Welke benzine tank jij?

koreaan

Forumguru
Sindskort competition 102 in Sneek makkelijke (geen goedkope) keuze. Duidelijk meer vermogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dit begrijp ik niet vrees ik ?:pieker:
competition 102 Sneek ??
Sneek moet je maar opzoeken op Google, ik weet ook niet wat dat is en waar dat ligt ;)
Competition 102 is de beste brandstof die in Nederland verkrijgbaar is, vergelijkbaar met de Duitse Aral Ultimate 102. De cijfers staan voor het octaan getal overigens. Er is benzine in 91, 95, 97, 100 en 102 te krijgen :)
 

Brightstar1981

Forumguru
Sneek moet je maar opzoeken op Google, ik weet ook niet wat dat is en waar dat ligt ;)
Competition 102 is de beste brandstof die in Nederland verkrijgbaar is, vergelijkbaar met de Duitse Aral Ultimate 102. De cijfers staan voor het octaan getal overigens. Er is benzine in 91, 95, 97, 100 en 102 te krijgen :)

Ow, en wij 95 en 98 :D
Das ook niet veel te noemen:pieker:
 

eriktv

Forumguru
Klopt het dat V-Power in Nederland vroeg 97 was en nu 95?

Ik tankte altijd braaf bij de Shell, totdat ik erachter kwam dat V-Power daar nu 95 is. Zoekende naar 98 (fabrieksvoorschrift) kwam ik uiteindelijk uit bij de enige leverancier in de gemeente.... de Tango. Wel fors prijsverschil met 95 helaas, maar neem het voor lief.
 

CDK

Forumguru
@eriktv, Shell Fuel Save is 95 en V-Power is in NL gewoon 97 hoor. Voor 98 kan je overigens ook bij BP terecht voor BP Ultimate, kost ook aanzienlijk meer als de gewone 95 helaas ;)
 

Wallieweb

Actief lid
Ik heb 2 maanden geleden 95 getankt, maar aangezien ik bijna nooit op benzine rijdt kan ik best de 98 gebruiken in de toekomst.
Of valt de verzuring van benzine mee? Ik lees allerhande verhalen op internet.
 

eriktv

Forumguru
Ah ik lees elders dat Shell op de pomp 95 vermeldt bij V-power, omdat ze bang zijn dat mensen met fabrieksvoorschrift 95 geen 97 durven te tanken. Slim. Nu zijn ze mij al een jaar als klant kwijt :itwasntme:
 

Ridley

Forumguru
Laatst bij Vagtechniek was een KTM x-bow met Competition 102. Toch presteerde de auto zwaar ondermaats. Na vervangen van de benzine door BP98 kwam er wel het verwachte vermogen uit. Volgens Vagtechniek is er geen aanwijsbare reden waarom het de ene keer kwalitatief wel goede benzine is en de andere keer niet.
 

Spoetnik

Forumguru
Er zijn een aantal benzine soorten waar weinig omloopsnelheid inzit zoals de Blue one met Ethanol/watertoevoegingen en ook die Competition 102. Op zich goede benzines maar doordat het lang in de opslagtanks zit gaat het product uitzakken. Het is niet stabiel. Doordat het product uitgezakt is tank je niet de goede verhoudingen b.v. product met teveel ethanol. Daar kan een motor niet tegen en kan dus minder goed gaan lopen op deze benzines.
Bij Euro 95 komt dit probleem niet voor doordat de doorstroom vele malen groter is. Voordat het product kan gaan uitzakken zit het in de tank van het voertuig. Zou zo maar de reden kunnen zijn dat op dat moment de 102 niet werkt en een andere, op papier, mindere soort benzine wel.
 

MeuSkoda

Actief lid
Als ik al tank, dan zal het octaan 98 bij de oosterburen zijn. Dat is goedkoper dan 95 in NL (incl. heen en weer rijden).
Toch wel lekker dat LPG dan een octaan van tussen de 108 en 110.
 

duopenotti

Senior Member
Bij deze een YouTube film waaruit blijkt dat vermogens toename afhankelijk is of de auto zijn ontstekingstijdstip kan aanpassen aan de kwaliteit, lees RON gehalte, van de brandstof. De Europese auto heeft schijnbaar die mogelijkheid en presteert daardoor beter op benzine met een hoger RON gehalte.
De vraag is dus of iemand weet of de tsi benzine motoren deze mogelijkheid in zich hebben.

 

ertromp

Forumguru
Bij deze een YouTube film waaruit blijkt dat vermogens toename afhankelijk is of de auto zijn ontstekingstijdstip kan aanpassen aan de kwaliteit, lees RON gehalte, van de brandstof. De Europese auto heeft schijnbaar die mogelijkheid en presteert daardoor beter op benzine met een hoger RON gehalte.
De vraag is dus of iemand weet of de tsi benzine motoren deze mogelijkheid in zich hebben.

Ja de TSI motoren passen ontsteking automatisch aan
Zelf tank ik altijd RON 102 voor mijn 1.4 TSI 150 pk
 

duopenotti

Senior Member
@ertromp
Oke interessant. Ik heb sinds kort een 1.2 tsi met 90 pk en wil deze binnenkort tunen. Ik neem aan dat ik dan beter een super benzine kan gebruiken. Ik weet dat BP ultimate 98 RON heeft maar waar tank je 102 RON?
 
Bovenaan Onderaan