RS 230 (hoe maak je hem luider?)

DeJee

Lid
Hallo allemaal..

Ik bezit een RS230

Voorlopig aan het wachten tot mijn nieuwe diffusor er is.. In tussen tijd vroeg ik mij af hoe je de uitlaat van een rs230 luider kan maken terwijl je de originele uitlaat wil behouden?

Het verschil in geluid met een 220 hoor je ook, komt dit omdat er bij de 220 meer dempers onder hangen of?

Zijn er tips&trics om de uitlaat van een 230 luider te maken zonder er een andere uitlaat onder te hangen??

Op youtube vind je filmpjes van een uitlaat spacer door er boutjes tussen te hangen maar op het eerste zicht lijkt me dit geen optie omwille dat heel de uitlaat aan elkaar is vast gelast..

Iemand raad? iemand die me een goedkope oplossing kan bieden? Alles welkom :)
 

ertromp

Forumguru
Goedkoopste oplossing waarbij de uitlaat kan blijven hangen:

ASkeu%20636.jpg

Screen-Shot-2015-07-16-at-2.17.53-PM.png

Als je een boormachine hebt kost het je geen drol







Maar of je dat wilt




Tja een beetje (mooie) sound op je O3 kost helaas ook wat centen vrees ik. Wellicht sparen voor een Remus of Millitek uitlaat :pieker::D
 

sandurtjuh

Forumguru
Je kunt een bypass laten maken op je originele uitlaat zodat je met een afstandsbediening het geluid op 'sportief' kunt zetten en alle dempers omzeilen. Zo houd je de originele uitlaat. Zelf laat ik eind van de maand een RVS catback monteren met bypass op mijn 220.

@philippe bakker Vind jij hem te luid? Ik vind juist dat je niks hoort (zonder die sound actuator, want dat is alleen voor binnen).
 

Rallye

Forumguru
Nu vind ik het geluid in mijn 220 in sport al veel te luid ...

Dat is van binnen, waar in sport aanzuiggeluid naar het interieur wordt geleid. Je hoort het ook alleen als je gas geeft. Zeer kunstmatig.
Van buiten maakt het niets uit in welke stand je de auto zet. Persoonlijk heb ik in de stand Individual alles op sport, behalve het geluid.
 

philippe bakker

Forumguru
Ja op stand individueel staat er bij mij geen geluid bij dus kan ik dat niet afzetten. Ik heb een mb1. En ik hoor ook luid geluid als ik de gas los.
 

DeJee

Lid
Je kunt een bypass laten maken op je originele uitlaat zodat je met een afstandsbediening het geluid op 'sportief' kunt zetten en alle dempers omzeilen. Zo houd je de originele uitlaat. Zelf laat ik eind van de maand een RVS catback monteren met bypass op mijn 220.

Heb je hier een product naam van of een firma die dit kan doen?
 

boontjeRS

Forumguru
Allen bedankt voor de reacties!!

Heb een afspraak gemaakt bij DVX-Performance voor een andere middendemper, deze zou me een betere sound geven.
Iemand dit al laten doen?

Me Happy =)

Leuk, laat iets weten wanneer je die erop hebt of het veel verschil maakt. Zou dat dan eventueel ook doen op mn rs. Grts Bart
 

turboturbo

Forumguru
Sjonnie is meestal alleen het geluid, maar geen vermogen. Zoiets als een Remus onder een Golf 4 met 1.6 motor. Als je ook daadwerkelijk een leuke auto met leuk motorblok hebt, mag dat wel te horen zijn vind ik. Een Audi RS6 hoor ik ook altijd eerst voordat ik 'm zie. Mooi geluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan