Zacht jankend geluid

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Sinds kort heb ik in lage versnellingen als ik het gaslos laat bij niet te hoge snelheden een jankend geluid.
Als vervolgens de koppeling in trap is het geluid weg en als ik deze weer op laat komen weer terug natuurlijk.

Het geluid komt dus uit de aandrijflijn is dit normaal bij pas 22.000 kilometer en kan het kwaad?
 

hberg

Actief lid
Ik herken dit ook wel. Dit is bij mij tussen ca. 70 en 80 km/h maar dan bij minder gas geven. Als ik loslaat of constant rij nergens last van. Heb nog geen 5.000 km op de teller staan.
 

hberg

Actief lid
Als ik binnenkort weer eens in de buurt van de dealer ben zal ik eens vragen wat dit is/kan zijn.

Zo had ik vandaag op de snelweg met wind tegen een soort resonerend geluid links onder bij de voorruit. Alsof er iets tegen aan resoneert.
 

Zirx

Lid
Zo had ik vandaag op de snelweg met wind tegen een soort resonerend geluid links onder bij de voorruit. Alsof er iets tegen aan resoneert.

Dat herken ik ook idd.
Het is net of er ergens iets meetrilt. Ik nog niet kunnen ontdekken waar dit vandaan komt.
 

hberg

Actief lid
De linker en rechter onderhoek zit wel een soort plastic hoekprofiel waar wat speling op zit. Wellciht dat het daar vandaan komt. Veel anders kan het niet zijn. Ga hier eens een stukje tape op plakken weet ik het snel genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zirx

hberg

Actief lid
Thanks, had ik ook gevonden maar net even los gehad en weer op zijn plek geklikt.

Helaas zonder resultaat. Toch eens proberen met een stukje tape.
 

Cordoba

Forumguru
@Octaviaapeldoorn Als mijn geheugen me niet bedriegt, heb ik iets gelezen op het forum over kapotte (slechte) naaldlagers in de versnellingsbak, misschien even kijken of je iets meer kunt vinden. Overigens is er nog een testje dat je kun doen: niet alleen de koppeling intrappen als het gejank weer begint, maar de auto in vrij schakelen, en dan de koppeling weer op laten komen, en checken of je het geluid dan wel of niet hoort: zo schakel je weer een stukje van de aandrijflijn uit als mogelijke oorzaak.
 

serum

Senior Member
Ik had het vanaf 0 km op de teller, als ik zacht rijd in zijn 2 en het gas loslaat een typisch jankend geluid. Klinkt niet heel fraai.. 10:1 dat de dealer er niets mee kan/doet. Vind het persoonlijk ook storend.
 

hberg

Actief lid
Vanmorgen het stuk plastic onderaan de ruit vast gezet met een stukje tape en nergens meer last van. Toch de dealer maar contacten voor een oplossing.

Oorzaak is nu in ieder geval duidelijk
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
@Octaviaapeldoorn Als mijn geheugen me niet bedriegt, heb ik iets gelezen op het forum over kapotte (slechte) naaldlagers in de versnellingsbak, misschien even kijken of je iets meer kunt vinden. Overigens is er nog een testje dat je kun doen: niet alleen de koppeling intrappen als het gejank weer begint, maar de auto in vrij schakelen, en dan de koppeling weer op laten komen, en checken of je het geluid dan wel of niet hoort: zo schakel je weer een stukje van de aandrijflijn uit als mogelijke oorzaak.

Bedankt voor de reactie en tip ga straks proberen.
 

O3-Rider

Senior Member
Vanmorgen het stuk plastic onderaan de ruit vast gezet met een stukje tape en nergens meer last van. Toch de dealer maar contacten voor een oplossing.

Oorzaak is nu in ieder geval duidelijk


Hoe heb je het tijdelijk vastgezet?
Tape op plastic en raam? Of
tape op plastic en auto?
 

hberg

Actief lid
Met een stukje tape het plastic aan het raam geplakt. Nu is het geluid helemaal weg. Dealer al gebeld en die gaan het beoordelen.
 

hberg

Actief lid
Zo is het geluid weg:

uploadfromtaptalk1402065588040.jpg

Net bij de dealer geweest en die melden het bij de importeur. Zij verwachten dat het vervangen wordt.
 
Bovenaan Onderaan