Ray65
Lid
Geachte heer/mevrouw, 31-03-2015
Het betreft een officielle klacht ten aanziens van Sneeuwbalgarage Den haag specialist in Skoda.
Naar aanleiding van een opdracht om een totale revisie uit te voeren zodat alles wat vervangen dient te worden vervangen zou worden ongeacht wat de kosten ook waren.
Dit zou in overleg met de Sneeuwbal Garage te Den haag specialist in Skoda uitgevoerd worden, dit zou een week gaan duren.
Na een week heeft de contactpersoon Dhr.E.R.Vrieling contact opgenomen om de auto op te komen halen.
Hij kreeg te horen dat de auto niet was overgedragen aan de collega’s, omdat er een medewerker van de garage op vakantie was gegaan!
Er was toen nog niets uitgevoerd aan het voertuig.
Vervolgens duurde het weer een week totdat Dhr.E.R.Vrieling contact met de garage had , het voertuig was toen nog steeds niet gereed omdat een collega die de reiniging van het voertuig zou doen ziek was.
Uiteindelijk is de auto van 22-02-2015 t/m 14-03-2015 bij de Sneeuwbalgarage geweest, in deze periode heeft de garage nauwelijks contact gezocht of onderhouden met Dhr.Vrieling.
De uiteindelijke kosten waren 1.980.92 euro totaal.
Nadat de auto was afgeleverd en ik hoopte dat alles in orde zou zijn zoals afgesproken.
Bleek er toch al gelijk dat het een en ander niet klopte naar mijn inziens,
De auto zou uitgelijnd zijn en is daar voor naar een extern bedrijf geweest die ook de nieuwe banden hebben gemonteerd.
Op de snelweg bleek al snel dat de auto steeds naar rechts trok, ik heb zelf contact gezocht met de Sneeuwbalgarage en heb met Dhr.Jeroen Wagner gesproken die verantwoordelijk was voor de reparaties aan de auto.
Hij vertelde mij dat de auto was uitgelijnd door een externbedrijf en dat het in orde was.
Zelf ben ik in mijn woonplaats Grave naar een Bandenspecialist gegaan met de auto en heb hem daar 3D laten uitlijnen en balanceren en daar bleek dat de auto inderdaad naar rechts trok , hij is toen weer uitgelijnd en gebalanceerd en nu rijd hij weer recht op de weg. Kosten 55 euro.
Nu wilde van de week de auto niet meer starten en heb ik de motorkap van de auto geopend en toen voelde ik aan de minpool en die kabel zat gewoon los, deze heb ik zelf weer vastgezet.
Nadat hij vastgezet was starte hij weer, maar toen ik weer wilde wegrijden starte hij niet meer.
Ik heb toen weer de kabels gecontroleerd en merkte dat de andere kabel ook los zat , maar ik zag ook dat de gehele accu gewoon los stond in de auto.
Ik heb toen contact gezocht Autobedrijf Thoonen B.V. in Gassel die tevens een Skoda service punt zijn van Skoda en gevraagd of dat het normaal was dat een accu los stond in de auto, dit was niet het geval en kon zelfs gevaarlijk zijn.
Ik ben toen naar Autobedrijf Thoonen gereden en daar zagen ze dat er geen Klemlijst voor de accu op zat die de accu op zijn plaats dient te houden en dat de accu niet origineel is en veel te klein omdat hij gewoon heen en weer kan schuiven, ik heb toen een accu laten plaatsen die er origineel in hoort te zitten en zo wel op zijn plek blijft zitten en er een nieuwe Klemlijst op laten zetten.
Kosten klemlijst voor accu 6,15 euro en 109 euro voor een passende orginele accu.
U ziet mijn ervaring met Skoda is niet echt positief te noemen en ik vind persoonlijk dat als je een auto meer dan 3 weken kwijt bent en ziet hoe er met je als klant word omgegaan door slechte communicatie en je steeds aan het lijntje houden en je beloven steeds terug te bellen maar het niet doen.
En dan hebben we het nog niet over de niet nagekomen afspraken waarin alles goed zou worden nagekeken en vervangen ongeacht wat de kosten ook waren.
