Radeloze rijder vraagt hulp

annekew

Nieuw lid
Vrees dat de topic startster inmiddels ook het spoor bijster is :laugh:
tja dat ben ik zeker. ben er goed ziek van. weet niet wat te doen. banden zijn vervangen, maar auto trekt nog steeds een kant op.
de auto is na vervanging van de banden niet meer uitgelijnd. zou dat nodig zijn??
Iemand wil m eventueel uitlezen, maar stel dat er dan nog allerlei andere fouten naar voren komen??
 

Rosinfield

† In Memoriam
Over dat laatste zou ik me in elk geval geen zorgen maken, want die evt mankementen kun je maar beter weten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Beter wel dan dat je er op onaangename wijze onderweg mee wordt geconfronteerd.
Wat het probleem betreft lijkt me wel duidelijk dat banden/uitlijning van het lijstje geschrapt kunnen worden. Of uitlezen het probleem aan het licht brengt, vraag ik mij af. Ik zou zeggen verder laten kijken door betrouwbare en kundige vakman. Zou zelf denken aan dealer daar ik een a-techneut ben.
 

EdK

Forumguru
dat banden/uitlijning van het lijstje geschrapt kunnen worden
Banden wel !
Maar nieuwe banden maar wagen is misschien wel totaal verkeerd uitgelijnd.
Dus naar een goede dealer die alsnog de uitlijning bekijkt en indien nodig corrigeert !?
 

Cordoba

Forumguru
tja dat ben ik zeker. ben er goed ziek van. weet niet wat te doen. banden zijn vervangen, maar auto trekt nog steeds een kant op.
de auto is na vervanging van de banden niet meer uitgelijnd. zou dat nodig zijn??
Iemand wil m eventueel uitlezen, maar stel dat er dan nog allerlei andere fouten naar voren komen??

Kun je beschrijven wat er ondertussen is gebeurd? Je hebt andere banden op je eigen velgen laten zetten, of heb je een set banden bij de garage geleend, om een rondje te rijden, zodat je kan zien of het verschil maakt? Uitlezen kan geen kwaad, maar ik ben bang dat het ook niets oplevert: je hebt al aangegeven dat het trekken van links naar rechts is gegaan, dus de fout zit niet in de stuurbekrachtiging of iets dergelijks. Je hebt echt een mechanisch probleem, en als daar geen sensor voor is, dan levert uitlezen ook niets op. Mijn idee is dat er echt een basisfout over het hoofd wordt gezien, maar zonder de auto zelf fysiek te controleren, is dat heel moeilijk te vinden.
 

peperskoda

Forumguru
Ik ben het met Cordoba eens. Het is iets basaals. Ik zou de wagen toch laten uitlijnen bij een goed adres. Mijn eerste Skoda was een Octavia van 2006 die af fabriek niet goed was uitgelijnd, het uitlijnen leverde een beter rijdende en sturende auto op. Uitlezen kun je doen, maar zal geen zaken aan het licht brengen die te maken hebben met het naar rechts trekken van je auto.
Voor zover het digitaal te beoordelen is, zonder je voertuig gezien te hebben, denk ik echt dat er iets niet deugt in de sporing van je auto.
 
Bovenaan Onderaan