Het grote AliExpress forum

Roeland80

Forumguru
Toch kom ik terug over me bevindingen met Ali led .
Me t10 lampjes doen het prima . Alleen me Cree achter uitrij en knipper geven storing , helaas ..
Gaat om 12 V p en py
 

Roeland80

Forumguru
Toch kom ik terug over me bevindingen met Ali led .
Me t10 lampjes doen het prima . Alleen me Cree achter uitrij en knipper geven storing , helaas ..
Gaat om 12 V p en py


Ik heb vandaag nieuwe LED achteruitrij verlichting binnen gekregen deze kunnen ook in de DRL zijn voor achteruit rijden can bus error free

http://m.aliexpress.com/item/32586405629.html?tracelog=storedetail2mobilesitedetail

Voelen kwalitatief iets minder goed aan dan die dure DRL van Lediol.de
 

Roeland80

Forumguru
Bovenstaande LEDs zijn ook can bus error free voor DRL net effe gecheckt...

Zal straks al het donker is nog even foto maken voor de achteruit rij verlichting
 

Level42

Forumguru
Goed.....negatieve ervaring nr.2 bij Ali. De laadkabeltjes voor iPhone/iPad die ik besteld heb: afrader !!!

Deden het in het begin OK ondanks wat scheve connector, ik heb nu echter donkere (hitte !!) plekken op de connector en gebruik ze dus absolutut niet meer !!! Ik denk dat het gebruikte metaal voor de contacten te dun of van inferieure kwaliteit is.

Ik kan e.e.a. Ook aantonen met mijn zojuist (van Ali ja) omvangen USB tester.

Laadstroom naar iPad met originele kabel 1,89A, met Ali kabel 1,29....zegt genoeg.

Morgen foto's.....
 

Niels83

Forumguru
Goed.....negatieve ervaring nr.2 bij Ali. De laadkabeltjes voor iPhone/iPad die ik besteld heb: afrader !!!

Deden het in het begin OK ondanks wat scheve connector, ik heb nu echter donkere (hitte !!) plekken op de connector en gebruik ze dus absolutut niet meer !!! Ik denk dat het gebruikte metaal voor de contacten te dun of van inferieure kwaliteit is.

Ik kan e.e.a. Ook aantonen met mijn zojuist (van Ali ja) omvangen USB tester.

Laadstroom naar iPad met originele kabel 1,89A, met Ali kabel 1,29....zegt genoeg.

Morgen foto's.....

Maar dat zegt niets over de honderden andere kabeltjes voor de iphone op aliexpress. Ik gebruik mijn 2 3 meter kabels naar volle tevredenheid.
 

Level42

Forumguru
Dan ben ik benieuwd naar welke jij gebruikt @Niels83, want de "Kaluos" kabels wil ik van harte AFRADEN.

Zie bijgaande foto's.

Eerste foto: originele Apple lightning kabel vs. Kaluos. Lijkt op eerste gezicht best OK ? Maar kijk eens goed hoe de metalen "pen" in het plastic "gegoten" zit....er zitten "bubbels" aan de zijkanten waardoor de connector dus niet echt goed aansluit op het apparaat. Kijk ook eens naar de randen van de "pen".....erg oneffen vergeleken bij de Apple kabel.

dscf3055-jpg.52783


Tweede foto...iets wat ik meteen al gezien had.....de "Pen" zit scheef. En dit is niet exemplarisch want ik heb 2 kabels besteld en beide zitten even scheef.

dscf3056-jpg.52784


Tot nu toe hebben jullie de "goede" kant van de pen gezien....nu even de andere kant....:

Derde en vierde foto: kijk hoe oneffen de contacten zijn....en zoals al eerder gemeld: 1 (5e van boven) is verbrand of misschien zelfs wel compleet verdwenen....

dscf3058-jpg.52785


dscf3059-1-jpg.52787


Conclusie: bagger kwaliteit, niet kopen en als je ze al hebt, wegkeilen ! EN ik raad iedereen die Ali of andere "derden" kabels koopt eens een paar goede macro foto's te maken.....
 

Bijlagen

  • DSCF3055.jpg
    DSCF3055.jpg
    377,6 KB · Weergaven: 307
  • DSCF3056.jpg
    DSCF3056.jpg
    632 KB · Weergaven: 310
  • DSCF3058.jpg
    DSCF3058.jpg
    357,1 KB · Weergaven: 307
  • DSCF3059 (1).jpg
    DSCF3059 (1).jpg
    33,9 KB · Weergaven: 306
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Yep....en de prijs he......ik had beter moeten weten.....maar goed, er is ook zat leuk en wel OK spul op Ali :)
 

EdK

Forumguru
maar goed, er is ook zat leuk en wel OK spul op Ali :)
Ook gewoon in nederland hoor, en ja soms wat duurder ...maar indien defect ken ik er wel mee terug.

En ja ook ik heb wel één en ander bij die chineesjes besteld hoor buiten de nasi en bami.
Onlangs nog een Fluke universeelmeter overlaten vliegen en voor de 40 eurie bij Banggood werkt hij prima hoor.
En door zijn compactheid zijn er al paar collega's die er geil van werden en hem ook besteld hebben
( gereedschapsgeil .... )
 
Bovenaan Onderaan