Ook maar even voorstellen als potentieel nieuwe skoda rijder

Oenoud

Forumguru
Zo zie je trouwens ook hoe een superb er zonder dakrailing uit ziet.

Doe mij maar met kan ik zeggen. Ben nu wel heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Als de auto in de loop van volgende week naar de dealer gaat voor de metamorfose van velgen en verlaging zal ik weer wat foto's plaatsen.

Ben wel heel benieuwd hoe die velgen in real life zullen staan.
Heb al wel een goede indruk door de photoshop afbeeldingen van @kansberg.

Maar real life is altijd mooier. (en ook definitief. Want zal dat zwart van die velgen in het echt ook mooi staan....:arghh:)
 

kansberg

Forumguru
@Joske : Dat is inderdaad wel een dingetje, maar het lijkt mij voor de mensen die de klus klaren een niet al te grote uitdaging....

Even niet aan een eventuele schoonmoeder gedacht :bloos: Maar wel een goed excuus om haar helemaal niet meer mee te nemen ;)
 

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Verstandig om ze er op te laten zitten, zeker als het matchromen of geborsteld aluminium exemplaren zijn. Het hoort bij de auto tenslotte. Kreeg onlangs een indruk op de Skoda app, waar de Superb Combi gepresenteerd wordt zonder dakrailing.
 

Oenoud

Forumguru
Zonder dakrailing wordt het wel een hele lange kale auto.
Ik vind dat op een stationcar altijd dakrailing hoort. Er zijn sommige autos die er prima uitzien zonder zoals een volvo V50 maar ook dan vind ik persoonlijk de versie met dakrailing mooier.
 

Oenoud

Forumguru
@ertromp . Dat klopt inderdaad. Het mooie weer begint er weer aan te komen.
ik kan je vertellen dat ik in mijn huidige Passat het schuifkantel dak al regelmatig benut.
Ik vind het persoonlijk een heerlijke optie!

Alleen wachten is niet mijn sterkste punt. Auto staat als hij klaar is inmiddels bijna 3 weken bij de dakinbouwer.
Maar goed het wachten zal beloond worden met een heerlijke optie welke overigens tot dusver keurig ingebouwd wordt!
 

Tuulster

Forumguru
Laat ik nou toch denken dat jouw nieuwe bolide vanmorgen bij Bourguignon in Leeuwarden klaar stond?!
Er zat alleen geen half af gebouwd panoramadak in, dat bracht me aan het twijfelen.... ;):D

(sorry van de slechte foto, tegen de zon in want aan de andere kant stond een nieuwe Fabia te glimmen)

upload_2015-5-21_13-46-39.png
 

Oenoud

Forumguru
Laat ik nou toch denken dat jouw nieuwe bolide vanmorgen bij Bourguignon in Leeuwarden klaar stond?!

@Tuulster Hij lijkt er wel een beetje op maar het is hem niet kan ik je verzekeren.
Zijn volgens mij wel dezelfde velgen. Staan goed moet ik zeggen.:D

Dit is geen zwarte toch. Lijkt meer antraciet. Volgens mij is deze ook niet verlaagd.
Althans ik mag hopen dat deze niet verlaagd is. Want dat zou betekenen dat die van mij iets lager op de poten komt te staan.;)

Heb vandaag net bericht gehad van de dealer. Als alles echt meezit zou ik hem mischien 6 juni op kunnen halen.
Dat is te hopen want ik moet vlak daarna naar Hannover voor een beurs van mijn werk.
Meteen mooi testritje. Maar dan moet wel vanaf nu alles echt meezitten. Fingers crossed.
 

Oenoud

Forumguru
Ben bang dat het 4 lange weken gaan worden.

Dit schreef ik op 23 april j.l.
Inmiddels vandaag een minder positief updatje gehad van de dealer.
Auto komt morgen terug van de dakinbouwer bij de garage voor ombouw van de velgen en verlaging en de montage van de trekhaak. En dan moet het leer er nog in.
Ware het niet dat zoals het nu naar uitziet er een onverwachte levertijd zit op de velgen en de verlaging. :banghead:
Trekhaak kan wel gemonteerd worden maar dan nog.....
Er moet een klein wondertje gebeuren willen we 6 juni nog halen.

Als het allemaal tegenzit duurt het nu nog 3 weken.
En laat wachten nou net mijn sterkste punt zijn.

Die 200.000 kilometer met de huidige passat gaan we op deze manier fluitend halen.:fool:
 

Cordoba

Forumguru
@Oenoud Behalve de trekhaak, kan toch ook het leer vast ingebouwd worden, dan hoeft de dealer alleen nog maar op de velgen/verlaging te wachten. Of heb ik nog iets gemist?
 

Oenoud

Forumguru
@Cordoba dat klopt inderdaad. Echter vind leer inbouw plaats bij de importeur in het midden des lands.
De velgen, verlaging en trekhaak vindt plaats bij de dealer in Leeuwarden.

Het transport alleen al kost al een paar dagen en schijnt reeds ingepland te zijn voor volgende week.
In het ideale scenario was de auto 5 juni teruggekomen vanaf de importeur met het leer er in en zou hij dan gepoetst worden om op 6 juni af te leveren.

Naar het er nu naar uitziet zit er op de velgen en verlaging een levertijd van ongeveer een week.
 

Cordoba

Forumguru
Duidelijk @Oenoud oorspronkelijke plan was dus niet logisch, maar zal wel op basis van de oorspronkelijk beschikbare ruimte (in de tijd) genomen zijn. Nu alles door de dakinbouwer, en verlate levering van velgen/verlaging overhoop is gegooid, krijg je dus ook een hoop onnodig gesleep met de auto (als ik het nu zie, had ook eerst het leer ingebouwd kunnen worden bij de importeur, en dan de volgende stappen, zonder dat de auto dan later klaar zou zijn - waarschijnlijk zelfs eerder).
 

Oenoud

Forumguru
@Cordoba de aanvankelijke planning door de dealer zat superstrak in elkaar en was het mooi op tijd gelukt.
Echter de vertraging bij de dakinbouwer en de (wellicht te laat geplaatste) bestelling van de velgen en vering gooien nu waarschijnlijk roet in het eten. Mijn contactpersoon bij de dealer baalt er ook enorm van maar ook hij kan geen ijzer met handen breken.

Het is jammer en ik baalde er vandaag ook best wel van. Aan de andere kant zal het allemaal het wachten wel waard zijn straks en is mijn passat zeker geen straf om iets langer in door te rijden.

Wat wel wrang is dat ik nog nooit zoveel Superb's tegen gekomen ben op de weg vandaag. :banghead:

Nooit gedacht nog eens jaloers te kunnen zijn op een Skoda rijder. ;)
 
Bovenaan Onderaan