Regelmatig foutmeldingen

Berghuis

Donateur
@vwracing 22 april ben ik daar ook geweest in Veenendaal bij Vallei. Zolang je geen klachten hebt bij 1941 zullen ze 1969 niet installeren. Op basis van productiedatum zal volgens mij 1969 wel komen, wellicht als je Octavia van 2023 is dat die via OTA komt. De mijne is van juni 2023, geen klachten met 1941 en zie vanzelf wel wanneer 1969 binnenkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

WAE

Senior Member
Mijn Octavia van mei 2023 nu ook 1941. Enkele kleine problemen , verder ok. Ben benieuwd wanneer update naar 1969 komt.( of moet dit via dealer??).
 

EversR

Nieuw lid
@Disaster-Master @Detlev
Het is gelukt. Hoofdgebruiker toekennen werkt, en ik zie nu ook de shop in het menu. Skoda Connect app werkt ook.
Ik had versie 1810. Op advies van @Rainesh heb ik eerst 1899 geflashed, en daarna 1969.
Vervolgens heb ik gebruiker(s) gewist en fabriekinstellingen teruggezet. Auto afgesloten en 10 minuten later teruggekomen.
Gebruiker weer toegevoegd en toen kon ik hoofdgebruiker wel toekennen.
Dank voor de hulp.

P.S. Direct hierna kreeg ik ook nog een kleine OTA update trouwens. In the changelog staat dat het een bug met gebruikers toevoegen oplost :LOL:
 
Heb daarstraks voor ruim een half uur de massakabel van in de kofferbak er af gehad. Maar geen resultaat. Blijft maar roepen dat de parkeersensoren/manoeuvreer optie het niet doet evenals de ACC die niet beschikbaar is.
"Lost communication with parking assist controle module "A" (code U015900).

Dinsdag volgende week staat de afspraak. Dan moeten ze het daar maar oplossen.
De foutcode's kan ik niet wissen; die blijven gewoon staan.
Kreeg zondag avond ook weer de melding met naar huis rijden dat de motor langdurig moet draaien..

Geen idee waar die melding vandaan kwam. Nu was de hybride accu leeg, 1%, dus dat zou kunnen.
Heb hem laten laden tijdens het rijden tot pakweg 50%.. op een gegeven moment de melding niet meer gezien.
Heb daarstraks de accu nog even gemeten. Heb toch maar gewoon ook even de afdekkap van de accu eraf gehad (bij de PHEV zit de loodaccu achterin in de vloer van de kofferbak) en daar even mijn 100 A "broodrooster" tester op gezet.
Onbelast 12,8 volt, belast met 100A 11,1V dus dat is in orde.
 
Vandaag, zonder enige verbruikers aan, wedeeom de melding langdurig draaien noodzakelijk…
ging ff naar de super., en dat kon dan alleen op de terugweg weer in emodus… vreemd hoor.. ding heeft echt zn eige leven..

hybryde accu was gewoon vol; 94%.. 12v accu ook.. heb afgelopen zaterdag+zondag nog 2x 200km snelweg gereden..
 

jesse_s93

Donateur
@Disaster-Master jij hebt ook een RS iV toch? De melding over langdurig draaien lijkt gelinkt te zijn aan de accu, want waarom zou de motor anders langdurig moeten draaien? Het vreemde is wel dat je aangeeft dat de accu gewoon goed is. Het is wel zo dat ik al meerdere posts heb gelezen over de RS iV waarbij de 12V accu leeg wordt getrokken en je vervolgens de auto ook niet meer kunt starten. Ik dacht dat @Berghuis dat ook had gehad (ook RS iV) en op Briskoda heb ik daar ook meerdere verhalen over gelezen. Ik heb die verhalen nog niet gelezen bij de gewone Octavia iV.

Hardop denkend kan ik alleen de sound actuator bedenken wat anders is ten opzichte van de reguliere iV (elektronisch gezien), plus dat de RS iV meer vermogen heeft. Daarvan kan ik me echter niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft. OF zit er wellicht softwarematig iets niet goed in de battery control module? Als ik de auto uitlees zie ik namelijk dat de 12v accu wordt bijgeladen vanuit de HV-accu. Die module zou er dan ook voor moeten zorgen dat de 12v accu niet te laag komt.

Staan er nog terugroepacties uit voor jouw auto? Ik heb vorig jaar twee terugroepacties uit laten voeren toen ik hem ontving, die van de travel assist en een voor de gateway/BCM. De laatste onder code 27J6, dacht ik.

Update: In dit topic wordt ook gerefereerd naar een recall onder 27J6 met TPI 2065641. Wellicht dat je hier iets mee kunt, in samenwerking met de dealer: Zojuist gecheckt: Mijn Octavia iV zit op software versie 7310 voor de Gateway (productie dec 2020).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan