Olietemperatuur skoda super2 1.6 TDI greenline

Skoda-MAN

Forumguru
@Ericw Je hebt gelijk, fabrikanten spreken niet altijd de waarheid en moeten daarom soms modificaties uitvoeren.
Het zal me niet verbazen als na de modificaties de uitstoot van broeikasgassen niet meer aan de waarde voldoen om de lage bijtelling te rechtvaardigen maar ja het kenteken is al uitgegeven.
 

Tafkah

Forumguru
Dit is beslist niet hatelijk of sarcastisch bedoeld maar om de verhouding weer te geven :
Die vrachtwagen sleept 17,5 kg per Nm (40 ton) en de Skoda met sleurhut 10,5 kg per Nm geschat gewicht 2,7 ton
of 90 kg/pk tegen slechts 22,5 kg/pk (120 pk motor)
.

Ik zal niet zeuren over de getallen, maar 2,7 ton is te laag (3 -3,2 is beter)... en 120pk te hoog (105). Verhoudingen passen dan wel iets aan, maar goed.. moet nog steeds 1700rpm draaien om al die gigantische 250nmmetjes los te krijgen..

Je punt mbt 20% is helaas wel waar. Ik had echter niet zo veel te kiezen (nee, je hoeft geen meelij te hebben)...
 

Tafkah

Forumguru
@Ericw Je hebt gelijk, fabrikanten spreken niet altijd de waarheid en moeten daarom soms modificaties uitvoeren.
Het zal me niet verbazen als na de modificaties de uitstoot van broeikasgassen niet meer aan de waarde voldoen om de lage bijtelling te rechtvaardigen maar ja het kenteken is al uitgegeven.

Daar voldoe ik toch al niet meer aan: heb een reservewiel achterin liggen en permanent 2 kinderzitjes op de achterbank.. (+rolletje pepermunt in de cupholder).
 

oco1979

Forumguru
wat een info,super bedankt hiervoor :rockon:.

zo weten we nu dat er verschil zit tussen een greenline en geen greenline.

Al voor dat verbruik en C02 naar beneden te doen.

Minder luchtweerstand,nu ook wel minder koeling :mad: door deze gril.

Bij bmw ga deze vanzelf open als temp te hoog is.
 

Ericw

Forumguru
Kleine update: disndag bij de dealer geweest waar de spullen netjes klaar lagen. :jaja:
De wielkuipen zijn geplaatst, maar de (onder)grill helaas nog niet.
Oorzaak: afgelopen weekend besloot iemand achterlijk hard achteruit te rijden omdat hij een leeg parkeerplekje zag. Hij was hier zo op gefocust dat hij m'n Superb niet zag staan (zat er nog in) en ramt z'n trekhaak "netjes" in de bumper....... :mad::mad:

Dus het plaatsen van de nieuwe ondergrill gaat door het schadebedrijf gedaan worden.
De schade lijkt niet zo groot, maar onder de nummerplaat zit een scheur..........



Wordt weer vervolgd.
 
Laatst bewerkt:

Ericw

Forumguru
Gaat verzekeringskwestie worden @Joske
Wilde eerst weglopen (moest naar de sportschool........) want was toch nauwelijks schade volgens hem.
Vervolgens zei hij dat ik ook reed want "je kwam zo snel dichterbij"............Ik zei, da's logisch als je zo achtelijk hard achteruit rijdt! Sukkel.................
 
Laatst bewerkt:

Kogamyata

Senior Member
Gaat verzekeringskwestie worden @Joske
Wilde eerst weglopen (moest naar de sportschool........) want was toch nauwelijks schade volgens hem.
Vervolgens zei hij dat ik ook reed want "je kwam zo snel dichterbij"............Ik zei, da's logisch als je zo achtelijk hard achteruit rijdt! Sukkel.................

Nou,nou, 'n lekker menneke!
 

Ericw

Forumguru
Hij piept wel anders als hij de rekening krijgt. (of paar treden naar beneden gaat bij z'n verzekering) :maakmegek:
 

Bakkertje

Forumguru
Om nog even terug te komen op het topic..
M'n Passat 1.6TDI met 120 pk houdt het onder de 110 graden met de sleurhut aan de haak. In ons geval een Wilk met een opbouw van 5,30, geen kleintje zeg maar. en ik gok dat ie de 1500 kg ook wel red.
Moet er wel bij zeggen dat we in NL zijn gebleven en dat het buiten zo'n 20 graden was.
 

Ericw

Forumguru
@Bakkertje : je schrijft "onder de 110 graden", begrijp ik hieruit dat de temperatuur wel oploopt?
Als dit zo is terwijl je er alleen nog maar mee in NL hebt gereden en ook nog met een buitentemperatuur van 20 graden, dan wordt bv Frankrijk met een (lange) helling van 7% en buitentemperatuur van 35 graden een uitdaging lijkt me....
Geen kritiek hoor, maar viel me wel op.
 

Bakkertje

Forumguru
Een terechte opmerking @Ericw en het is ook geen kritiek als je het mij vraagt. De omstandigheden en belasting verschilt per geval.

Die helling durf ik wel aan hoor, maar warm wordt ie zeker.
 
Is het nou zo dat de "koelproblemen" alleen bij facelift SII's zijn? in mijn SII (1.6 tdi greenline) uit 2011 zitten de koelsleuven in de wielkasten (zag ik bij bandenwisselen), en is er ook een open gril.
 

oco1979

Forumguru
Kleine update: disndag bij de dealer geweest waar de spullen netjes klaar lagen. :jaja:
De wielkuipen zijn geplaatst, maar de (onder)grill helaas nog niet.
Oorzaak: afgelopen weekend besloot iemand achterlijk hard achteruit te rijden omdat hij een leeg parkeerplekje zag. Hij was hier zo op gefocust dat hij m'n Superb niet zag staan (zat er nog in) en ramt z'n trekhaak "netjes" in de bumper....... :mad::mad:

Dus het plaatsen van de nieuwe ondergrill gaat door het schadebedrijf gedaan worden.
De schade lijkt niet zo groot, maar onder de nummerplaat zit een scheur..........



Wordt weer vervolgd.


achterpumper kost 750euro +/_ alles in bij schade bedrijf.(mon,demon,spuiten,bumper enz)

Voorbumper zal ietskes meer zijn.

Altijd opletten als de bumper terug komt dat er geen schade onderliggend is.

Bij opel astra's hebben zo van die bumpers die terug in oorspronkelijke staat komen.

Maar je kijkt dan met motorkap open en de voorbouw sta volledig banaan,schroef tegen de motor.
 
Bovenaan Onderaan