Project Octavia Mk.1

Octaviapower

Actief lid
Zoals ik al zei ik ga vanaf hier verder met het project wat ik in de loop der maanden wil gaan uitvoeren (of jaren ligt er net aan :tongue:). Ik heb sinds ik de auto heb wel een verbetering al getroffen wat betreft het interieur ( net 2 weken de auto HAHAHA). wat ik heb gedaan is niet een drastische ingreep maar wel 1 die zeker nodig was. Ik heb ten eerste maar een 14 delige interieurset gekocht en een pookknop van een Mk2 Octavia wat het interieur weer een beetje naar de hedendaagse standaard opfrist. Ten eerste was de pookknop aan de beurt die ondanks mensen beweren het in 15 minuten gepiept is (als je het weet misschien). ik heb hier een uur op staan vogelen om uiteindelijk het gewenste resultaat te behalen.
Hieronder de Situatie zoals jullie het mischien wel kennen

foto 2 IN.jpg

En dit is met de nieuwe pook
Foto 7 IN.jpg
Een hele verbetering al zeg ik het zelf!
Maar dit is niet het enige wat er is gedaan, Ik had ook nog het interieursetje van 14 delen erin te plaatsen. Hieronder de oude situatie
Foto 1 IN.jpg
Foto 9 IN.jpg
Foto 11 IN.jpg

Zoals elke andere octavia meen ik?
Welnu het eindresultaat:
Foto 6 IN.jpg
Foto 8 IN.jpg
Foto 10 IN.jpg
Ook weer een stuk frisser al zeg ik het zelf!

Er zullen nog meer dingen aan deze octavia gebeuren maar voor nu eerst even de winter doorzitten en er lekker mee op vakantie want dat kan deze auto ook heel goed!
 

Cordoba

Forumguru
Ah, vooral bling-bling in het interieur gebracht. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van alle lichte kleuren in het interieur: in donker en lastige zichtomstandigheden heb je naar mijn ervaring altijd onverwacht hinderlijke reflecties in de ruiten. Maar zoals gezegd dat is persoonlijke voorkeur.
 

Octaviapower

Actief lid
Ik snap wat je bedoeld en ik vreesde dit in het begin ook maar ik moet zeggen dat ik er nog geen last mee heb gehad (hoewel het is nog geen zomer) en inderdaad het is iets persoonlijker.
 

ertromp

Forumguru
Ik vind het een hele verbetering die lichte details!
Wat ga je nog meer aanpassen? Ook nog exterieur aanpassingen?
Maar ga zo door :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het in mijn Fabia I al bij de standaard verchroomde deuropeners aan de binnenkant: bij rijden in donker reflecteren die in de zijruiten. Geen ramp, maar vraagt ongemerkt en onnodig aandacht tijdens rijden in donker. Aan de andere kant is het vinden van de deuropener wel makkelijker, als je tussendoor even stopt om iemand uit te laten stappen.
 

Octaviapower

Actief lid
Uiteindelijk wel met nieuwe koplamen met Led's (of kerstboomverlichting hoe het soms word genoemd) en ik ben nog op zoek naar andere achterlichtunits maar heb nog niets kunnen vinden wat mij echt aanspreekt. En natuurlijk velgen enzo
 

turboturbo

Forumguru
Leuk! Ik blijf dit topic volgen.

Ik dacht dat er hier op t forum nog een vrij zeldzame OI 4x4 was in een aparte kleur groen.


Welke motorisering heb je?

Is de 4x4 alleen in diesel gemaakt of ook met benzine motor beschikbaar?
 

Octaviapower

Actief lid
De 4x4 is ook met de benzine gemaakt met de 1.8t AGU geloof ik en met de 2.0liter volgens mij ook diesel maar daar weet ik niks van. Ik ben meer een benzinerijder :)

Maar vrij zeldzaam.
 

