Terugroep actie 1,8TSI DSG7

yal

Lid
Vandaag belde iemand v/d dealer : 'of ik in Juli even de auto kan missen voor een uur of 3 / dagdeel'. Schijnt een mogelijk probleem met de nokkenas verstelling te zijn.

Eigenlijk geen probleem behalve dat de dealer verwacht dat de klant 'even' gaat zitten wachten (een uurtje of 3), een huurauto kan ook maar , de kosten zijn voor de klant!!
Dat is mijn inziens niet redelijk, auto is 15maanden oud en al minstens 10keer terug geweest voor garantie gedoe.

Probleem is de afstand, 46 km en dan iemand even te vragen om s'ochtends om 8.00u de auto weg te brengen doe ik liever niet. (in de spits zeker 1uur enkele reis).
Tijd heb ik niet veel, ivm. eigen zaak.

Gaat iedereen met een terugroep actie zitten wachten tot de auto gemaakt is of tikken even 39euro ex. btw / brandstof af voor een huurauto?

Mijn inziens bespottelijk, een terugroep actie kan gebeuren maar dat zou de klant geen geld mogen kosten bovenop de ergernis.

Wat zijn hier de meningen over?

Groet Yal , (inmiddels een ontevreden Skoda rijder)
 

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb zelf een Superb 1.8TSI DSG7 en nog niets gehoord van de dealer. Ik veronderstel dat dat toch dezelfde motor zou moeten zijn.
Hij is wel nog maar twee maanden oud dus het kan nog komen.

Behalve dat, je hebt helemaal gelijk. Een terugroep actie kan altijd, maar niet ten "kosten" van de klant.
 

MarcoO2

Forumguru
Zojuist schreef ik in het andere topic over dit onderwerp:

Ik was van de week bij mijn dealer voor een beurt en heb toen nog even naar deze terugroepactie gevraagd. Die blijkt niet voor alle 1.8TSI-motoren te zijn, maar slechts voor een deel. EN het "grappige" is dat de mijne niet voor die terugroepactie in aanmerking was gekomen, maar wél het euvel vertoonde... met een in de soep gedraaide motor tot gevolg. Misschien moet PON de reikwijdte van de terugroepactie nog eens heroverwegen?

Niet iedere auto met deze motor komt dus in aanmerking voor de terugroepactie.

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat, als er sprake is van een terugroepactie (dus een gebrek aan de auto waar de fabrikant zich verantwoordelijk voor voelt), de klant daar zo min mogelijk van mag merken. Dus: óf uitvoeren tijdens een beurt of een ander moment dat de auto toch al in de garage is, óf op z'n minst gratis vervangend vervoer ter beschikking stellen.
 

AGTon

Forumguru
Vind 39 euro ex btw wel heel prijzig voor een vervanger. Wat krijg je dan wel niet mee ?? Bij mijn dealer is het of 21 voor een faab, of 26 voor een O2
 
Het betalen voor een huurauto omdat je auto een kleine/ grote beurt krijgt verbaast mij!
Ik heb zolang ik rijd, en dat is al dik 45 jaar, nog bij geen enkele dealer hoeven te betalen voor een leenauto!

Het wordt nog gekker, als je zelfs moet betalen voor een leenauto omdat er mogelijk iets aan je eigen auto is en via een terugroepactie een controle moet laten uitvoeren.
Dealers moeten zich schamen....
Wij mogen toch verwachten, dat zij de financiële kosten met de importeur regelen en niet gemakshalve op de automobilist afschuiven!
 

yal

Lid
Voor het eerst vorig jaar een nieuwe Skoda gekocht , en absoluut DE LAATSTE keer.

Dit na de negatieve opgedane ervaringen met de auto,dealer en importeur het afgelopen jaar.

Yal
 

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk is het niet meer als een sensorfout, waardoor de motor in de noodloop gaat...
 

s-line

Forumguru
Krijg je trouwens gewoon bericht van je dealer of moet je ze zelf bellen of je auto ook in aanmerking komt.
gr.
 

MarcoO2

Forumguru
Wat zijn de klachten dan van dit probleem??
Oftewel wat merk je hiervan?
Zoals al aangegeven: niks, totdat je motor in de soep draait.

Een probleem met de hydraulische kettingspanner of de nokkenasversteller zorgt ervoor dat je motor niet meer "op tijd" loopt, dus dat de timing van de onderlinge bewegingen van de nokkenas, kleppen, zuigers en dergelijke niet meer klopt. Resultaat bij mij: een auto die (achteraf) eigenlijk total loss was...
 

