Probleem: ruiten gaan neer vanzelf ?

Lordje

Actief lid
Ik heb een serieus probleem met mijn Superb.
Zaterdag toen ik uit mijn huis kwam stond mijn Superb daar met de ramen allemaal gelijk neer , zo'n 5 cm van beneden en hij was nog gesloten.
Vandaag heb ik weer het zelfde gehad, maar alle ramen ongeveer 15cm naar beneden.
Heb al gepolst bij de dealer en die zegt je hebt op het knopje blijven drukken van open op een of andere manier, maar dit is totaal het geval niet.
Sinds deze twee voorvallen ben ik dus dik ongerust.
Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?
 

corsaar

Senior Member
Lordje @
Nee niet met de autoramen maar wel met de garagedeuren.
Om de paar dagen kwam een buurman melden dat ze open stonden
terwijl ik zeker wist dat ik ze dicht had gedaan.
Bleek dan ook een storing te zijn in de afstandbediening.
Dus het kan heel goed een storing zijn in de sleutel afstandbediening.
Die je nu gebuikt wegleggen en de resevesluitel even in gebruik nemen.
Dan is dat onderdeel gededuceerd.
 

LenK

Forumguru
Onlangs was er een post over het enorme bereik van de afstandbediening, dus wegleggen van de sleutel werkt niet of je moet de batterij er uit halen.
 

MarcoO2

Forumguru
Die opmerking staat in het hieronder al genoemde draadje, inderdaad nuttig om ook even door te lezen.

Toch heb ik mijn twijfels hoor... er zijn al best wat mensen die gemeld hebben dat hun ramen open staan. Zou dat allemaal komen omdat ze per ongeluk de knop ingedrukt hebben? Even kort indrukken volstaat niet... je moet de knop echt ingedrukt houden (en 2x drukken, de eerste keer drukken opent alleen de sloten en pas bij de 2e keer drukken gaan als je de knop ingedrukt houdt de ramen naar beneden).

Ik zou het gevoelsmatig toch ergens anders zoeken!
 

Michel

Forumguru
Bij mijn Octavia hoef je niet een tweede keer de knop in te drukken om de ramen te openen. Gewoon voldoende lang de knop ingedrukt houden, al dan niet bewust, is voldoende om de ramen geheel of gedeeltelijk te openen. De deuren worden dan ook ontgrendeld, maar als er niet één binnen 30 seconden wordt geopend, vergrendeld de auto ze weer.
Het is mij, zoals in het andere draadje al is aangegeven, al een keer gebeurd, doordat de sleutel waarschijnlijk op de één of andere manier klem zat in mijn broekzak.
 

wimZ

Lid
Bij mij is dit ook al een paar keer gebeurt omdat de sleutel klem zat in mijn broekzak, spontaan de ramen open of spontaan de kofferbak open sprong.
Tot nu toe is het alleen gebeurt als de sleutels in mijn broekzak zaten.
Het bereik van de AB is inderdaad heel groot, en dat is wel een "eng" idee, als ik de auto achter mijn huis parkeer zie ik dus niet dat alles open is gegaan.
Maar misschien kan de dealer het automatisch openen van de ramen met de afstandbediening blokkeren, dan weet je zeker dat het hier niet aan ligt?
 

Lordje

Actief lid
De dealer vindt het niet hoe hij dat moet uitzetten.
Iemand enige tips of wetende welke codes moeten worden aangepast hiervoor?
 

MennoW

Forumguru
ik heb volgens mij het zelfde gehad met mijn vorige (09) Superb.
de basis instelling is toen gereset bij de dealer.
Het had volgens hun bij mij te maken dat de ramen hun eindinstelling kwijtwaren, wat resulteerde dat soms spontaan s'nachts open ging. net als de beveiliging als er iets tussen zit ofzo.
daarna was het probleem opgelost.
 

andrehj

Forumguru
Gingen bij jou toen alle ramen helemaal open (wat blijkbaar vaker voorkomt) of alleen een paar, waarvan één ook nog eens niet helemaal (wat ik op de diverse forums nergens tegenkom, en wat ik dus vannacht had).
 

Giant

Forumguru
Ik heb het 2 weken geleden ook gehad met mijn Superb combi. Ik schrok me een hoedje, ik dacht daar gaat m'n Amundsen! Maar die zat er nog in. Kort nadat ik het ontdekte begon het flink te sneeuwen maar ik was dus net op tijd. Ik wil in deze discussie graag kwijt dat het in mijn geval absoluut niet ligt aan het per abuis indrukken van het knopje 'openen' van de afstandsbediening. Want als ik die enkele seconden lang indruk gaat ook het panoramadak mee open en die was gewoon gesloten. Ik heb niet gecontroleerd of de portieren op slot waren. Wel denk ik dat het alarm eraf was, want dat is niet af gegaan. Terwijl dat heel snel afgaat als je het panoramadak open laat staan.
 

andrehj

Forumguru
@Giant: Wat is het bouwjaar van je S2? En waren alle ramen open, of maar een paar? En dat van dat per abuis indrukken van het knopje op de AB had ik ook al uitgesloten, omdat bij mij niet alle ramen maar slechts 1 1/3 open waren.
Ik heb overigens eens wat rondgeGoogled, en dit probleem is al jaren oud, zelfs over Octavia's 1 lees je al meldingen van spontaan openende ramen. Blijkbaar slaagt VAG er maar niet in om dit probleem echt op te lossen.
 
Bovenaan Onderaan