Noord26

Forumguru
Uiteindelijk wel met nieuwe koplamen met Led's (of kerstboomverlichting hoe het soms word genoemd)

Kun je dan niet beter je geld in bijvoorbeeld echte xenon koplampen stoppen? Heb je veel plezier van ipv alleen uiterlijk vertoon van kerstverlichting.

;)
 

Octaviapower

Actief lid
Nou daar had ik ook naar gekeken en er zitten ook hele leuke tussen, maar dat is voor links en rechts 800 euro waar alleen de xenonlamp in zit. En daar moet ik achteraf nog dagrijverlichting (vind ik mooi passen bij auto's) in bouwen op een andere locatie met een hoop geknoei. Dan begrijp je misschien wel dat ik dan liever een koplampunit heb waar alles al inzit en alles op elkaar werkt voor 1/4 van de prijs. :D
Dan bouw ik achteraf wel xenon in want die auto is groot genoeg (minder groot dan een Superb maar verschil moet er zijn :thumbsup:).
 

Octaviapower

Actief lid
Ik was vandaag weer met een vriend van me naar de autozaak en kon het maar niet laten om wat mee te nemen voor de Octavia. Dit keer heb ik Iridium bougies van Bosch maar meegenomen en gelijk erop gemonteerd. Ik moet zeggen dat het voor mijn idee de auto er wat feller erop reageert het zij niet veel maar het is anders. doosje Bougie.jpg
Hier onder de foto van de bougies zoals ze eruit kwamen. bougie oud.jpg
Op zich niet slecht dus heb maar besloten om deze als reserve te houden. Mooie ook is dat een bougie je ook veel kan vertellen over de staat van de motor. En er is niks mis mee. Bobine.jpg
En nog een foto van de bobine die helemaal niet slecht is. Het verbaasd mij dat er zo goed voor die auto is gezorgd ook heb ik de olie gelijk vervangen toen ik hem kocht en het interieur filter (wat echt 9 van de 10 vergeten wordt of niet wordt gedaan door garages). maar het was allemaal in perfecte conditie.
 

Octaviapower

Actief lid
Ik ben nou ook aan het kijken of ik de lampen van de achterlichten kan vervangen voor een LED variant. aangezien dit een meer constante lichtvorm heeft. Het is alleen wel zo dat de fitting van die lampen moeilijk te vinden zijn met kleur.
 

Antera

Donateur
Ge bent crea bezig. Die pookknop wilde ik ook plaatsen en heb nu een idee ervan hoe dat eruit gaat zien :-)

Er is een terugroep actie geweest op diverse bobine's misschien zijn die van jouw ook al vervangen of moeten nog kosteloos vervangen worden.

DRl's zijn te koop met de grills voor in de bumper bij Dectane kant en klaar alleen aansluiten

Xenon in de huidige koplampen zal niet het gewenste lichtbeeld vormen en een setje Originele Xenonkoplampen zijn dan wel een must en op ebay regelmatig te vinden. Rijd met OEM Xenonkoplampen dan wil je niet anders meer. reed ook ooit met after market xenon zonder lenzen.
 

Octaviapower

Actief lid
Ik zeg een hele goede tip van jouw. Ik ben even naar de site geweest en inderdaad die koplampen zijn een stuk beter wel bijna hetzelfde als die ik op het ook had maar mooier afgewerkt.
En dan wil ik bij deze zeggen dat als iemand nog tips heeft of sites wat eventueel interessant kan zijn plaats ze gerust.
 

