Knipperlicht blijft branden

Bastiaan1977

Senior Member
Hallo, ik ben sinds een periode actief op dit forum. Ik heb hier veel handige tips en info kunnen vinden. Nu heb ik een klein probleempje, hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Superb 2 combi van 2010. 2 weken geleden heb ik xenon laten monteren (pilot prol-line). Nu komt het probleem........... Tot vanmorgen was er niets aan de hand maar nu brand rechtsvoor continu het oranje knpperlicht (in de koplamp) ik krijg hem niet uit. Ik heb de accupolen reeds losgehad en gehoopt dat er iets gereset moest worden. Dit had echter geen effect.

Heeft iemand dit ook al eens gehad of weet iemand hoe je dit kunt oplossen. Hoor graag.

Gr. Bastiaan
 

ertromp

Forumguru
Krijg je ook meldingen op je MFD op het dashboard?
Wellicht op storingen uit laten lezen door iemand met VCDS bij jou in de buurt.
In het ergste geval is je stuurmodule overleden want helaas zitten er geen knipper relais meer in je Superb 2
 

Bastiaan1977

Senior Member
Nu zegt hij wel check front left turn signal. Wellicht is de lamp kappot. We gaan er eens een nieuwe inzetten. Kijken wat er gebeurt.
 

Bastiaan1977

Senior Member
Ik denk dat het lampje kapot is. Hij zat scheef in de houder. Zal morgen de dealer eens bellen en vragen naar een vervangende lamp.
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht eigenlijk dat bij het wisselen naar xenon, mogelijk aarde en massa op de rechterkoplamp verwisseld zijn. (dus niet de multiconnector, maar de kabelschoentjes op de lampunit zelf.
 

Bastiaan1977

Senior Member
Had dit dan niet gelijk moeten resulteren in een storing en niet 2 weken later pas??

Wat zijn die knipperlichten lastig te verkrijgen. Ik heb nodig PH24WY (staat op de lamp) mijn eigen garage en de dealer weten hier geen raad mee :arghh:.

Weet iemand waar deze verkrijgbaar zijn?
 

adjego

Actief lid
Ik heb dit ook gehad met mijn Leon ism Pilot Xenon. Bij mij was het lampje niet kapot maar mijn boordnetmodule. De aansturing voor het knipperlicht links voor bleef open staan, zelfs bij afgesloten auto.
 

Bastiaan1977

Senior Member
@adjego dit is precies wat ik nu ook heb, was dit een dure grap? Weet jij inmiddels wat dit veroorzaakt heeft, fout aangesloten oid.

Hoor graag.
 

ertromp

Forumguru
Zie mijn post #2
Zo'n boordnet module loopt in de honderden euro's.
Het is niet te hopen dat het dat is!
 

adjego

Actief lid
Bij mij gebeurde het pas na een paar jaar gebruik. Kosten weet ik niet aangezien ik de Xenon heb verwijderd en naar de dealer ben gereden, betreft een leaseauto. Ik kreeg overigens van een bevriende electronica kenner te horen dat waarschijnlijk de schakelfet (soort relais) dan kapot is. Hier zou je niet de volledige boordnet voor hoeven te vervangen, maar dit is al gauw het gene wat een dealer zou aangeven.

Waar het daadwerkelijk door ontstaan is, daar heb ik geen idee van. ik heb naderhand de Xenon niet meer teruggeplaatst.
 
Bovenaan Onderaan