Regelmatig foutmeldingen

hemi24

Forumguru
Ik kwam volgende tegen op het net voor betroffen Golf 8-jes:

Es gibt zwei OCU-Updates für 2 verschiedene OCU-Einheiten in Golf 8:

Für Golf 8, die vor Woche Build 48 produziert wurden und HW 5WA035284A und Software 65/67 oder 75 haben, lautet der Rückruf 91BU.

Für Golf 8, die nach Woche 48 gebaut wurden und HW 5WA035284C und Software 135 oder 140 haben, lautet die Rückrufnummer 91CM
 

jesse_s93

Donateur
OTA zou deze OCU update binnen moeten komen onder het nummer 0AA2 of OAA2. Ik kreeg deze update binnen vlak nadat ik hem had gekocht (mei 2023), maar ik heb al berichten uit januari 2023 gezien (https://www.skodacommunity.de/threads/systemaktualisierung-0aa2.144904/). Als ik kijk naar de software onder telematics geeft deze inderdaad ook 144 aan en software nummer 5WA035284F.

@Disaster-Master, naast het hardware nummer (en software nr/versie) is alles gelijk aan jouw informatie onder telefmatics. Mijn hardware nummer is 5WA03528C ipv A.
 
Via de email is deze dealer iig behulpzaam. Hij gaf aan wellicht wat te hebben gevonden (zonder te zeggen wat) maar hij verzoekt wel een afspraak. Echter momenteel geen foutcode; die heb ik gewist omdat ik anders geen connectie had. Daar de parkeerdruk hier in de wijk hoog is, en er maar een aantal publieke laadplekken zijn is het wel zo netjes als ik de PHEV oplaad dat ik hem weg haal als hij vol is... en dat kon ik dus niet zien zonder werkende telematics.. dus code gewist, en het ding weer tot leven gewekt.. maar zonder code kan de dealer niks.. dus het is even wachten of en wanneer hij terug komt..

iig kan ik wel bijwerken naar 1969. Zojuist weten binnen te harken.
Wellicht dat dat weer wat OTA updates trickert, met een beetje geluk dan die 0AA2.. al zal het wel niet.. maar wie weet héh ;)
 
Tot nog toe geen OTA voor de SOS module en gister weer de U151300 foutcode. Dus heb maar een afspraak gemaakt bij de dealer…. tromgeroffelll:: 14 mei. pfff…
 

Snoete

Lid
Heb hier met versie 1941 nog regelmatig dat enkele seconden na het wegrijden een melding verschijnt voor het laden van een ander (2e) profiel. Druk je op annuleren komt die melding telkens weer terug, kies je bevestigen dan wordt een 2e profiel geladen met andere instellingen voor o.a. de mediaspeler, telefooninstellingen enz.

Zijn hier nog meer mensen die dit herkennen?
Zou graag weten of versie 1969 dit probleem kan verhelpen.
 
Ja dat is een bekend euvel. dat lijkt aan de serverkant te zitten en niet zozeer op de unit zelf. Er zijn periodes geweest dat het elke dag wel kwam.. nu met 1969 is het nog wat te vroeg om te zeggen of dit wel of niet hiermee opgelost is..
 

Snoete

Lid
Logisch dat het nog even duurt voordat er meer Skoda rijders 1969 geïnstalleerd hebben.

Wanneer dit account probleem hiermee opgelost wordt zou dat voor mij een reden zijn om 1969 eventueel zelf te installeren.

Dus misschien zijn er mensen die die onverwachte accountwissel ook hebben onder 1941 en na de update naar 1969 niet meer...
 

WAE

Senior Member
Vraagje (misschien een domme);
Komt deze melding automatisch ( update naar 1969)?
Deze staan er nu op.( zie foto).
Of moet dit via de dealer?
 

Bijlagen

  • 20240206_145341.jpg
    20240206_145341.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 58

jongetje

Forumguru
@WAE Je kunt zelf updaten (moet je de software even ergens vandaan toveren).

Maar als je geen problemen hebt zou ik lekker bij deze versie blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

WAE

Senior Member
@jongetje. Alles werkt zoals het moet. Soms hoor ik wel plots wat gekraak via de boxen en valt het systeem even weg maar start dan terug normaal op....Dus al bij al niet om me zorgen om te maken denk ik( voorlopig toch niet):dankje:.
 
Uiteindelijk heeft men bij mij de firmware van (denk) de camera module geupgrade en alle problemen zijn weg.

Heb nog wel met Apple CarPlay dat de kaart soms helemaal blokkerig en met artifacts te zien is, maar ga vanavond of morgen even 1969 erop zetten, dan zou het moeten zijn opgelost
 
Bovenaan Onderaan