Skoda Service Sneeuwbalgarage

Ray65

Lid
Geachte heer/mevrouw, 31-03-2015




Het betreft een officielle klacht ten aanziens van Sneeuwbalgarage Den haag specialist in Skoda.


Naar aanleiding van een opdracht om een totale revisie uit te voeren zodat alles wat vervangen dient te worden vervangen zou worden ongeacht wat de kosten ook waren.

Dit zou in overleg met de Sneeuwbal Garage te Den haag specialist in Skoda uitgevoerd worden, dit zou een week gaan duren.


Na een week heeft de contactpersoon Dhr.E.R.Vrieling contact opgenomen om de auto op te komen halen.

Hij kreeg te horen dat de auto niet was overgedragen aan de collega’s, omdat er een medewerker van de garage op vakantie was gegaan!

Er was toen nog niets uitgevoerd aan het voertuig.


Vervolgens duurde het weer een week totdat Dhr.E.R.Vrieling contact met de garage had , het voertuig was toen nog steeds niet gereed omdat een collega die de reiniging van het voertuig zou doen ziek was.


Uiteindelijk is de auto van 22-02-2015 t/m 14-03-2015 bij de Sneeuwbalgarage geweest, in deze periode heeft de garage nauwelijks contact gezocht of onderhouden met Dhr.Vrieling.


De uiteindelijke kosten waren 1.980.92 euro totaal.


Nadat de auto was afgeleverd en ik hoopte dat alles in orde zou zijn zoals afgesproken.

Bleek er toch al gelijk dat het een en ander niet klopte naar mijn inziens,

De auto zou uitgelijnd zijn en is daar voor naar een extern bedrijf geweest die ook de nieuwe banden hebben gemonteerd.

Op de snelweg bleek al snel dat de auto steeds naar rechts trok, ik heb zelf contact gezocht met de Sneeuwbalgarage en heb met Dhr.Jeroen Wagner gesproken die verantwoordelijk was voor de reparaties aan de auto.

Hij vertelde mij dat de auto was uitgelijnd door een externbedrijf en dat het in orde was.

Zelf ben ik in mijn woonplaats Grave naar een Bandenspecialist gegaan met de auto en heb hem daar 3D laten uitlijnen en balanceren en daar bleek dat de auto inderdaad naar rechts trok , hij is toen weer uitgelijnd en gebalanceerd en nu rijd hij weer recht op de weg. Kosten 55 euro.

Nu wilde van de week de auto niet meer starten en heb ik de motorkap van de auto geopend en toen voelde ik aan de minpool en die kabel zat gewoon los, deze heb ik zelf weer vastgezet.

Nadat hij vastgezet was starte hij weer, maar toen ik weer wilde wegrijden starte hij niet meer.

Ik heb toen weer de kabels gecontroleerd en merkte dat de andere kabel ook los zat , maar ik zag ook dat de gehele accu gewoon los stond in de auto.


Ik heb toen contact gezocht Autobedrijf Thoonen B.V. in Gassel die tevens een Skoda service punt zijn van Skoda en gevraagd of dat het normaal was dat een accu los stond in de auto, dit was niet het geval en kon zelfs gevaarlijk zijn.


Ik ben toen naar Autobedrijf Thoonen gereden en daar zagen ze dat er geen Klemlijst voor de accu op zat die de accu op zijn plaats dient te houden en dat de accu niet origineel is en veel te klein omdat hij gewoon heen en weer kan schuiven, ik heb toen een accu laten plaatsen die er origineel in hoort te zitten en zo wel op zijn plek blijft zitten en er een nieuwe Klemlijst op laten zetten.

Kosten klemlijst voor accu 6,15 euro en 109 euro voor een passende orginele accu.


U ziet mijn ervaring met Skoda is niet echt positief te noemen en ik vind persoonlijk dat als je een auto meer dan 3 weken kwijt bent en ziet hoe er met je als klant word omgegaan door slechte communicatie en je steeds aan het lijntje houden en je beloven steeds terug te bellen maar het niet doen.


En dan hebben we het nog niet over de niet nagekomen afspraken waarin alles goed zou worden nagekeken en vervangen ongeacht wat de kosten ook waren.

En de auto is altijd in onderhoud geweest bij de Sneeuwbalgarage en daar zelfs aangeschaft.


Ik ben dan ook benieuw wat we nog meer gaan tegenkomen na het uitlijnen en de loszittende accu, maar wij hebben momenteel geen vertrouwen in Skoda en hopen dat ze de rest van de uitgevoerde opdrachten wel uit hebben gevoerd zoals in rekening is gebracht ,want dat mag je toch wel verwachten van een Skoda Specialist.

Maar gevoelsmatig hebben we geen goed gevoel bij de Sneeuwbalgarage in Den Haag en tot nu toe klopt dit gevoel nog steeds.


