Tuning 2.0 TFSI

technobear

Actief lid
Bij deze even een rondvraag, waar ik het best kan zijn voor de chiptuning van mijn rs.
Zijn er mensen die verder zijn gegaan dan chiptuning alleen?

Zijn er tuningsbedrijven die bvb ook bougies, remmen of ophanging vervangen?
 

Import Yeti

Forumguru
Als je zoekt op dit forum en op het internet zul je snel uitkomen op JDengineering.
De absolute top op het gebied van Vag tuning in mijn optiek.
Daarnaast kun je ook heel erg goed terecht bij Hartog Tuning of bij TVS Engineering.
 

Noord26

Forumguru
Er zijn een aantal gerenommeerde tuners voor VAG. Voor een 2.0 TFSI zit je bij JD wellicht op het beste adres. Die hebben speciale power-packs ontwikkeld voor de 2.0 TFSI.

Remmen kun je wel iets aan sleutelen, maar hoor veel klachten over sterkere remmen welke veel piepen tijdens zachter remmen. De RS is standaard voorzien van een prima set. Probeer ze maar eens een keer echt goed te gebruiken.

Ophanging eens contact opnemen met @Antera. En daar je wensen kenbaar maken. Een set nemen die volledig instelbaar is (KW/Bilstein) is altijd helemaal naar wens af te stellen.
 

CDK

Forumguru
alle gerenommeerde tuners als TVS/JD/Hartogh/VAG Techniek doen aan projecten, maar ik geloof niet dat dat echt is wat jij bedoelde te zeggen? Je kan daar terecht voor bijvoorbeeld een stage 1/2/3/4 tuning waarbij uiteraard ook de remmen aangepast kunnen of moeten worden. Maar bijvoorbeeld @Antera zal jou waarschijnlijk goedkoper aan een setje big brakes kunnen helpen, zelf heeft hij een Vmaxx set er onder zitten, als je daar serieus mee gaat remmen komt je maag zo ongeveer door je slokdarm naar buiten ;) Wat wil je en wat is het budget? Alles is mogelijk, bijvoorbeeld zelfs 400pk uit jouw RS, alleen hangt er een prijskaartje aan... :)
 

Falcon

Donateur
Ik heb het idee dat TS alleen Chiptuning wil laten uitvoeren en daarnaast gelijk ook regulier onderhoud mee wil laten nemen.

Zoals vroeger dat je bij de dealer ABT tuning kon laten uitvoeren en dus ook regulier onderhoud

TS moet zich wel beseffen dat als hij zijn tuning laat uitvoeren bij de bedrijven die hier nu genoemd worden, dat PON geen motorgarantie meer zal geven. Wel is er 1 bedrijf waar PON dat wel doet, dit was ABT.. maar welke dat nu is?
 

Fean

Forumguru
Ik vraag mij af of de nieuwe 2.0tsi heel veel is veranderd qua vermogensverloop. Ik lees vaak de reviews dat je die motor ook flink in de toeren moet gooien voor de "knal-actie"... met de oude 2.0tfsi (197pk) vond ik dat juist een tikkeltje tam is dit nog steeds het geval? Weet iemand dit?

Uit ervaring vond ik namelijk dat de oudere 1.8 een veel agressievere vermogensloop had/heeft dan de 2.0 wat de beleving ten goede komt.

2.0tfsi tuned heb ik geen ervaring mee.. ik neem aan dat men de motor toch wel meer alerter maakt vooral onderin.
 

Joske

Forumguru
je kan ook eens bij Vagtechniek gaan kijken:

http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=chiptuning&typeID=10

in de nazomer organiseren we daar een mooie meeting met korting op een chiptuning, zie dit topic:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/po...j-vag-techniek-komen.21972/page-4#post-368201

en dit:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/vag-techniek-meeting-nazomer-2014.21411/

Je kan je wagen daar ook binnensteken voor eens een volledige dag onderhoud te doen, je krijgt een vervangwagen mee, kan je er een toeristisch uitstapje van maken ;)
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik vraag mij af of de nieuwe 2.0tsi heel veel is veranderd qua vermogensverloop. Ik lees vaak de reviews dat je die motor ook flink in de toeren moet gooien voor de "knal-actie"... met de oude 2.0tfsi (197pk) vond ik dat juist een tikkeltje tam is dit nog steeds het geval? Weet iemand dit?

Uit ervaring vond ik namelijk dat de oudere 1.8 een veel agressievere vermogensloop had/heeft dan de 2.0 wat de beleving ten goede komt.

2.0tfsi tuned heb ik geen ervaring mee.. ik neem aan dat men de motor toch wel meer alerter maakt vooral onderin.
Hmm dan ben ik benieuwd wat je van die van mij vindt.. Vond hem toch niet bepaald tam, en sinds de kat leeg is al helemaal niet meer ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Een 1.8TSI met chip is fenomenaal qua bang for the buck. Ik kreeg wel het gevoel dat de rest van de auto er niet helemaal op berekend was, maar kan ook aan desbetreffende auto gelegen hebben.
 

technobear

Actief lid
Thx voor alle reacties, ik ben niet echt op zoek naar een heel uitgebreide tuning. Chiptuning volstaat in de eerste plaats voor mij, ik had via JD al eens een aanvraag ingediend en dat leek me interessant.
Het is natuurlijk moeilijk te vergelijken, want je laat je wagen uiteraard maar bij 1firma tunen en dan kan je moeilijk weten of het elders beter of slechter is.

Daarmee mijn rondvraag, wie zijn 2.0tfsi heeft laten tunen en waar?
 

LT83

Forumguru
Ik heb hem bij JD laten tunen, eerst stage 1 op maat en daarna een stage 2 tuning.
Niets dan lof, loopt mooi geleidelijk, erg vlot en al 70.000km geen problemen gehad die door de tuning zouden kunnen komen.
Behalve een versleten koppeling, maar dat risico neem je bewust natuurlijk.
 

technobear

Actief lid
@Luuk bedankt voor de info. Ik neem aan dat het verschil tussen niet-getuned en stage 1 toch een heel groot verschil geeft. Heeft de auto geen last van doorslippende voorwielen in de 1ste versnellingen?

Waarom heb je later de stage2 nog laten doen?
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik denk het wel, is nou eenmaal een dingetje bij de Octavia RS (weinig grip/teveel vermogen 1e versnelling) het is nu eenmaal een voorwiel aangedreven auto. En ja waarom wil je stage 1? Alles went... ;)
 

vRS

Actief lid
In de loop der jaren 3 auto's laten tunen door JD Engineering;
Een Seat 1.8 20VT met een maatchip, een Seat Leon FR met maatchip, volledig Milltek uitlaatsysteem en een Forge t.i.p.
En een Skoda Octavia II vRs.
Nog nooit enige problemen gehad, alleen maar perfect lopende auto's.
Ik zou dus, hands down, absoluut kiezen voor JD.
 
Bovenaan Onderaan