Het grote AliExpress forum

E

Ex-lid 2926

In onze Panda klinkt een metalig geluid wanneer je het linker voorportierraam opent of sluit. Dus moet de deurbekleding er af. Zijn wel gereedschapjes voor te krijgen om de cips niet af te breken, maar die zijn aardig aan de prijs.
Een set van die kunststof "lepeltjes en strips" besteld bij Ali voor nog geen euro. Wel 16 tot 30 dagen wachten ivm met de gratis verzending via China Post. Ook niet zo erg. Het wordt toch al wat kouder en de Panda heeft ook nog een (electrisch) schuifdak.
 

Schippersss

Forumguru
Vergeten we de 11-11 actie niet op Ali express? Op heel veel artikelen tot 50% korting. Het is een gekke huis, er was al in een uur 4,7 miljoen euro omgezet vandaag.
 

Noord26

Forumguru
Vergeten we de 11-11 actie niet op Ali express? Op heel veel artikelen tot 50% korting. Het is een gekke huis, er was al in een uur 4,7 miljoen euro omgezet vandaag.

Ik heb er wel vandaag (voor het eerst) wat dingen besteld. Niet voor de auto overigens.

Scheelde 50% met de normale prijzen van een week geleden. En ik snap totaal niet waarvoor ze dit kunnen maken. Echt handwerk incl verzending.. Zal moeten blijken of het echt zo is als op de foto en omschreven?
 

B.Stuurder

Forumguru
Inderdaad al wat zaken besteld, zowel voor de O3 als andere dingen. Door de bank genomen is het wel goed, soms zit er iets tussen dat je denkt van: dat had beter gekund, maar ik bestel weinig dure dingen.
Eén keer elektronica: een Ultrasoon bad en die is prima...
 

EdK

Forumguru
Eén keer elektronica: een Ultrasoon bad en die is prima...
Joh dus je bent nu tot in de poriën geheel gereinigd ???

Zit te wachten op een beveiligings camera die voor de 15e van maand 12 binnen mag komen...en anders al het geld terug op de rekening.
Zal mij benieuwen of dit eens niet in een zwarte vuilniszak word opgestuurd zoals me vorige bestelling van LED ombouwsets voor armaturen in huis
 

B.Stuurder

Forumguru
Joh dus je bent nu tot in de poriën geheel gereinigd ???
Daar is ie een beetje klein voor, maar mijn airbrushes, horloges en brillen zijn er erg blij mee.
Ik heb wel een bad waar ik wel in kan met bubbels en jets, maar die is niet ultrasoon en mijn bril wordt er ook niet zo schoon in.
 

Niels83

Forumguru
Per ongeluk bestelde ik laatst fabia dorpel beschermers.

Per ongeluk omdat ze al heel lang in mijn wagentje zaten en nu met een andere bestelling kwamen ze mee.

Liggen nu 5 weken bij de voordeur en gaan de kliko in. Ze stinken nl vreselijk chemisch.
 

Erik-JanB

Senior Member
Ik heb via AliExpress andere verlichting besteld.
H7 LED voor in de koplamp en H8 voor in de mistlampen, eens kijken of het wat word.
 

Groek

Nieuw lid
Ik zou op aliexpress een gsm willen bestellen, iemand ervaring mee? Op deze site heb ik wel wat informatie gevonden, soort handleiding van hoe het allemaal werkt, kijk hier maar eens. Maar geven ze effectief geld terug als je het product niet krijgt, en krijg je het wat binnen een redelijke termijn? Ze kunnen de verkoopsbescherming verlengen tot 4 maanden, lijkt me wel echt lang... :nono:
 

vleier

Forumguru
Ik zou op aliexpress een gsm willen bestellen, iemand ervaring mee? Op deze site heb ik wel wat informatie gevonden, soort handleiding van hoe het allemaal werkt, kijk hier maar eens. Maar geven ze effectief geld terug als je het product niet krijgt, en krijg je het wat binnen een redelijke termijn? Ze kunnen de verkoopsbescherming verlengen tot 4 maanden, lijkt me wel echt lang... :nono:

Het is afhankelijk hoeveel van die telefoons er worden geproduceerd. Ze versturen ze niet per stuk maar per 1000 telefoons. (kosten vermindering)
Mocht je nog een merk zoeken. Mijn schoonvader heeft een Doggee. Werkt perfect bij hem en is gewoon een android toestel.
 

Wilko

Senior Member
Het is afhankelijk hoeveel van die telefoons er worden geproduceerd. Ze versturen ze niet per stuk maar per 1000 telefoons. (kosten vermindering)
Mocht je nog een merk zoeken. Mijn schoonvader heeft een Doggee. Werkt perfect bij hem en is gewoon een android toestel.

