Terugroep actie 1,8TSI DSG7

Ik ben vanaf volgende week Skoda AF. Ben net zoals YAL en andere klaar met Skoda. Nu de stap naar MB gedaan. Succes....
 

TL@

Forumguru
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je NIET beter af bent bij MB. Heb een tijdje in een B-klasse rond gereden, echt een straf hoor.

Hoop toch dat je meer geluk hebt met de MB dan met de Skoda.
 
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je NIET beter af bent bij MB. Heb een tijdje in een B-klasse rond gereden, echt een straf hoor.

Hoop toch dat je meer geluk hebt met de MB dan met de Skoda.

Is niet te hopen. Gok dat je de service bedoelt en niet het type C280 (6 cilinder/3 ltr)?
 

SC 4*4

Nieuw lid
Ik heb vandaag de dealer gebeld, ik kon ze melden dat de laatste ingreep de juiste was. Hij doet het weer en loopt als de brandweer. Afgelopen vrijdag de ultieme test gedaan door onderin een tunnel te stoppen en vervolgens met grote caravan aan de knobbel volgas omhoog. M'n vertrouwen is weer (gedeeltelijk) hersteld. De spanrol van de distributieketting bleek een produktiefout te hebben. Sinds deze is vervangen en de turboslang, die na 2 km los schoot, stevig is teruggeplaatst gaat het helenaal goed. De monteurs waren wel erg blij dat ik nu een keer positief nieuws had!!

Groet,

Erik.
 

yal

Lid
Back on topic, update

gister de auto gebracht voor de terugroep actie en meteen service laten doen. Tellerstand is pas 23.016 km maar service indicator geeft alleen maar streepjes aan en anders moet ik weer terug.....
Auto zou vandaag klaar zijn, maar helaas :mad: de ventilator motor van 't interieur is kaduuk.
Lagen allerlei onderdelen los onder in het dashboard:biggthumpdown: , grrr.

Maar goed dat ik niet 'even' 3 uurtjes ben gaan wachten anders had ik ook nog een nachtje kunnen blijven logeren :icon_smile_dead:.

Heb aangegeven dat ik deze auto liever kwijt dan rijk ben, of skoda doet mij een goed voorstel of ik ruil de auto in voor een ander merk.

Iemand nog goede ideeen welk merk wel een behoorlijke auto verkoopt en die het begrip 'service' nog kent?

Bij BMW staat er altijd een leenauto klaar voor mijn ouders , of je nu voor onderhoud komt of een garantie probleempje hebt, maken ze nooit een woord aan vuil. Kosten, nada,noppes, niets...

Skoda heeft mij wel voorgesteld de auto gratis te komen ophalen en terug brengen, daar hebben wij voor bedankt , omdat er de laatste keer ruim 350km met onze auto was gereden...auto kregen wij smerig terug.

Gaan volgende week op vakantie naar Zuid Spanje, overwegen nu maar met de inmiddels bijna 11jaar oude bora te gaan, is alleen erg krap achterin.

Groet yal, een balende skoda rijder :mad:
 

Cordoba

Forumguru
Yal, ik begrijp je frustratie, maar leg de rekening voor een standaard onderhoudsbeurt van BMW en Skoda eens naast elkaar: zit daar nou echt de leenauto al niet verrekend in de onderhoudsprijs bij BMW?

Wat service betreft: dat is vooral afhankelijk van de garage, bij vrijwel ieder merk vind je zowel fantastische dealers, maar ook dealers bij wie de kunde en kennis vooral zit in het schrijven van rekeningen. Wat de afhandeling van problemen door Pon betreft: daar zijn veel meer klachten over, maar mijn indruk is dat dit ook persoonsgebonden is, af en toe hoor je namelijk dat een klacht/probleem wel adequaat wordt aangepakt door Pon. Eerlijk gezegd denk ik dat het geen eenvoudige opgave is, om een goede auto en goede service te vinden tegen vergelijkbare prijs (je kunt natuurlijk altijd geluk hebben met een auto, maar pas als je service nodig hebt, merk je hoe de dealerorganisatie/garage echt is).
 

