Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Inderdaad ik heb ook de pon gebeld dat op de site staat alle edition modellen zijn leverbaar met een panodak voor een actieprijs van 400 euro of iets dergelijks, maar is alleen inderdaad voor de voorraadmodellen staat er nu onder in kleine letters. Raar is wel als je de voorraad inkijkt er nog auto's verder in de delen zijn. Waarom als ik dan bestel begin september kan dit niet bij mijn order. Sunset is ook raar. En gek is dat je geen parkeersensoren voor kan bestellen, al wil je ervoor betalen. Ik geloof niet dat een fabriek het uitmaakt wat er als opties in moet komen. Ik hoor nu dat ivm de enorme bedragen van alle autos direct het kenteken wordt aangevraagd zodra ze de grens over zijn. Dealer Udenhout geeft aan dat zij daardoor eerder de rekening kunnen krijgen waardoor de kosten van Pon dalen. Nadeel is dat auto's een kenteken hebben voordat ze werkelijk bij de dealer zijn. Nou ja het is allemaal wat die Pon. Pon heeft wel wel een geweldig mooi pakket auto's in beheer, en ondanks alles hoop ik eind oktober ook te mogen gaan rijden in oct 3
 

Philos

Actief lid
Nadeel is dat auto's een kenteken hebben voordat ze werkelijk bij de dealer zijn.

Ik weet niet of dat waar is, zou kunnen, maar wat is dan het nadeel?
De CitiGo van mijn vrouw had inderdaad al een kenteken, maar werd pas op de dag van aflevering op naam gezet, dus op het kenteken staat datum eerste registratie op datum 1e tenaamstelling (de afleverdatum dus en niet de datum aanvraag kenteken). Als het het proces versneld vind ik het alleen maar een voordeel.

Maar nog begrijp ik niet wat dat met de opties te maken zou hebben?
 

Blackokkie2

Forumguru
Het nadeel is de restwaarde, ook al heb je 2 gelijkwaardige auto's van dezelfde registratiedatum maar, de ene heeft een duidelijker ouder kenteken, dan is die minder waard. Omdat een dealer ook wel weet dat kopers anders toch voor de auto met het nieuwste kenteken gaan.
 

Spoetnik

Forumguru
Kentekens doen me niet zo veel meer. Denk dat dat voorheen meer telde. Mijn wagen kreeg op de dag van aflevering een a-4tje mee met een verklaring dat de wagen op kenteken was gezet. Dat kenteken was al een paar dagen bekend. Bij het afleveren van de auto is aan de RDW doorgegeven dat de tenaamstelling definitief is. Volgende dag kreeg ik keurig mijn plastic kentekenbewijs over de post thuisgestuurd waarbij de datum overeenkwam met dag van aflevering.
 

ManeBrane

Forumguru
Vandaag een telefoontje van de dealer gehad. Productie staat voor week 45 gepland. Week 47 bij de dealer. Dan richting Alba voor het leder en dan hopelijk rond week 48/49 de aflevering. Nu even duimen dat het inderdaad niet later wordt!
 

elsinga

Forumguru
Vanmiddag de O3 Combi 2.0 TDI Style Business opgehaald, zie details in mijn sig. Dealer Autoland van der Brug uit Heerenveen maakte er een bijna Hans Klok momentje van, maar had geen ventilator om mijn haar te laten dansen. :)

DSC_0044.JPG DSC_0045.JPG DSC_0046.JPG DSC_0047.JPG

Goed, wat viel me op:
- OMG wat is de kleur mooi! :)
- lak moet nog uitharden, net als de vandaag aangebrachte waslaag, dus de eerste maanden niet door de wasstraat. Nou, dat doe ik sowieso niet vaak, dus komt goed. ;)
- dat inrijden wordt lastig... eerst 500km max 80/90 (en dan vanuit Friesland naar Den haag, dacht het niet), dan wisselend en na 1500km even de olie goed heet stoken. Nou, ik doe gewoon niet teveel toeren de eerste 1500km en afwisselend rijden. Moet genoeg zijn.
- er zit ook een automagsiche inparkeerhulp op, wat schijnbaar standaard is bij een optie die ik heb (en ik ben dus vergeten welke) maar wat ik niet had verwacht
- verwacht niet te veel van de Canton subwoofer, al is het geluid prima
- de Mirrorlink werkt prima, ik kan de volledige Xperia Z3 bedienen via het scherm van de auto. Standaard worden alleen Maps, Muziek en een paar andere dingen aangeboden, maar een drukje op het huisje en alles is beschikbaar. :) Vooral handig lijken met Google Maps (met verkeer overlay) en Flitsnav en/of Flitsmeister. Nadeel is wel dat het scherm van de telefoon aanblijft, zet je dat uit dan gaat ook het autoscherm uit.
- de ruimte onder de verhoogde laadvloer zonder doosjes/bakjes/schotjes gebruiken levert veel schuivende diongen op. ;) Bakjes besteld dus.
- er zat wel een gevarendriehoek en vestje bij, maar geen verbandtrommel.
- de dealer heeft er zelf een liter olie bijgedaan om tot de eerste beurt wat te kunnen bijvullen als dat nodig is. Top!
- ik kreeg dus netjes het afvalbakje in de rechterportier er bij, maar door de verhoogde laadvloer en Canton subwoofer geen hekjes/randen tussen de laadvloer en de ruimte achter de wielkasten. Is wel mooier, maar dat was nou net een plek om wat voor het grijpen spullen in te doen.
- Ook dus geen hoekje om bagage mee vast te zetten, maar die heb ik per ongeluk uit de voorloop O2 Combi meegenomen. Oeps. ;)
- de dashcam methode met extra zekering en montage van de aansluiting achter het opbergvakje onder het stuur werkt ook uit de kunst. Weg lelijke GPS kabel over het dashboard en de 12v aansluiting op de middenconsole is weer vrij. :)

Vragen? Vragen! ;)
 

elsinga

Forumguru
Ik gebruik geen dashcam, maar een Garmin GPS bij de linker A stijl. Yep, naast de ingebouwde navigatie, want a) die laat niet de GPS snelheid zien en b) houdt geen tracklog bij. ;)

Maar wegwerken is heel simpel, gewoon alles wegstoppen achter het klepje tussen linkerdeur en dashboard.
 

elsinga

Forumguru
Gave bak, mooie kleur.

Lak uitharden? Hebben ze tegen mij vergeten te vertellen. Zijn ze de trekhaak vergeten ;)

Tja, ook het inrij verhaal was veel gedetaileerder dan in de handleiding. En de trekhaak zijn ze niet vergeten hoor. Is een Thule geworden, maar wel met de goede kabelboom zodat TSA/TSC gewoon werkt. ;)

Maar zal de trekhaak nog even in de signature zetten. :)
 

djurre

Lid
Bestelling is in de hold gegaan, wordt van half december naar eind januari geschoven voor alle 2.0 liter versies. Alleen is het 0 garantie dat deze 106 gram uitstoot heeft voor 1 januari, officieel heeft deze 107. Verschil tussen folder en importeur. Pon is er wel druk mee bezig.
 

Philos

Actief lid
Bestelling is in de hold gegaan, wordt van half december naar eind januari geschoven voor alle 2.0 liter versies. Alleen is het 0 garantie dat deze 106 gram uitstoot heeft voor 1 januari, officieel heeft deze 107. Verschil tussen folder en importeur. Pon is er wel druk mee bezig.
Heeft dat gevolgen voor de bijtelling die volgend jaar anders worden? Zo ja worden daar een aantal mensen heel chagrijnig van.
 
Bovenaan Onderaan