Tip: dakdragers van de Aldi/Lidl

Desperado

Forumguru
De tip van de dakdragers moet ons dan ook wel weer pluspunten opleveren, dus dat compenseert wel weer denk ik.
Gewoon doorgaan dan maar :D
 

Cordoba

Forumguru
Sodeju!

Ik om 8.40 bij de Lidl om de hoek. Zie ik net iemand een setje dakdragers afrekenen bij de kassa. Ik loop door naar het rek... leeg! Snel door naar de andere vestiging verderop. Heb ik gelukkig zelf de laatste! :dankje:
Had ik dat nog even onderschat...

Mijn ervaring is dat vaak van aanbiedingen waar een run op wordt verwacht, de schappen steeds beperkt gevuld worden. Je hebt kans dat 's middags of de volgende dag er weer wel wat in de schappen ligt. Ik heb wel eens begrepen van een personeelslid, dat dit bewust zo wordt gedaan om iedereen een kans te geven: sommige mensen zijn al aan het werk als de winkels open gaan, en die het dan 's middags op op koopavond proberen
 

Jedewe

Forumguru
Die Thule Wingbar Edge 9582 zijn echt Cool ;) maar jah 39,- of 195,- , Factor 5, dat geeft stof tot nadenken...;)
 

stradje

Actief lid
Ik heb ook die dakdragers van de Lidl. Eerst vond ik het nogal een gedoe met die inbussleutel. Toen heb ik een keer de korte kant van een inbussleuteltje afgezaagd en het lange rechte stuk zet ik nu altijd even in mijn draadloze schroevendraaier. Sindsdien is het (de-)monteren een feestje. 2 dragers in minder dan 1 minuut.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Hoop wel dat accutol op slip is ingesteld en niet op boorstand dan staat.....
 

EdK

Forumguru
Wel @Corné de Kluijver een accutol is ook draadloos hoor, en zodoende een draadloze schroevendraaier.
En je kunt er mee boren en schroeven maar in dit geval zou ik dan zeker wel de slip instellen met vastdraaien.
In minst erge geval draai je de inbuskop aan gort en wat er verder kan gebeuren dat zal ik niet vermelden
 

VWim

Forumguru
Wel @Corné de Kluijver een accutol is ook draadloos hoor, en zodoende een draadloze schroevendraaier.
En je kunt er mee boren en schroeven maar in dit geval zou ik dan zeker wel de slip instellen met vastdraaien.
In minst erge geval draai je de inbuskop aan gort en wat er verder kan gebeuren dat zal ik niet vermelden

Dit lijkt me wel iets overdreven, zeker als het over schoon gereedschap en een schone bout gaat. In geval van een roestige/vervuilde boutkop moet je bij inbus inderdaad wel erg voorzichtig zijn.

Als je de bout eerst met het handje in het draad draait dan zal er weinig aan de hand zijn lijkt me. Mocht de boutkop toch beschadigd zijn kun je wellicht eenvoudig de bout vervangen?
 

EdK

Forumguru
@VWim ff voorbeeldje dan maar ?

Geen slip erop zetten en met accutol vastdraaien op boorstand ( gebeurt meer dan je denkt )
En dan zit hij op ze max vastzetten en slaat de tol uit je hand omdat hij niet slipt......
Wel s-line is er blij mee want die heeft weer een wagen te spuiten na het uitdeuken.
En nee heb t niet zelf ervaren, maar zie genoeg gekloot om me heen dat ik dit al zo voorzie dat het iemand overkomt .....

Beste is gewoon met handje en de inbus, dan voel je teminste wat je doet en of het wel of niet fout gaat.
En in tijd zal het 2 minuten schelen, pfffff veel trajectcontroles zijn uitgezet dus daar kun je je 2 minuten verlies weer terug halen ............
 

EdK

Forumguru
Makita ??
Ga eens terug naar school
Dat merk word steeds minder profesioneel gebruikt hoor
 

Canon-Eye

Forumguru
Een machine van het huismerk van Gamma is dan meer dan voldoende.
Dat maakt de kans op schade niet kleiner - júíst niet, zou ik bijna zeggen...

Ik gebruik een Bosch haakse schroefmachine waarbij het aandraaimoment in 7 stappen (+ boorstand) kan worden ingesteld.
Slipt niet, maar schakelt gewoon uit.
Ideaal voor fijngevoelig werk :jaja: , ook in smalle ruimtes waar je met een gewone al dan niet snoerloze tol niet uit de voeten kunt.
 
Bovenaan Onderaan