Zacht jankend geluid

Bakkertje

Forumguru
Niet alleen de O3 heeft last van bakgeluiden, mijn Passat heeft het ook. De verklaring die ervoor kreeg van de dealer is dat de bakken lichter en zuiniger moeten worden. Daarom zijn de wanden dunner dan "vroeger" en zit er minder olie in de bak.
 
Ik heb met mn 05-2014 Greenline 1.6 TDI 6-bak dit probleem ook bij 70 in 4. Nav dit topic vandaag bij de dealer geweest, mee laten rijden, en conclusie is baklager. 29-8 gaat de hele bak eronder uit. Ben blij dat het een leaseauto is...
 

JvW

Senior Member
Ik heb het nu een aantal keren aangegeven bij de onderhoudsbeurt. Ik heb het bijvoorbeeld heel erg bij 130 in z'n 6. De dealer onderkent dat er een fluit komt uit de bak, maar heeft liever dat de bak in elkaar draait. Dan weten ze zeker dat ze de bak niet voor niets uit elkaar halen. Ik ben erg blij dat het een lease-auto is....
 

Joske

Forumguru
en indien je de auto particulier zou rijden, zou je dan ook genoegen nemen met de uitleg die de dealer geeft?? Of toch maar doordrammen en aanspraak maken op je garantie?
 

JvW

Senior Member
Nee, dan zou ik daar geen genoegen mee nemen. Aangezien de leasemaatschappij wel genoegen neemt met de handelswijze van de dealer, kan ik er verder weinig mee.
 

JvW

Senior Member
Melse in Vlissingen. Ik vind het wel best zo, ik ga geen extra moeite doen voor een lease-auto. Dat wordt door de leasemij ook niet erg op prijs gesteld.
 
Bovenaan Onderaan