Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

EHS

Actief lid
Zijn er mensen die al leaseprijzen doorgekregen hebben? Ik zie inmiddels prijzen op directlease staan, maar zijn echt een stuk duurder t.o.v. een passat met zelfde motor.
Ook t.o.v. oude superB (lagere restwaarde, iets minder zuinig en zwaarder in de HB). Ik vind dit vreemd.

Laten we hopen dat deze prijzen nog niet helemaal kloppen en dat die er toch gunstiger uit gaat komen.
 

Tuulster

Forumguru
Zijn er mensen die al leaseprijzen doorgekregen hebben? Ik zie inmiddels prijzen op directlease staan, maar zijn echt een stuk duurder t.o.v. een passat met zelfde motor.
Ook t.o.v. oude superB (lagere restwaarde, iets minder zuinig en zwaarder in de HB). Ik vind dit vreemd.

Laten we hopen dat deze prijzen nog niet helemaal kloppen en dat die er toch gunstiger uit gaat komen.

Anders gaan we , helaas, veel Passat en weinig Superb zien :banghead:

Lijkt me sterk dat ze zoveel duurder uitkomen in de lease.....:tegek:

Bij leaseplan direct is het ook nog een raar verhaal; foto van de nieuwe maar motoren en uitrusting van de oude Superb, prijzen kloppen dus ook niks van......:tongue:

Is gewoon nog iets te vroeg! :troost:
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Hmm, tijdens mijn bestelling bleek de Passat ook minder duur te zijn dan de Superb, ongeveer in dezelfde verhouding als nu.
Netto onder aan de streep is de Superb toch voordeliger door de fiscale waarde die lager is.
Vergeet ook niet dat je op de Passat nog de nodige vinkjes aan moet zetten om op het Style business niveau te komen. Kortom even duur, maar dan veel rijker uitgerust.

Maar jullie weten dat ik best mijn Passat af wil staan in ruil voor een nieuwe S3 :D
 

EHS

Actief lid
Beide auto's zijn 20% als je van bijvoorbeeld 1.6 tdi pakt.
Als.....Als...de prijzen die nu op directlease kloppen dan is het verschil tussen een Passat met dezelfde fiscale waarde rond de 90 euro.

In onderstaand filmpje is te zien dat de restwaarde procentueel gelijk afneemt voor beide auto's.
http://www.automotive-online.nl/home/13702-restwaardejournaal_passat_voelt_hete_adem_superb.html

Je zou dan van een auto die dezelfde motor en dezelfde fiscale waarde heeft verwachten dat de prijs in lease ongeveer gelijk moeten zijn. Restwaarde zou misschien zelfs iets hoger uitvallen, omdat er veel opties al standaard opzitten in bijvoorbeeld style bl t.o.v. de Passat.
Enige vershil t.o.v. Passat is dat gewicht net paar KG hoger is waardoor die 1 klasse hoger in HB uit zal vallen (10 euro per maand).

Kortom ik hoop dat deze prijzen niet kloppen of bij Athlon (daar moet/mag ik auto bestellen) gunstiger uit gaan vallen.
 

Bakkertje

Forumguru
Beide auto's zijn 20% als je van bijvoorbeeld 1.6 tdi pakt.
Als.....Als...de prijzen die nu op directlease kloppen dan is het verschil tussen een Passat met dezelfde fiscale waarde rond de 90 euro.
[/QUOTE]



Het punt is dat je de auto's qua uitrusting niet kunt vergelijken bij een gelijke fiscale waarde.
Overigens is mijn passat bij athlon voordeliger dan bij directlease, zelfs met een lager eigen risico. Of dat voor de Superb ook geldt is natuurlijk de vraag. Daar kom je pas achter als je een offerte laat maken.

Verder heeft Pon ook nog een vinger in de pap als het gaat om de kortingen die de leasemaatschappijen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

tritus

Senior Member
Ik heb gister een lease offerte gekregen: 895 euro voor een 2.0 tdi 150 pk style businessline met 18 inch velgen, metallic kleurtje, getinte ramen achter en een achterraam wisser. 45000 km en looptijd 54 maanden. Ik ben nog aan het fine tunen met de leasemaatschappij....
 
Bovenaan Onderaan