En de auto is altijd in onderhoud geweest bij de Sneeuwbalgarage en daar zelfs aangeschaft.
Ik ben dan ook benieuw wat we nog meer gaan tegenkomen na het uitlijnen en de loszittende accu, maar wij hebben momenteel geen vertrouwen in Skoda en hopen dat ze de rest van de uitgevoerde opdrachten wel uit hebben gevoerd zoals in rekening is gebracht ,want dat mag je toch wel verwachten van een Skoda Specialist.
Maar gevoelsmatig hebben we geen goed gevoel bij de Sneeuwbalgarage in Den Haag en tot nu toe klopt dit gevoel nog steeds.
Wij hopen dat er wel een passende oplossing gaat komen voor de extra kosten en de overlast die wij hebben ondervonden als nieuwe Skodarijders en hopen dat de Sneeuwbalgarage echt gaat doen wat ze beloven, niet meer voor ons maar wel voor andere klanten.
Ik heb de sneeuwbal garage deze mail gestuurd op 31-03 2015, maar tot op heden geen bericht van de garage ontvangen.
Vandaag 04-05-2015 wilde ik de auto aan de bestuurderskant open maken maar de hendel werkte niet, ik ben naar een garage gegaan en deze maakte de unit van de deur open, en vertelde mij dat deze al een keer eerder was gemaakt! Wat bleek de sneeuwbalgarage had al eerder dit onderdeel vervangen, maar in plaats van een nieuw onderdeel hadden ze hem gewoon gekit , maar wel in rekening gebracht.
Wat heeft deze garage nu wel echt gedaan, wij weten het niet maar als je deze praktijken ziet dan weet je wel hoe laat het is.
Ik heb van Skoda Nederland wel een bericht ontvangen en deze lieten mij weten dat de Sneeuwbalgarage niet is aangesloten bij Skoda en dat zij niets kunnen betekenen in deze.
Ze zijn wel skodaspecialist en hebben zelfs een skodabord aan de gevel hangen.
Met vriendelijke Groet,
R.Wijers.
Het betreft een officielle klacht ten aanziens van Sneeuwbalgarage Den haag specialist in Skoda.
Naar aanleiding van een opdracht om een totale revisie uit te voeren zodat alles wat vervangen dient te worden vervangen zou worden ongeacht wat de kosten ook waren.
Dit zou in overleg met de Sneeuwbal Garage te Den haag specialist in Skoda uitgevoerd worden, dit zou een week gaan duren.
Na een week heeft de contactpersoon Dhr.E.R.Vrieling contact opgenomen om de auto op te komen halen.
Hij kreeg te horen dat de auto niet was overgedragen aan de collega’s, omdat er een medewerker van de garage op vakantie was gegaan!
Er was toen nog niets uitgevoerd aan het voertuig.
Vervolgens duurde het weer een week totdat Dhr.E.R.Vrieling contact met de garage had , het voertuig was toen nog steeds niet gereed omdat een collega die de reiniging van het voertuig zou doen ziek was.
Uiteindelijk is de auto van 22-02-2015 t/m 14-03-2015 bij de Sneeuwbalgarage geweest, in deze periode heeft de garage nauwelijks contact gezocht of onderhouden met Dhr.Vrieling.
De uiteindelijke kosten waren 1.980.92 euro totaal.
Nadat de auto was afgeleverd en ik hoopte dat alles in orde zou zijn zoals afgesproken.
Bleek er toch al gelijk dat het een en ander niet klopte naar mijn inziens,
De auto zou uitgelijnd zijn en is daar voor naar een extern bedrijf geweest die ook de nieuwe banden hebben gemonteerd.
Op de snelweg bleek al snel dat de auto steeds naar rechts trok, ik heb zelf contact gezocht met de Sneeuwbalgarage en heb met Dhr.Jeroen Wagner gesproken die verantwoordelijk was voor de reparaties aan de auto.
Hij vertelde mij dat de auto was uitgelijnd door een externbedrijf en dat het in orde was.
