Tweedehands 1.6 of 2.0 TDI kopen

DeVisdude

Senior Member
@Tafkah ik heb in mijn vorige auto een module van ventura tuning gehad. Heb ik ook veel plezier van gehad. Die kan je wel eens op marktplaats vinden.
 

mwhite

Forumguru
in mijn zoektocht naar een superb afweging gemaakt tussen een 1.8 benzine en 1.6 diesel.
met 30dkm per jaar is een diesel 700,- voordeliger.
met allebei gereden en een 1.8 is rapper dan de 1.6 maar, de olie problemen en mijn verwachte km per jaar voor een diesel gekozen.
 

andrehj

Forumguru
Ik blijf bovenstaande vergelijking een heel bijzondere vinden. Zo kun je net zo goed een 3.6V6 met een 1.6 tdi vergelijken en dan concluderen dat de 1.6 tdi goedkoper is....

De eerlijkst mogelijke vergelijking bij een Superb (t.o.v. een 1.6 TDI) is een 1.4 TSI, maar eigenlijk moet je de 1.6 TDI vergelijken met die 1.2 TSI, omdat je dan pas een vergelijkbaar prestatieniveau hebt. Deze motor is echter in de Superb niet leverbaar.
 

eriktv

Forumguru
Mijn afweging tussen de 1.6TDI en 2.0TDI ging me vooral om de vraag of één van beiden betrouwbaarder is en of het verschil in verbruik (i.c.m. met de 6-bak in de 2.0) op onze vele Autobahnkilometers mij kunnen overtuigen dat de 1.6 ook voldoet. Intussen beide gereden en ik vind beide prima. Ik focus dus vooral op de uitvoering en houd S2C's in NL en D in de gaten.
 
Bovenaan Onderaan