Regelmatig foutmeldingen

Vandaag SOS module met vervroegd pensioen gestuurd… Net twee maanden oud de auto. Draait op 1969.
Afspraak gemaakt voor 22 mei, dan issie precies drie maanden jong.
 
Ik heb last van een constante ruis uit de speaker pal onder de voorruit..

Gaat alleen uit als ik de unit uit zet. Kan ook geen volume regeling instellen. Daarnaast storing op de parkeersensoren. Geen idee of dat samen hangt.

Zekering eruit van infotainment helpt niet. Fabriek herstel helpt ook niet. Iemand enig idee?

 
Ik trek morgen als t niet té hard regent nog wel ff de zekering (58) van de parkeersensoren eruit en 14 van de muziekinstallatie.. wie weet..

Zekering 19 en 30 heb ik er ook al uit gehad
Ik ga zaterdag ook precies een weekend weg. Het is ook altijd wat met dat schijt ding.. :mad:
 

Bijlagen

  • IMG_1505.jpeg
    IMG_1505.jpeg
    550 KB · Weergaven: 41
  • IMG_1506.jpeg
    IMG_1506.jpeg
    598,7 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Nou, ik kon dit natuurlijk niet lijen.. zekering er uit hielp niets..
Ik heb bij de parkeersensoren foutcode B1AE200. “Tonausgabe Fahrerassistenzsysteme”
Nou is mijn Duits niet best, maar het heeft dus betrekking op de geluid van de parkeersensoren.

aha. en dat er iets met het geluid is dat is duidelijk. constant ruis, niet het volume kunnen wijzigen (staat een streep door het speaker icoon) en onder de gateway heb ik foutmelding U106A00 “Digital sound system control module”

Er is dus iets mis met de audio.. maar wat?
In de ochtend heb ik een applicatie update gehad, heb dat verder niet bekeken en op OK gedrukt om te installeren..
maar wellicht dat daar wat mis is gegaan? Want sindsdien heb ik dus ineens dit probleem.

geen idee of het zin heeft om zekering 14 er even uit te trekken?

wat een gezeik weer….
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dan klopt het toch dat het rijdende (als je geluk hebt) computers zijn! :)
Alleen Alt-Ctrl-Del zit er niet op, daarvoor moet er een zekering even uit, of de accu los.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE
Jaah joh… wat een ellende de laatste tijd met software bij VAG in zn algmeenheid.. id3.. golf 8.. allemaal om te janke…

Je zou maar ook totaal niet kundig zijn. Ken je voor álles naar de dealer en wéken wachten voordat je uberhaupt zou kunnen komen.. pfff..
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

EversR

Nieuw lid
Sinds deze week de trotse eigenaar van een witte 2021 Octavia. Erg blij mee en in de basis geen issues met het infotainment systeem. Helaas lukt het echter niet om mezelf hoofdgebruiker te maken. "app kan niet worden gestart" is de volgens mij welbekende foutmelding.
Dealer wil geld voor het uitvoeren van een update omdat dat de oplossing zou zijn. Kan ik deze update zelf ergens downloaden en sideloaden?

Update; mibsolution heb ik gevonden.
Ik heb versie 1810 draaien. Begrijp ik het goed dat deze versie geen OTA updates ontvangt?
Ik zie dat ik versie 1969 kan downloaden. Gaat dat werken, en misschien belangrijker, is dit de oplossing voor mijn probleem?
 
Laatst bewerkt:
Dat met “app kan niet worden gestart“ heb ik ook gehad.. enn.. uiteindelijk is de complete 5F unit vervangen want ze kregen het naar niet werkend.. gelukkig onder garantie..

Update bestand kun je via rainesh wel verkrijgen of via de site die he had gevonden.. heb ik destijds wel gedaan, met een vpn kun je het 4gb limiet omzijlen… maar: je krijgt wel een foutcode in het systeem die je verder niet opmerkt maar wel moet laten coderen; code B201A00 (Checking software version management).

@Rainesh ; is dat overigens zo na elke update?
 
Nou, onderweg naar de weekend weg bestemming… 3 dinge met gezeik; acc die t niet doet, wederom de parkeersensoren en de balken van de hoe vol de tank is en die van de hoogvoltaccu die knipperen aan-uit snel achter elkaar…

Toevallig staat er een afspraak voor de 14e..
Rijdende kerstboom..
 

EversR

Nieuw lid
Nog niet aan toegekomen. Waarschijnlijk morgen. Ik houd jullie zeker op de hoogte
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de octavia nu 2 weken ook direct met 1969 tot nu toe ook geen storing
Apart ik ben 2 weken terug met m’n Skoda bij Skoda dealer (Veenendaal) geweest voor winterbanden naar zomerbanden wissel en had firmware update gevraagd, zeggen ze dat ik de nieuwste al heb… 1941, toch erg veel verschil tussen de verschillende dealers…

3 weken terug is m’n golf 8 gti van versie 1755 naar versie 1941 geupdate.. m’n vw dealer (Vw dealer in Druten) vertelde dat de 1969 niet voor de golf was maar voor de Seat Leon.. heel raar toch
 
Bovenaan Onderaan