Probleem: ruiten gaan neer vanzelf ?

Giant

Forumguru
@ Andrehj, mijn Superb combi is van januari 2011. Alle 4 de ramen waren volledig geopend. Maar het panoramadak was geheel gesloten.
 

andrehj

Forumguru
OK, ik heb (naar aanleiding van wat berichten) mijn rain-closing functie uitgezet. Nu maar eens kijken of het opnieuw voorkomt.
 

andrehj

Forumguru
OK, ik heb (naar aanleiding van wat berichten) mijn rain-closing functie uitgezet. Nu maar eens kijken of het opnieuw voorkomt.
Reactie op mezelf: Inmiddels zijn we meer dan anderhalf jaar verder nadat ik de rain-closing had uitgezet, en het fenomeen heeft zich bij mij niet weer voorgedaan. Voorlopig lijkt het uitzetten van die functie (kan in je maxidot) dit probleem dus op te lossen.
 

andrehj

Forumguru
Weer een reactie: Sinds ik begin 2013 Rain-Closing uit heb gezet, heb ik nooit meer gehad dat er één ruit vanzelf open ging. Maar nog wel een paar keer dat alle ramen helemaal of gedeeltelijk open stonden, waarschijnlijk omdat het knopje van de AB in mijn broekzak in werd gedrukt.
In VCDS nooit een setting kunnen vinden om dit automatisch openen uit te zetten. Maar de oplossing bleek heel simpel (kreeg ik vanochtend van iemand op Briskoda):

Dit kun je gewoon via de Maxidot doen! Ga bij stilstaande auto naar "Instellingen" en dan naar "Comfort". Nu kun je onder "Window op" of "Ruitbediening" kiezen uit "uit", "alleen bestuurder" of "alle". Standaard staat deze op "alle". Als je deze setting op "uit" zet, kun je de ramen niet meer (ongewild) met de AB openen.
(De setting wordt pas opgeslagen als je via een paar keer "terug" naar het hoofdmenu gaat).
 
Bovenaan Onderaan