Stotterende Superb2

CDO

Forumguru
@Bastiaan1977 soms niet zo lang geleden de auto een beurt gehad met bougie wissel?? Bij mij was er ook 1 bobine kapot redelijk snel na een beurt waarbij de bougies waren vervangen. De bobines zijn schijnbaar nogal gevoelig voor juiste de- en montage en bij mij was er 1 kapot.

Gaf ook een stotterend / hikkend gedrag.
 

oco1979

Forumguru
zijn in de handel speciaal gereedschap om die bobines deftig er uit te krijgen,met een schroevendraaier ga dat ook maar kan ook verkeerd aflopen.
 

Bastiaan1977

Senior Member
Net weer terug van vakantie en het probleem met de turbo is weer terug. Auto is net naar de garage geweest maar de foutcodes waren al automatisch gewist (meer dan 20x gestart sinds laatste storing).

Wel wat extra info omtrent de storing. Ik heb gemerkt dat na het herstarten van de auto de storing weg is. Nog een opmerkelijk iets, ik reed op de Duitse autobaan (ca 160 km/u) en opeens voelde je de auto terugvallen. Vervolgens geen vermogen meer. Auto herstart (op de parkeerplaats) en probleem was weer weg........ Het blijft een raar verhaal.

Schijnt overigens wel vaker voor te komen bij deze motoren.

Hoor graag als er weer nieuwe ideeën zijn, de monteur weet ook niet meer waar hij het moet zoeken en vervangen van de turbo kan altijd nog. De hele turbo is schoongemaakt en membranen (aldus de monteur) zijn gecontroleerd en waren goed.
 

Joske

Forumguru
Nog een opmerkelijk iets, ik reed op de Duitse autobaan (ca 160 km/u) en opeens voelde je de auto terugvallen. Vervolgens geen vermogen meer.
duidelijk noodloop, ging er geen lampje branden op het dashboard?

staat de wagen nog origineel qua software? (sorry als dit reeds gevraagd was)
 

Bastiaan1977

Senior Member
@Joske idd noodloop. Er ging geen lampje branden op het dashboard. De software versie heb ik geen idee van, kan het eens navragen.

@Skoda-MAN uitlezen gaan we idd gelijk doen na een storing.

Extra info. Waterpomp was ook defect, dus deze ook vervangen samen met de multiriem.
 

newwolf84

Forumguru
Waarschijnlijk is het je wel bekend maar na het opnieuw starten van je motor, reset je hem eigenlijk. De storing (foutcode) is dan als het goed is opgeslagen en je hebt je volle motorvermogen terug. Dit is echter geen garantie dat het 10 km verderop niet weer voor kan komen.

Heb het zelf ook met een Caddy gehad, rond de 150 en ineens geen vermogen weer, op de vluchtstrook, opnieuw starten en whoppa gaan met die banaan, echter 10 km verder stond ik weer langs de kant. Na die tijd van alles bekeken en gedaan, N75 klep vervangen, leek eerst goed te gaan, maar helaas. Turbo gereinigd, leek ook eerst goed te gaan maar ook weer mis. Uiteindelijk zou de turbo vervangen moeten worden maar inmiddels had ik al hoofdpijn van die auto en heb hem maar ingeruild op een O2, naar volle tevredenheid.
 

ovaal

Lid
Ik heb hetzelfde met mijn O2 2.0 TDI gehad, ook op de Duitse autobahn en ook nog eens met een caravan er achter. Bleek een turboslang gescheurd te zijn, onderaan. Zo lang ik rustig reed was er niets aan de hand, maar als ik even gas gaf, op een heuvel, ging alles in de noodloop. Met een nieuwe slang ging het weer aals de brandweer.

Op de terugreis, zonder caravan :yeah:, ging het weer fout. Bleek een andere slang gescheurd, nu beter bereikbaar. Met ducktape kwam ik een heel eind, maar weer over de grens scheurde die ook. Gelukkig mag je in Nederland toch niet snel!
 

Bastiaan1977

Senior Member
Dag mannen, we zijn weer een jaar verder en dus ook weer terug van vakantie. Tijdens de rit deze vakantie is het probleem zoals eerder genoemd weer opgetreden.

Ik hoor jullie al denken, heb je hier dan normaal geen last van. Het antwoord is nee, of tenminste dan merken we het niet. Ik rijd zelf overigens nauwelijks in deze auto.

Het wegvallen van de turbo lijkt iets te maken te hebben met druk. Zodra de auto in de bergen flink moet trekken dan valt de power in eens weg. Het ene moment voel je de turbo werken en het anderen moment is de power weg.

Inmiddels weer bij de garage geweest en heb een foto gemaakt van de foutmeldingen..... Wie o wie herkent dit ?...


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 

Bastiaan1977

Senior Member
De auto stottert niet echt. De turbo druk valt ineens weg, je voelt dat er geen power meer is. Hij gaat dus in de noodloop. Na een herstart werkt alles weer goed. Kan het dan ook nog de N75 klep zijn?


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 

Bastiaan1977

Senior Member
Andere topic bekeken en herken niet veel van wat er geschreven wordt. Binnenkort maar weer naar de garage.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan