Welke benzine tank jij?

deusjevo

Forumguru
FuelSave Euro 95 van de Shell (heb Shell tankpas en mag geen V-Power tanken)

In Frankrijk tank ik wel V-Power omdat die E10 benzine met m'n caravan d'r achter werkelijk de brandstoftank uitvliegt...
Scheelt dan ongeveer 1 liter op 100 km verbruik, 1 op 7 ipv 1 op 6....:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

reeseend

Forumguru
@ luuk, natuurlijk loopt de RS nog beter op 98. Maar de RS loopt al zo snel te hard voor het dagelijks verkeer.
Ik rij ook veel kleinere stukken dus gooi ik er 95 in, wat ook beter voor de portemonnee is.
 

piair1982

Forumguru
Tank sinds kort blueone 95. Dat is met 15% natte ethanol.

Scheelt 3 cent per liter en verbruik is gelijk.
 

Joske

Forumguru
V-power dan? :pieker:

daar is blijkbaar enorm veel verschil in octaangetal volgens land?

in Italië en Duitsland is octaangetal 100
in Engeland is het dan weer 99

hoe kan een mens daar nog aan uit eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
nehhh, daar doen we niet aan mee hoor, ;) trouwens dat cetaangetal voor diesel maakt eigenlijk niets uit..

alé, of het moet al beneden de 50 zijn. maar dat vindt je niet zo gauw in onze contreien hoor ;)
 

Izonix

Nieuw lid
Sinds het blokje getuned is, tank ik Blue One 95. Op E95 pingelt ie er lustig op los. Met Blue One 95 is dit helemaal weg.
 

Izonix

Nieuw lid
Is inderdaad een externe ecu. Hij is eigenlijk getuned op E95, maar een 1,2TSI 105PK zit standaard al tegen de pingelgrens aan. Als je rustig rijdt is het na tuning niet zo'n probleem op E95, maar als je onderin de toeren een dot gas geeft hoor je 'm wel. Met BO95 is dit, boven mijn verwachting, helemaal weg.
 

Spector

Forumguru
iemand, die 100 Octaan in Duitsland al eens geprobeerd? Stond afgelopen zaterdag aan de pomp langs de A1 richting Hamburg dacht V-Power te tanken maar de pompbediende gaf de pomp niet vrij omdat deze dacht dat het niet geschikt was/is voor de RS...

Normaal tank ik in Nederland altijd V-Power.
 
Zou het niet durven zeggen. Tank altijd gewoon 95 met in de regel om de tankbeurt een tank ultimate erin te gooien(98). Op de laatste loopt die van mij het best. Daar is zeker een duidelijk merkbaar verschil tussen. Met octaan 100 geen idee, heb deze nooit durven te tanken nog(met geen enkele auto die ik gehad heb).
 

ertromp

Forumguru
Ik tank altijd bij de Aral in DLD (Elten) en in mijn TSI alleen maar de 102 Ultimate. Perfect sapje voor je Skoda. Als ik in Nederland tank is het de BP Ultimate met een octaangetal van 98. Zelfs m'n MB van '71 voer ik het liefst met de 102 :D
 
Bovenaan Onderaan