Trekhaak

Space_NL

Senior Member
Dank cordoba, deed het gisteren op de tablet, en die is wat zinnig wat betreft knippen en plakken, dus toen het soort van werkte was ik tevreden. (Maar stiekem zag ik ook dat de HTML niet helemaal klopte ...!)

Het mechanisch deel bespaar ik niet veel garage uren mee vrees ik, is voor dus kabel naar voren en aanmelden canbus waarin de tijd gaat zitten.

een Thule of Westfalia set is trouwens al snel rond de 300 euro, dus als ik zelf ga doen en ik wil besparen zou ik een "HOOK" moeten kopen. Zoals gezegd maar even wachten nog, we hebben 1 auto met trekhaak, maar voor de vakantie zou ik denk ik liever met de Fabia gaan als met de Toyota, maar niet tegen elke prijs natuurlijk.

Als ik zelf aan de klus ga, dan neem ik zeker contact op met @Antera voor het deel naar canbus, of om het sowieso samen te doen ofzo.
 

Vlaar032

Senior Member
Over trekhaken gesproken, er zit op mijn F2 combi een 13 polige aansluiting met een schakelaartje erin om het mistlicht op de caravan te laten werken, en dan dat op de wagen uit te schakelen.
Voor de 2e keer is die schakelaar gesneuveld bij mij, na het caravan gebruik in de vakante en doet de achtermistlamp van de Fabia het niet. De 7a zekering is gewoon heel. Heeft iemand daar ervaring mee of kan ik maar beter die aansluiting op de auto (laten) vervangen? Volgens mij is het wel een APK afkeurpuntje als de mistlamp niet werkt.
 

andrehj

Forumguru
Bij de canbus trekhaaksets van de O2 en S2 (en nieuwer) bestaat dat schakelaartje niet meer, maar detecteert de module in de kofferbak via de verlichting of een aanhanger aangesloten is.
Helaas zit jij blijkbaar wel aan zo'n schakelaar vast. Als ik jou was zou ik het stopcontact vervangen door eentje van een gerenommeerd merk, zoals Hella. Misschien dat die wel langer meegaan.
Wat is het merk van het huidige stopcontact?
 
Kogeldruk blijft een hot item! De ANWB en 123Fietsen melden dat je NOOIT de kogeldruk mag overschrijden. De wet geeft aan dat je maximaal 75 kg kogeldruk mag hebben. Mijn dealer zegt dat er 87 kg (Westfalia, afneembaar) als kogeldruk op mag hetgeen in strijd is met de garantiebepalingen. Op grond van zijn uitspraak heb ik één van de laatste Fabia II gekocht. Omdat ik misleid ben omtrent de kogeldruk (erg belangrijk voor mij: drager + fietsen wegen nu 60 kg zonder accu's en andere accessoires) heb ik aan mijn dealer een schriftelijke en ondertekende verklaring gevraagd dat de garantiebepalingen daaromtrent ook van kracht blijven bij overschrijding van de door Skoda voorgeschreven regel tot een maximum van wat de trekhaakfabrikant opgeeft. Tot op heden probeert de dealer mij te overtuigen zonder iets wezenlijks te overleggen. Morgen ga ik maar weer eens naar de dealer. Ben benieuwd of er een oplossing is.
 
En ja hoor, de auto wordt teruggenomen voor de aanschafprijs met alle extra's. Komt een VW Golf VI voor in de plaats met 1,2 TSI motor, wel tweedehands): kogeldruk mag zijn 75 kg!
 

Antera

Donateur
Tja zo kan je het ook doen maar denk dat je je te druk maakt over dat verhaal van die kogeldruk. Ben wel benieuwd wat het probleem aan de auto zou zijn. Het gaat alleen om het feit dat de veren achter dit extra gewicht minder leuk zal vinden en met hulpveren zou dit probleem verholpen zijn . want de kogel kan wel meer aan dan die eerder opgegeven kilo's
 
Ik weet het. Waar het mij om gaat is de garantiebepalingen als er wel iets gebeurt. Wettelijk zit het wel goed (zie wegenverkeerswet art 5.18.7). Er is dus geen garantie en de verzekering heeft hier ook problemen mee. En ik ga niet voor ontstane schade aan eigen auto en aan derden mijn portemonnee trekken. Iedereen zegt het dat het kan maar zowel importeur als dealer geeft het je niet zwart op wit. Dus is het voor mij einde verhaal (lees Skoda). Vanmiddag getekend voor een supermooie Golf 6.
 
Bovenaan Onderaan