Ik denk dat je Aliexpress en Alibaba.com door elkaar haalt. Bij Aliexpress kun je er gewoon eentje bestellen.

@Groek:
Het grote probleem met alles via Aliexpress is de garantie, en met veel dingen de betrouwbaarheid van het product (is het echt of fake, is het A- of B-kwaliteit, heeft het alle functionaliteit of krijg je een lokaal model met minder functies of lagere specificaties, kan de telefoon wel alle NL frequenties aan?). Als je durft het risiko te nemen dan kun je er voor lage prijzen soms hele leuke dingen kopen.

Als je echter bij iets probeert je garantie te claimen dan kom je meestal bedrogen uit. De garantie is zowieso niet de 2 jaar die je hier krijgt, maar vaak 1 jaar of zelfs maar 1 tot 3 maanden. Sommige verkopers reageren na de termijn van feedback op de koop geven helemaal niet meer. Anderen zeggen dat je het op moet sturen naar een bepaald adres in China en daarna hoor je niks meer van hen. Ik heb ook al meegemaakt dat je iets origineel ingepakt terug stuurt en dat ze keihard beweren dat je het toch hebt gebruikt of zelfs bewust stuk heb gemaakt. Voor electronica ben ik dus al snel naar andere kanalen gaan zoeken (Webshops in Hongkong, bijvoorbeeld).
 

vleier

Forumguru
Ik denk dat je Aliexpress en Alibaba.com door elkaar haalt. Bij Aliexpress kun je er gewoon eentje bestellen.

zou ook eigenlijk heel goed kunnen ja. Heb er zelf nu een bluetooth OBD2 stekker gekocht aangezien die zich kan linken met mijn radio en dan kan ik motor gegevens tijdens het rijden aflezen.
 

PMT

Lid
Mijn vrouw en ik hebben al onze 3e telefoon via China gekocht. Een keer via http://www.to2c.com een de laatste keren via https://nl.aliexpress.com ik heb nu een Elephone P8000 en mijn vrouw een Xiaomi Redmi note 3. Afhankelijk van de verzendmethode duurt de ontvangst kort of lang. Ik had hem in vijf dagen, die van mijn vrouw duurde ruim drie weken. Wij zijn nog nooit teleurgesteld geweest in Ali. Wij betalen via Ideal of met de creditcard.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou op aliexpress een gsm willen bestellen, iemand ervaring mee? Op deze site heb ik wel wat informatie gevonden, soort handleiding van hoe het allemaal werkt, kijk hier maar eens. Maar geven ze effectief geld terug als je het product niet krijgt, en krijg je het wat binnen een redelijke termijn? Ze kunnen de verkoopsbescherming verlengen tot 4 maanden, lijkt me wel echt lang... :nono:

Ik heb inmiddels een tablet en een telefoon uit China, beide producten voldeden aan de verwachting. De telefoon gebruik ik nog steeds om Clash of Clans op te spelen (dit is een Neo N002 die ook al eens van de trap af is gelazerd en het nog steeds gewoon doet). Verwacht niet dat als je daar een telefoon koopt voor 80 dollar dit te vergelijken is met een toestel dat je hier in NL koopt voor ergen rond de 300+. Ook in China is er onderscheidt tussen de verschillende toestellen. Gewoon even reviews kijken op youtube, dan heb je er zo 1 gevonden.

Qua kopersbescherming en garantie heb ik alleen maar goede ervaringen met de Chinese verkopers. De aanbieders op Aliexpress krijgen ook hun geld pas als jij hebt bevestigd dat je de spullen ontvangen hebt. Ik heb ook een keer gehad met een hangertje van 3 euro dat deze nog niet binnen was aan het eind van de beschermingsperiode. Ik kreeg het geld netjes terug en prompt komt een week later alsnog het ding binnen.

Een ander voorbeeld is een router die ik zelf verkeer geflashed had en waar ik gewoon een nieuwe voor opgestuurd kreeg, Dit had ik eerlijk gemeld bij Gearbest en kreeg toch een nieuwe.

Vorige week kwamen er 3 PS3 controllers binnen waarvan er 1 niet werkte, ook hier krijg ik gewoon een nieuwe voor opgestuurd (besteld bij Lightake).

Terug naar de telefoon, kijk even of je een toestel kunt vinden waar een cyaongen rom voor te vinden is, dan weet je zeker dat je een schoon en snel toestel hebt.

Er zijn ook Chinese webwinkels (bijvoorbeeld Gearbest) met een EU warehouse, als je daar vandaan iets besteld loop je geen risico op het moeten betalen van invoerrechten. Zeker voor duurdere dingen als een telefoon is dat wel te overwegen. De prijzen liggen dan wel iets hoger, maar je hebt het dan ook (meestal) sneller binnen.
 
Bovenaan Onderaan