Octaviapower

Actief lid
Zo, na een welverdiende vakantie ben ik eindelijk weer terug. Ik heb in de tussentijd even flinke stukken gereden met de Octavia en er ook mee op vakantie geweest. Ik kan eerlijk zeggen dat dit een geweldige auto is om er lange stukken mee te rijden, zeker met de stoelverwarming de hele weg aan is dit zeker geen straf. Helaas moet ik wel zeggen dat ik het een nadeel vind dat de spiegels wel wat aan de kleine kant zijn en dat ik de achterkant niet heel erg goed kan zien (zeker met inparkeren in sommige steden is heel lastig en ik een station ben gewent waar de achterruit de achterkant is).
Hoewel deze auto wel parkeersensoren heeft wil ik toch altijd zelf kijken. Verder is het voorin een lekkere ruime auto (en zeker voor mij aangezien ik lange benen heb en daardoor merendeels van de auto's niet geschikt zijn voor mij) en de kofferbak voor z'n auto enorm is. Ik verbaas mij er dan ook over dat ik hem helemaal vol heb weten te stampen en mensen je raar staan aan te kijken als je de kofferbak opendoet.

Verder heb ik gemerkt dat wanneer ik heuvel op rij en een beetje half gas geef, er een soort blazend geluid uit de voorkant komt, niet dat ik me erg zorgen erover maak want als er iets stuk zou zijn zou motorlampje gaan branden
maar toch zou ik willen weten of dit normaal is bij deze auto?

Ondertussen heb ik ook al een dubbel-din radio besteld die vandaag is gearriveerd en ik in de loop van de week ga monteren.
 

Octaviapower

Actief lid
Nou na weer bezig zijn geweest om wat te vernieuwen aan de Octavia vond ik het een goed idee om maar is wat aan het geluid te gaan doen. Zeker omdat de oude cd-speler niet meer naar behoren werkte (terwijl ik op vakantie was :( ). En omdat deze zo oud als de weg naar Rome is heb ik besloten om er een dubbel din in te zetten. Mijn keuze werd uiteindelijk De JVC KV-AV61BT. Dit omdat ik hier al een ingebouwde MOSFET versterker in zit en ook al line filters in de unit zitten. Natuurlijk denk je oh maar dat zit er binnen een uur in, maar niks is minder waar.
Ik laat de foto's voor zichzelf spreken met wat commentaar erbij.
In de radio zit ook een carkit (heel handig en werkt perfect!) maar daarvoor moest eerst het dashbord eruit. De doos.jpg
In de radio zit ook een carkit (heel handig en werkt perfect!) maar daarvoor moest eerst het dashbord eruit.
Onder het dashbord.jpg
Door deze actie ben ik er ook achter dat voor degene die dagrijverlichting wil monteren hiervoor al een voorziening is gemaakt. Let op het is TFL(tagfahrlichten) op de stekker!!!!!!
Stekker lichtschakelaar.jpg
Ook toen de microfoon eenmaal op zijn plek zat, Microfoon.jpg
was de klus nog verre van klaar. Ik moest ook alles waar het frame inzat nog veilen. rechterkant geveild.jpg stukje afgeveild.jpg
Nou zullen meeste wel zeggen dat dit niet nodig is maar geloof mij dit is echt nodig anders duw je het frame kapot en ben je nog verder van huis. Ik had er zelf ook mijn twijfels over maar dit is de enige oplossing helaas. Affijn tijden het veilen en stofzuigen ging het regenen dus moest de stofzuiger naar binnen dus dacht ik laat ik alvast maar is even kijken of alles werkt. radio werkbaar buiten montage.jpg
En dus ja werkt perfect alleen nu nog monteren. Om een lang verhaal kort te maken en jullie niet van je tijd te beroven hieronder het eindresultaat.
Eindresultaat.jpg
In de toekomst zullen er nog veel meer aanpassingen gedaan worden maar voor nu is dit al een hele verbetering! Ondertussen heb ik ook besloten om jullie advies op te volgen en de xenon koplampen aan te schaffen ipv die andere die ik eerst op het ook had. Ik wens in ieder geval bij deze iedereen een gelukkig
2014!!!!!
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Een betere en mooiere start in 2014 kun je niet maken :thumbsup: Volgende project: Naast de Xenon ook dagrijverlichting toepassen? :D
 
Bovenaan Onderaan