TL@

Forumguru
Ik denk ook dat je best van dealer verandert.

De dealer waar mijn auto vandaan komt, is ook zo'n incompetente die enkel rekeningen kan schrijven (voor de leasemaatschappij dan), ik ga daar dus de auto bestellen (moet van de baas) en kom er vervolgens nooit meer.
Voor onderhoud ga ik naar de garage om de hoek waar ze wel begrijpen wat service is.
 
Heel vervelend zoiets. Ik denk dat een auto, van welk merk dan ook, niet beter is dan het garagebedrijf dat er achter staat. Daarom zou je bij een goede garage waarschijnlijk een heel ander beeld van Skoda hebben dan bij de garage waar je nu komt. Ik weet niet in welk deel van het land je zit maar zelf kom ik al een jaar of twaalf bij Skodadealer Hamers in Voorschoten (Zuid Holland), daar ben ik erg te spreken over. In het verleden was er een akkefietje met mijn O1 dat in eerste instantie niet goed was opgelost. Later zei de eigenaar "maakt u zich geen zorgen, het wordt opgelost ook al moet er een nieuwe auto komen". Dat was niet nodig, het is helemaal goed gekomen. Maar zo een instelling hoort een bedrijf naar de klant toe te hebben. Misschien is het een optie om aan inruil bij zo een bedrijf te denken.
 
Na 3 skoda's bij dat bedrijf uit Voorschoten ben ik sinds twee weken over gestapt naar Mercedes (c280).
Service was bij Hamers enkele jaren geleden top maar ben daar ook helemaal klaar mee. Mijn octavia (nieuw) na 1 1/2 jaar nu dus ingeruild door problemen die jullie ook ervaren. Nieuwe bak, banden cuppen enz. Service lijkt net of ik voor hun er ben en niet andersom.
Uiteraard geen nieuw mb maar met 36000 km. Top en heerlijk om dat geluid van de 6 cilinders te aanschouwen.

Groeten ex skoda rijder
 

yal

Lid
Morgen gaan we de auto weer ophalen, dan naar Spanje aan 't einde v/d week.
Eerst even goed testrijden, en hopen dat de auto nu goed is......:confused:

Groet Yal
 

yal

Lid
Zo, auto is schoon en wel weer thuis.
Ook Servicebeurt laten doen, beetje snel na 23.000km maarja anders moet ik weer terug na de vakantie.

Blower motor is vervangen,terugroepactie is uitgvoerd en service is gedaan.

Rammeltje bij uitzetten motor kon de dealer niet vinden, en is helaas nog aanwezig.

Verder geen bijzonderheden, behalve dat ik de auto graag inruil.

Groet Yal
 

MarcoO2

Forumguru
Dat rammeltje zou misschien de distributieketting kunnen zijn als de oliedruk wat laag is. Is dat gecheckt? Ik had ook een rammeltje bij het starten en uitzetten, bleek te lage oliedruk te zijn. Is toen bijgevuld. Maar een paar weken later draaide alsnog mijn motor in de soep omdat de druk wederom te laag was...
 

yal

Lid
Marco2 , mijn oliepeil is altijd max. Ding verbruikt geen olie.
Heb de rammel nog niet gehoord sinds de terugroepactie.. Lekker dan, dat jou motor in de soep is gelopen.
Hoop niet dat wij dat ook gaan meemaken, is wel genoeg geweest zo!

Auto moet helaas nog een keer terug naar de dealer, kwam gisteravond een lampje,veertje en zwart plastic palletje tegen op de passagiersmat, verlichting van dashboarsd kastje werkt niet.
Lampje zal daar wel van zijn.

Eerst maar eens op vakantie en zie daarna wel weer.

Groeten Yal
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb geen odee hóe ze het doen... ik ben geen monteur! :D De pomp was niet defect, de hydraulische kettingspanner echter wel. Die lekte, vandaar de te lage druk.
 

hemi24

Forumguru
@MarcoO2: leuke designfout van de heren constructeurs bij VAG..!
Of de constructie klopt niet, of de sensoriek niet!!!
 
Bovenaan Onderaan