Verlichting soorten Octavia III

rafa

Nieuw lid
Hoe ziet trouwens de dagrijverlichting eruit zonder de LED-strip?
Zit deze dan verwerkt in de koplampen of in de mistlampen?
 

VR46

Lid
Ik vind juist dat de Octavia een hele elegante LED oplossing heeft, kunnen wat mij betreft de premium merken nog wat van leren
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb op mijn bestelde EBL in ieder geval wel AFS zitten bij de bi-xenon lampen. Zo staat het althans in de Alphabet offerte. Één van de redenen om voor de EBL te kiezen in mijn geval
 

Wesly

Senior Member
Dus dan kunnen we hieruit opmaken dat bij de nieuwe octavia in geen geval de mistlampen worden gebruikt voor bochtverlichting?
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Jawel maar zag dat bij een rotonde ook me mistlampen mee deden. Heb alleen niet opgelet of toen da DRL aanstond of me xenon. Ik heb de EBL uitvoering
 
Mistlamp bochtenverlichting werkt alleen als:

Het aangevinkt staat in de boordcomputer (standaard is aan)
Het dimlicht aan staat
Clignonteur aan #edit
Tot max 40 km/h
 

Wesly

Senior Member
Weet iemand welke fitting de mistlampen hebben van de nieuwe O3? En,
heeft iemand ervaring met led lampen in gedimde modus voor DRL
 

CDK

Forumguru
Mistlamp bochtenverlichting werkt alleen als:

Het aangevinkt staat in de boordcomputer (standaard is aan)
Het dimlicht aan staat
Clignonteur aan #edit
Tot max 40 km/h

Moet de richtingaanwijzer bij de Octavia 3 daar daadwerkelijk voor aan staan?
Bij de Superb is het altijd bij snelheden onder de 40/30kmh zodra er aan het stuur gedraaid wordt.....
 

Frenk21

Forumguru
Ik heb nu een superb met bi-xenon en AFS. Ik zou niet anders meer willen. Binnenkort ga ik een RS combi bestellen waar de LED en zenon standaard op zit. Wel jammer dat je voor de bochtverlichting van de mistlampen weer extra moet betalen. En dat voor het topmodel.
 

TedVlemmings

Forumguru
De vRS is theoretisch gezien toch helemaal niet het 'topmodel'? Het is het sportmodel, voor luxe en opties kun je lijkt me toch beter een Elegance nemen
 

Frenk21

Forumguru
Het is inderdaad het sportmodel, maar gezien de prijs toch echt het topmodel. In ieder geval tot er ook van de O3 een L&K uitvoering komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CoesDoes

Forumguru
De hogere prijs van de RS komt vooral door de zwaardere motor en andere opties die op de RS wel en andere uitvoeringen niet aanwezig zijn, als elke optie opgenomen zou zijn geweest was de prijs nog een stukje hoger geweest.
Uiteindelijk is kort gezegd qua sportiviteit de RS het topmodel en qua luxe de Elegance Businessline.
 

Frenk21

Forumguru
Wel jammer dan dat ze de RS niet als bl brengen. Zou in ieder geval al veel schelen als ze er dan parkeersensoren en navi op zouden leveren voor een kleine meerprijs. Dat zijn toch 2 opties die tegenwoordig niet meer op een auto mogen ontbreken.
 
Bovenaan Onderaan