Sitechris: Megane is weg, lang leve de Seat Leon Cupra

sitechris

Donateur
Shit! Dat wordt een nieuwe velg bestellen.

153tok7.jpg
 

s-line

Forumguru
Balen man! Maarja het blijft naar een vervoersmiddel en daar gebeuren soms ongelukjes mee. Dan moet je hem in een schuur/garage laten staan.
 

plaza

Forumguru
Nieuwe velg of laten maken door de prof. autopoets bedrijf , die kunnen tegenwoordig ook veel ?
 

Falcon

Donateur
@plaza Dat leek mij ook.. daarnaast is dit een gevalletje wat je waarschijnlijk eenmalig zonder premie-verhoging kunt flikken wat betreft je autoverzekering.
 

Jee13

Forumguru
Nee hoor, deze schade aan de velg werk je niet zomaar even weg

Opzich geen grote schade, maar behoorlijk herstelwerk. Veel velgen tegenwoordig hebben gepolijst aluminium oppervlak met daar overheen blanke lak

Dit aluminium wordt gefreesd op een draaibank en is dus lastig na te bootsen.

Eigenlijk zou het gebied van de schade ontdaan moeten worden van blanke lak, dan het aluminium weer vlakken en tot hoogglans krijgen. En dan nieuwe blanke lak erop. Vervelende is als je schuurpapier op dat aluminium zet je het dof wordt.

De beste oplossing is, velg schoonmaken, schade aantippen met blanke lak zodat de velg niet gaat corroderen en achterin de auto leggen als reservewiel. Dan nieuwe velg monteren.

Reparaties aan dit soort velgen zullen helaas altijd zichtbaar blijven
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Ik ga idd even na wat mijn opties zijn. Ik heb no-claim beschermer op mijn verzekering, dus dat is ook nog een optie. Een nieuwe velg kost inc BTW en montage ruim 700 euro. Dat is heel veel geld :(
 
Bovenaan Onderaan