SOH accu pakket Superb PHEV

Mijn Passat GTE heeft er inmiddels 146000 km opzitten, accu is iets van 82 %
In de dagelijkse praktijk kom ik bij mooi weer nog steeds zo’n 38 kilometer ver (zonder verwarming). Dat was ook al toen we hem net hadden en er pas 85000 kilometer op de teller stond.

De superb heeft een grotere accu (13 ipv 10 kWh) dus met een superb zou je zo’n 45 km volledig elektrisch moet kunnen halen lijkt me. Dat kan hier vast iemand bevestigen?

Mijn auto wordt dagelijks tot 100% opgeladen vanaf dag 1.
Ik heb een superb 2020 met 125k km. Standaard laad hij max 10,5kWh. Een keer max 11,05. (Elders online las ik 13 kWh batterij (10.4 kWh netto)
Ik rij soms 40, maar ook weleens 45km, met het zachte weer :). Ook afhankelijk hoe snel je optrek en rijd.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Sel007 thanks, ik was altijd al benieuwd hoe de Skoda IV het doet. Ik laad zo’n 7 / 7,5 kw, qua verhouding erg vergelijkbaar met die van jou.

Ik durf er te stellen dat de accu’s lang goed blijven (gelukkig maar).

Het begint ook wel te knagen want met 45 km zou ik helemaal elektrisch naar mijn werk kunnen rijden, dat red ik nu net niet..
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Mavando Ik zag zojuist in "De Kampioen" dat de ANWB (voor leden...)korting geeft op een (DEKRA) accutest.
Details weet ik er niet van, maar wellicht een idee om eens te informeren?
 

StijnJ

Lid
Ik heb de auto (bouwjaar 2020, 67k bij aanschaf) pas een paar weken. Voor het eerst hybride en behoorlijk ah testen. Van de week heb ik de 60 km actieradius gehaald. Wel met 85 rijden, achter de vrachtwagens op de snelweg :)
 
Ik heb een superb 2020 met 125k km. Standaard laad hij max 10,5kWh. Een keer max 11,05. (Elders online las ik 13 kWh batterij (10.4 kWh netto)
Ik rij soms 40, maar ook weleens 45km, met het zachte weer :). Ook afhankelijk hoe snel je optrek en rijd.
Dit zie ik ook gaat Max iets van 10 KWh in ook bij mij
 
Hallo,
Ik ben Edward, nieuw op dit forum en heb sinds een week een Superb iV van november 2020 met 59.000 km op de teller.
Met het koude weer van de afgelopen week kwam ik steeds tussen de 40 en 45 km ver op een acculading.
 
Bovenaan Onderaan