Zelf ben ik in mijn woonplaats Grave naar een Bandenspecialist gegaan met de auto en heb hem daar 3D laten uitlijnen en balanceren en daar bleek dat de auto inderdaad naar rechts trok , hij is toen weer uitgelijnd en gebalanceerd en nu rijd hij weer recht op de weg. Kosten 55 euro.
Nu wilde van de week de auto niet meer starten en heb ik de motorkap van de auto geopend en toen voelde ik aan de minpool en die kabel zat gewoon los, deze heb ik zelf weer vastgezet.
Nadat hij vastgezet was starte hij weer, maar toen ik weer wilde wegrijden starte hij niet meer.
Ik heb toen weer de kabels gecontroleerd en merkte dat de andere kabel ook los zat , maar ik zag ook dat de gehele accu gewoon los stond in de auto.
Ik heb toen contact gezocht Autobedrijf Thoonen B.V. in Gassel die tevens een Skoda service punt zijn van Skoda en gevraagd of dat het normaal was dat een accu los stond in de auto, dit was niet het geval en kon zelfs gevaarlijk zijn.
Ik ben toen naar Autobedrijf Thoonen gereden en daar zagen ze dat er geen Klemlijst voor de accu op zat die de accu op zijn plaats dient te houden en dat de accu niet origineel is en veel te klein omdat hij gewoon heen en weer kan schuiven, ik heb toen een accu laten plaatsen die er origineel in hoort te zitten en zo wel op zijn plek blijft zitten en er een nieuwe Klemlijst op laten zetten.
Kosten klemlijst voor accu 6,15 euro en 109 euro voor een passende orginele accu.
U ziet mijn ervaring met Skoda is niet echt positief te noemen en ik vind persoonlijk dat als je een auto meer dan 3 weken kwijt bent en ziet hoe er met je als klant word omgegaan door slechte communicatie en je steeds aan het lijntje houden en je beloven steeds terug te bellen maar het niet doen.
En dan hebben we het nog niet over de niet nagekomen afspraken waarin alles goed zou worden nagekeken en vervangen ongeacht wat de kosten ook waren.
En de auto is altijd in onderhoud geweest bij de Sneeuwbalgarage en daar zelfs aangeschaft.
Ik ben dan ook benieuw wat we nog meer gaan tegenkomen na het uitlijnen en de loszittende accu, maar wij hebben momenteel geen vertrouwen in Skoda en hopen dat ze de rest van de uitgevoerde opdrachten wel uit hebben gevoerd zoals in rekening is gebracht ,want dat mag je toch wel verwachten van een Skoda Specialist.
Maar gevoelsmatig hebben we geen goed gevoel bij de Sneeuwbalgarage in Den Haag en tot nu toe klopt dit gevoel nog steeds.
Wij hopen dat er wel een passende oplossing gaat komen voor de extra kosten en de overlast die wij hebben ondervonden als nieuwe Skodarijders en hopen dat de Sneeuwbalgarage echt gaat doen wat ze beloven, niet meer voor ons maar wel voor andere klanten.
Ik heb de sneeuwbal garage deze mail gestuurd op 31-03 2015, maar tot op heden geen bericht van de garage ontvangen.
Vandaag 04-05-2015 wilde ik de auto aan de bestuurderskant open maken maar de hendel werkte niet, ik ben naar een garage gegaan en deze maakte de unit van de deur open, en vertelde mij dat deze al een keer eerder was gemaakt! Wat bleek de sneeuwbalgarage had al eerder dit onderdeel vervangen, maar in plaats van een nieuw onderdeel hadden ze hem gewoon gekit , maar wel in rekening gebracht.
Wat heeft deze garage nu wel echt gedaan, wij weten het niet maar als je deze praktijken ziet dan weet je wel hoe laat het is.
Ik heb van Skoda Nederland wel een bericht ontvangen en deze lieten mij weten dat de Sneeuwbalgarage niet is aangesloten bij Skoda en dat zij niets kunnen betekenen in deze.
Ze zijn wel skodaspecialist en hebben zelfs een skodabord aan de gevel hangen.
Met vriendelijke Groet,
R.Wijers.