Wij hopen dat er wel een passende oplossing gaat komen voor de extra kosten en de overlast die wij hebben ondervonden als nieuwe Skodarijders en hopen dat de Sneeuwbalgarage echt gaat doen wat ze beloven, niet meer voor ons maar wel voor andere klanten.


Ik heb de sneeuwbal garage deze mail gestuurd op 31-03 2015, maar tot op heden geen bericht van de garage ontvangen.


Vandaag 04-05-2015 wilde ik de auto aan de bestuurderskant open maken maar de hendel werkte niet, ik ben naar een garage gegaan en deze maakte de unit van de deur open, en vertelde mij dat deze al een keer eerder was gemaakt! Wat bleek de sneeuwbalgarage had al eerder dit onderdeel vervangen, maar in plaats van een nieuw onderdeel hadden ze hem gewoon gekit , maar wel in rekening gebracht.

Wat heeft deze garage nu wel echt gedaan, wij weten het niet maar als je deze praktijken ziet dan weet je wel hoe laat het is.

Ik heb van Skoda Nederland wel een bericht ontvangen en deze lieten mij weten dat de Sneeuwbalgarage niet is aangesloten bij Skoda en dat zij niets kunnen betekenen in deze.

Ze zijn wel skodaspecialist en hebben zelfs een skodabord aan de gevel hangen.



Met vriendelijke Groet,

R.Wijers.
 

ertromp

Forumguru
Zelf zou ik wat harder de eisen en termijnen op reactie gesteld hebben aan dat bedrijf. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
 

jonbongoofy

Forumguru
En wie is de heer E.R. Vrieling? Ik weet niet of dit een concept is waar je graag reactie op wilt hebben of dat je deze brief al hebt weggedaan. Maar qua leesbaarheid valt er nog wel één en ander te verbeteren.

dankzij @ertromp zie ik dat je dit per mail hebt verstuurd
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zie dat het ook geen officiële Skoda dealer is, maar een "Skoda specialist". Waarmee ik uiteraard niets wil afdoen aan de gerechtvaardigdheid van de klachten. Maar het maakt deze wel een stuk minder verbazingwekkend; )
 

Ray65

Lid
De Auto was van mijn schoonvader, wij hebben die overgenomen , maar mijn schoonvader wilde de auto goed afleveren en heeft de garage de opdracht gegeven dat hij helemaal in orde zou worden gebracht ongeacht de kosten.
Mijn Zwager Dhr.E.Vrieling heeft als contactpersoon gefungeerd maar die liep steeds tegen een muur van smoezen op en werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Wij de huidige eigenaars wonen in brabant Grave.
 

jonbongoofy

Forumguru
@Ray65 kijk dat schept helderheid in je verhaal. Vervelend dat je schoonvader zo zijn best heeft gedaan om een goede auto te leveren en jullie nu met problemen zitten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vraag me af of Skoda Nederland daar enige boodschap aan heeft. Tenzij er een andere band met Skoda bestaat dan dat Sneeuwbal zich Skoda specialist noemt
 

Ray65

Lid
Ik vraag me af of Skoda Nederland daar enige boodschap aan heeft. Tenzij er een andere band met Skoda bestaat dan dat Sneeuwbal zich Skoda specialist noemt
Nee ik weet dat skoda nederland niets kan betekenen, maar mischien dat ze wel dat skoda bord kunnen verwijderen?
 

ertromp

Forumguru
Skoda Nederland wordt wel genoemd op die sneeuwballen website als de partij waarvan de onderhoudsrichtlijnen worden gevolgd:

"Wat betekent dit voor u? Als SKODA-rijder merkt u weinig van dit besluit. Een team van geschoolde servicemonteurs blijft u nu en in de toekomst van dienst met reparaties en uitgebreide servicebeurten. Het onderhoud en de garantieafhandelingen blijven wij vakkundig en conform de richtlijnen van SKODA Nederland en met originele onderdelen uitvoeren. Hebt u een SKODA Mobiliteitsgarantie? Ook hier bieden wij u een passende oplossing voor aan."

Je moet je als Skoda Nederland wat mij betreft niet willen associëren met die Sneeuwbal of er zijn vele Skodarijders die zich zorgen moeten gaan maken over het onderhoud als dat de richtlijnen zijn :deuk:
 

peterrapid

Forumguru
Geen officiële dealer of onderhoudspunt van Skoda betekend zo goed als trek je plan voor wat betreft PON, spijtig genoeg. Maar ik zou wel als je een detailfactuur hebt van de garage waar bepaalde onderdelen in staan die zouden vervangen zijn en je kan bewijzen dat deze niet zijn gedaan een aangetekend schrijven door je schoonvader laten sturen om een tegemoetkoming in de kosten te krijgen helpt dit niet heb je altijd advocaat of eventueel rechtsbijstand om een stapje verder te gaan. Veel succes.
 