SC 4*4

Nieuw lid
Beste Yal, dat is super balen! Ik rijd met een superb combi 1.8 TSI 4*4 en heb ook nog steeds problemen. Zie mijn discussie rookgasmelding.
Mijn dealer doet er alles aan, rekent geen kosten voor een leenauto maar zijn nu zelf ook redelijk gefrusteert. Vandaag heb ik weer gebeld met de dealer (had sinds vorige niets meer van hen gehoord) en de technische dienst van Skoda denkt dat het nu aan de krukas sensor ligt. Ik wacht bericht af wanneer ik de auto moet inleveren. Ongelofelijk hoeveel tijd ik nu al heb geinvesteerd in het heen en weer rijden naar de garage.

Heel veel succes met jouw probleem!

Groet,

Erik
 

yal

Lid
Beste Erik, vervelend dat jij ook problemen hebt met je auto.
Mijn skoda heeft o.a. 2 weken bij Pon gestaan voor een nieuwe DSG, toen hebben ze 350km met mijn auto gereden en kregen wij de auto vies van binnen en buiten terug.

Dsg is goed nu, maar hebben onze buik ervan vol. Zie topic http://www.skodaforum.nl/board/show...we-octavia&highlight=problemen+nieuwe+octavia

Het afgelopen jaar heeft ons ook veel ergernis, tijd en telefoontjes gekost, tig keer bij de dealer geweest en vaak met hetzelfde probleem weer huiswaarts gekeerd.

Succes ermee, voor mij hierna geen skoda meer.

Groet yal
 

Monteurtje

Forumguru
Dit gaat over de terugroepactie 15D7. Van de nokkenasversteller kan een onderdeeltje loskomen. Volgens mij het oliezeefje, zo zag dat eruit op de foto. Dit komt dan ik het oliecircuit waardoor de motorschade oploopt. Daarvoor moet het vervangen worden. 3 uur is een beetje lang. Want als de dealer er zo lang overdoet krijgt die meer dan een uur niet betaald. Binnen 2 uur moet de klus geklaard zijn, volgends de tijd die ervoor staat en betaald krijgt. En dat kan ook.
 

greentsi

Nieuw lid
Vandaag mijn auto weer opgehaald (O2 combi, 1.8 tsi dsg 7). vorige week probeerde ik naar Duitsland te gaan. De O2 is van februari 2010 en heeft 50.000 km gelopen. Bij Kleve ging hij op 3 cilinders lopen. Naar de Skoda dealer daar gegaan en binnen een week een geheel nieuwe motor ingebouwd. Volgens informatie van de duitse dealer was er een lasnaad los gekomen waardoor een bout in cilinder nr 3 terecht was gekomen. In eerste instantie werd er alleen melding gemaakt van een defecte luchtmassameter (???).
Het is wel een getunede versie direkt vanuit Pon. Volgens een andere medewerker lag het eerder aan het tunen dan aan de motor.......

Netjes een vervangende auto gekregen van Skoda, maar deze moest na 3 dagen weer terug. Mocht ook niet in Nederland met een Duits kenteken rijden. Ik vond wel dat er wel heel erg snel een nieuwe motor in is gekomen. Bij een collega van mij is na 30.000 km ook de motor van een 1.4 TSI in een Seat Leon vastgelopen en vervangen. Met dezelfde klachten overigens.
Maar ik heb niets gehoord van een terugroepactie. En nu ik dit zo zie, zou het misschien het gevolg kunnen zijn van deze terugroepactie ?
 

Monteurtje

Forumguru
@ Greentsi. Jij hebt het over een bout in cilinder 3 die los is gekomen? Dat is totaal iets anders dan de terugroepactie. Dat zit aan de zijkant van de cilinderkop.
 

greentsi

Nieuw lid
Nou, ik bedoel dat ik het verhaal van de dealer niet helemaal snap. En ik heb van drie verschillende medewerkers drie verschillende verhalen gehoord.

Het kan toch zo zijn dat door het verlopen van de instelling het probleem ontstaan kan zijn. Gek genoeg konden zij mij de oude motor al niet meer laten zien, hij was tot op de bodem uit elkaar gehaald.

Ach, nu nog kijken of de dsg heel blijft.... Schakelt zeer ruw en laat, wat eerder niet zo was.

ga nog maar eens bij de nederlandse skoda dealer langs in Honselersdijk
 
Bovenaan Onderaan