RS 230 (hoe maak je hem luider?)

boontjeRS

Forumguru
Tis natuurlijk ook niet de bedoeling dat je me hoort komen van kilometers ver maar een beetje meer sportief geluid mag wel zonder dat het in de auto zelf overheerst en je niet meer normaal kunt praten tegen elkaar.
 

sandurtjuh

Forumguru
Precies daarom ga ik deze maand naar JM Tuning om daar een uitlaat met bypass te laten maken. De bypass voor als ik zin heb om te spelen en zonder de bypass om een klein beetje sportiever maar geen dreun of wat dan ook in de auto te hebben, zeker niet op de snelweg. Ben benieuwd!
 

micky

Forumguru
Zelfde uitlaat behouden? Dat kan:

0a46cef2e900eaf8f7c2806a6c797c0a.jpg



Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Op dat vlak is dat bij mijn broer zijn golf R super. Zit je hem in comfort, hoor je de uitlaat amper. Zet je hem in sport verbleekt er een WRC bij :tegek:

Tja geluid, heb er ook gemengde gevoelens bij: knap geluidje is wel wenselijk, maar je moet het kunnen afzetten. Bij mijn broer zijn vorige gti had hij een millitek uitlaat, supergeluid maar constant dat gedreun ... best vermoeiend op lange ritten. Daarnaast zijn er maar weinig omstaanders die dit kunnen apprecieren. Vandaag ook nog, vRS stond in sport, was eigenlijk rustig aan het rijden maar dsg bleef lang in 2de waarbij hij 4000t draaide, passeerde een ouder koppel, zie je ze daar staan kijken van "wat voor een gek rijdt daar voorbij":banghead:
 

dirkie996

Forumguru
Als je gelijk ik 306pk hebt wil ik toch wel dat de motor er een beetje naar klinkt. Nu hoor je hem draaien gelijk een 1.6 motortje, ieder zn goesting natuurlijk. :-)
Ja, hoe goed en mooi moderne turbomotoren gemaakt zijn, ik heb toch de indruk dat vroegere atmosferische sportieve motoren mooier klonken.
Vb. eerste BMW 323i, Honda Civic CRX Vtec, die opgefokte Ford Kent motortjes in de Escort. Hezelfde vind men nu ook in de Formule 1, waar de turbo v6 motoren ook niet zo goed klinken als voorheen. De Ford Focus RS met de 5-cilinder turbo, vind ik de uitzondering die de regel bevestigt.
zal wel aan m'n leeftijd liggen zeker, en 'n beetje te nostalgisch?
 

dirkie996

Forumguru
Als je geluid belangrijker vindt dan prestaties... die 323 die vtec en ford die rijd ik er allemaal af. Voor mij telt dat.
Ik had het wel degelijk over geluid, en niet over prestaties. Er zou nog dat aan moeten mankeren dat je met je Vrs nog niet zou kunnen volgen met iets van meer dan 30 jaar oud.
En als die van u dan nog gechipt is, zal die zeker straten voor liggen. Alhoewel, onderschat sommige van die oude karren niet. Heb nog gezien dat Paul Lietaer met z'n Escort MkI indertijd een Porsche 911 voorbij vloog op een KP voor historics in de zoning van Roeselare. Maar daar zit nog weinig origineels aan. :)
En ik zou je graag nog eens, 'n eveneens gechipte Focus RS 5-cilinder willen zien afrijden. Heb eens een ritje mee geweest, amai, dat ging ook goed.
Nu, ikzelf zou ook graag een Vrs kopen, maar dan moet de motorfiets eruit en dat wil ik nog niet. Wie weet binnen enkele jaren.:dankje: Prijs je gelukkig met zo'n bolide:thumbsup:
 

philippe bakker

Forumguru
Ik weet zeker dat ik niet aan de nieuwe focus rs aankan. Ook niet aan de nieuwe Honda. Dat zijn ronde record rijders he. Maar van zulke kleine hothatches kom ik eigenlijk weinig tegen. Meestal zijn het TDI rijders die proberen en ja die hebben echt geen kans. Toen hij nog niet gechipt was had ik moeite met een 3.0 TDI maar nu vlieg ik dat ook voorbij alsof die stilstaat
 

Fmoon

Forumguru
De mijne maakt in sport ook ploffers als ik rem ???
Misschien zijn ze wat vergeten te monteren bij je. RS220 is niks meer dan een stofzuiger geluid van buiten, in welke stand dan ook zal niemand kijken door je uitlaat geluid. Van die soundgenerator krijg je ook alleen maar hoofdpijn. Heb zelf de milltek cat back. Bij 131 hoor je op de snelweg een verre resonatie, pas je dit met 1km aan is het weg. Ik hoor op de verre vakanties dan ook niemand klagen in de auto.
 
Bovenaan Onderaan