Joske

Forumguru
Naar aanleiding van een opdracht om een totale revisie uit te voeren zodat alles wat vervangen dient te worden vervangen zou worden ongeacht wat de kosten ook waren.
verder vraag ik mij ook af WAT er eigenlijk allemaal vervangen zou geweest zijn? Want een "revisie" van 2000 euro daar kan ik mij niet direct iets concreets bij voorstellen. Is dit carrosserie, motorisch, interieur, ... etc. ?

Rechtsbijstand lijkt mij op dit moment toch wel de enige juist weg en ik zou er niet te lang meer mee wachten als ik van jou was.
 

Cordoba

Forumguru
Beste Ray, eerst maar even de eenvoudige zaken: zo'n Skoda-bord aan de muur heeft wettelijk gezien niet zoveel te betekenen. Niet alleen dealers hebben zo'n bord, maar ook bij ex-dealers zie je ze, op autotentoonstellingen, musea enzovoort. Overigens kan ook een niet-dealer-garage, maar mét een Skoda bord toch een prima adres zijn. Een mooi voorbeeld daarvan is Vagtechniek in Nuenen bij Eindhoven: behalve tuner ook een goede garage, en weet vaak meer dan de dealers van hun merk. Overigens heeft VAG-techniek meerdere merklogo's aan de muur hangen, omdat zij specialist zijn in de merken VW, Audi, Seat en Skoda.

Wat sneeuwbal betreft: volgens mij heb ik daar zowel positieve als negatieve verhalen van gelezen, maar wat jullie overkomen is, is prutswerk eerste klas. Een losse accu, is zelfs een APK-afkeurpunt. Ik meen dat Sneeuwbal ooit Skodadealer is geweest, maar ik weet dat niet zeker.

Ik zie dat het hier gaat om een auto uit 2007 met pas 41.000 km op de teller, dat is toch wel extreem. (ik gok dat het om een Fabia gaat, maar omdat je het in je voorsteltopic over een Skoda Fair hebt, weet ik dat niet zeker). Fabia's uit 2001 of 2002, hebben eigenlijk zelden of nooit zo'n lijst met mankementen, niet ná een revisie, maar ook niet ervóór.
 

Ray65

Lid
Beste Ray, eerst maar even de eenvoudige zaken: zo'n Skoda-bord aan de muur heeft wettelijk gezien niet zoveel te betekenen. Niet alleen dealers hebben zo'n bord, maar ook bij ex-dealers zie je ze, op autotentoonstellingen, musea enzovoort. Overigens kan ook een niet-dealer-garage, maar mét een Skoda bord toch een prima adres zijn. Een mooi voorbeeld daarvan is Vagtechniek in Nuenen bij Eindhoven: behalve tuner ook een goede garage, en weet vaak meer dan de dealers van hun merk. Overigens heeft VAG-techniek meerdere merklogo's aan de muur hangen, omdat zij specialist zijn in de merken VW, Audi, Seat en Skoda.

Wat sneeuwbal betreft: volgens mij heb ik daar zowel positieve als negatieve verhalen van gelezen, maar wat jullie overkomen is, is prutswerk eerste klas. Een losse accu, is zelfs een APK-afkeurpunt. Ik meen dat Sneeuwbal ooit Skodadealer is geweest, maar ik weet dat niet zeker.

Ik zie dat het hier gaat om een auto uit 2007 met pas 41.000 km op de teller, dat is toch wel extreem. (ik gok dat het om een Fabia gaat, maar omdat je het in je voorsteltopic over een Skoda Fair hebt, weet ik dat niet zeker). Fabia's uit 2001 of 2002, hebben eigenlijk zelden of nooit zo'n lijst met mankementen, niet ná een revisie, maar ook niet ervóór.
Het gaat inderdaad om een Fabia uit 2007 en ik vraag me ook af wat ze werkelijk hebben gedaan,maar daar komen we nu steeds achter door de gebreken die we nu tegenkomen, maar het kitten van de deurklink vind ik wel erg,zeker als je ziet hoe ze dat hebben gedaan,terwijl ik nu een nieuwe heb besteld voor 28 Euro.
 

jonbongoofy

Forumguru
Ik weet niet of je lid bent van de Anwb ? Je kunt anders hun even bellen over wat te doen. Gok dat ze verwijzen naar de link en als reactie op ingebrekestelling uitblijft ze een andere brief mailen.
 

CDK

Forumguru
ex dealers zijn vaak door Pon het dealerschap ontnomen, dit gebeurt niet zonder reden, dit kan slechte kwaliteit / service zijn, maar ook sterk achterblijvende verkoop tov andere dealers in de regio. persoonlijk zou ik nooit met een Beun de Haas als die sneue sneeuwbal in zee gaan, maar deze situatie ligt iets anders. de link van @jonbongoofy icm met rechtsbijstand én je waarschuwende post op dit forum zijn de enige juiste dingen die je nu nog kan doen @Ray65
 
Bovenaan Onderaan