Welke benzine tank jij?

CDK

Forumguru
@Frank C, check een (getunede) auto maar eens op een vermogensbank, eerst met ron95 en een weekje later met ron102, wedden dat er dik verschil is ;)
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja hoor, kan me wel een Engels filmpje herinneren met een WRX STI als ik mij niet vergis. Zullen er vast wel meer van zijn als je gaat Google'en ;)
 

CDK

Forumguru
Recent stond er bij JD op hun Facebook specifiek bij ik dacht een Audi bij xxx pk / Nm op ron95 en xxx pk / Nm op ron102 ;)
 

Pendragon

Forumguru
In NL heb ik nog nooit 102 gezien. Moet je echt naar Duitsland. Daar hebben ze het bij Aral, de BP van Duitsland.
 

Frank C

Forumguru
Ja hoor, kan me wel een Engels filmpje herinneren met een WRX STI als ik mij niet vergis. Zullen er vast wel meer van zijn als je gaat Google'en ;)

Is wel een behoorlijk specifieke auto. Meeste van ons rijden toch in een meer alledaagse auto en zullen geïnteresseerd zijn wat dat betekend.
 

dirkkroneman

Forumguru
Hoe bedoel je dat Frank? Bij zo'n auto zullen de verschillen het grootst zijn. Ook zoals Corné al aangaf een getunede auto. Dan kun je grotere verschillen merken. Omdat het procentueel werkt ;)
 
Laatst bewerkt:

Kippie-style

Forumguru
Word vaak voor tunen gebruikt bioethanol maar ze zeiden toen tegen mij ja leuk zon uitdraai op bio maar je gaat dat niet elke tankbeurt erin gooien dus wie houd je voor de gek.
Ik rijd nog steeds op bp 98 durf eigenlijk geen 95 meer te tanken ivm pingelen
 

CDK

Forumguru
tsjaa je moet het er natuurlijk wel altijd ingooien als je je motor daar op laat afstellen!! @Luuk Thijssen gooit er bijvoorbeeld ook standaard een x aantal liters E85 bij.

Bio Ethanol is bij Action €1,68 / liter @Joske ;)
 

Frank C

Forumguru
@dirk dat wil ik zeker aannemen, echter het topic begon met een vergelijk Ron 95 vs 98 in termen van zuiniger/ schoner. En tot nu, ook na googelen, weinig kunnen vinden over het werkelijke effect. En daar ben ik in geïnteresseerd. Maar ook is de in de Nederland verkrijgbare "premium" benzine daarom zijn meerprijs waard. En of je de waarden van een getunede auto met Ron 102 kunt vertalen naar een alledaagse auto en benzine 98, dat weet ik niet?
 
Bovenaan Onderaan