O3 EBL Combi Topaz Brown

CoesDoes

Forumguru
@Cordoba Nu je het zegt lijkt er zeker wat paars in te zitten, heb al wel ontdekt dat de kleur behoorlijk afhankelijk is van het licht dat er op valt!

Iedereen bedankt voor de complimenten! Vond het best eng om deze kleur te kiezen, maar ben er achteraf zeer tevreden over!
 

CoesDoes

Forumguru
@Maik Ik weet niet of het heel veel in levertijd zal gaan schelen aangezien je volgens mij redelijk recent hebt besteld en een Panoramadak hebt. Metal Grey uiteraard ook een mooie kleur gaat worden.., maar toch zou ik het zeker overwegen als ik jou was..., maar dat begreep je natuurlijk al! ;)
 

svdm

Senior Member
Schitterend! Ik twijfelde soms nog wat over de kleur, maar ben er nu helemaal van overtuigd dat de keuze blijft zoals-ie is: Topaz Brown (in de HB-uitvoering welteverstaan)!
 

CoesDoes

Forumguru
Aangezien de achterbumper een redlijk groot oppervlak heeft en daardoor redelijk krasgevoelig lijkt zit ik er aan te denken om iets van bescherming op de achterbumper te zetten, nu zie ik via superskoda alleen een stainless steel variant van een beschermstrip, maar dat lijkt me niet echt mooi, voor de HB is er ook een zwarte verkrijgbaar, maar zie deze niet voor de combi staan, en weet trouwens ook niet of zwart mooi zal staan.
Daarnaast dacht ik dat transparante plastidip misschien ook nog wel een optie zou kunnen zijn, maar daar heb ik ook totaal geen ervaring mee.
Iemand nog ideeën, suggesties of tips?

Tijdens het zoeken naar mogelijkheden kwam ik ook nog remklauwverf tegen, denk dat gele klauwen best mooi zouden kunnen staan icm het bruin. ... heb alleen geen idee hoe ik die verf erop zou kunnen krijgen met mijn twee linkerhanden..
 

Joske

Forumguru
Aangezien de achterbumper een redlijk groot oppervlak heeft en daardoor redelijk krasgevoelig lijkt zit ik er aan te denken om iets van bescherming op de achterbumper te zetten, nu zie ik via superskoda alleen een stainless steel variant van een beschermstrip, maar dat lijkt me niet echt mooi, voor de HB is er ook een zwarte verkrijgbaar, maar zie deze niet voor de combi staan, en weet trouwens ook niet of zwart mooi zal staan.
Daarnaast dacht ik dat transparante plastidip misschien ook nog wel een optie zou kunnen zijn, maar daar heb ik ook totaal geen ervaring mee.
Iemand nog ideeën, suggesties of tips?

Tijdens het zoeken naar mogelijkheden kwam ik ook nog remklauwverf tegen, denk dat gele klauwen best mooi zouden kunnen staan icm het bruin. ... heb alleen geen idee hoe ik die verf erop zou kunnen krijgen met mijn twee linkerhanden..

Hele mooie wagen hoor :thumbsup:

enneuh, het enige waarbij gele remklauwen zouden passen is je kentekenplaat.. :maakmegek:
 

Blacky

Forumguru
nu zie ik via superskoda alleen een stainless steel variant van een beschermstrip, maar dat lijkt me niet echt mooi, voor de HB is er ook een zwarte verkrijgbaar, maar zie deze niet voor de combi staan, en weet trouwens ook niet of zwart mooi zal staan.
Iemand nog ideeën, suggesties of tips?

Een zwarte zal denk ik niet mooi staan. Heb ook gedacht over een zwarte, maar het is een RVS glans geworden. Wou eerst een matte maar deze staat toch goed.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    578,7 KB · Weergaven: 58

svdm

Senior Member
Schitterend! Ik twijfelde soms nog wat over de kleur, maar ben er nu helemaal van overtuigd dat de keuze blijft zoals-ie is: Topaz Brown (in de HB-uitvoering welteverstaan)!
Kennelijk tóch nog niet 100% overtuigd nu ik gisteren tot twee maal toe een bruine O3HB voorbij zag rijden op de snelweg. Ga toch twijfelen tussen bruin en zwart nu.., hmmm.

Overigens, het is maar goed dat ik binnen afzienbare tijd in een nieuwe auto kan rijden; gisteren op de A15 van achteren aangereden in de file door een niet zo snuggere dame. Bye-bye Kia Cee'd SW!
 
Laatst bewerkt:

CoesDoes

Forumguru
Ik weet precies hoe het voelt, heb zelf ook nog lang na bestellen twijfels gehad, maar ik ben nog steeds blij met de kleurkeuze en mijn vrouw is er zelfs nog blijer mee ;)
Heb ook al een aantal keren complimenten over de kleur gekregen (maar dat is natuurlijk relatief omdat mensen sneller iets zullen zeggen als ze het mooi vinden...)
 

svdm

Senior Member
Lastig, lastig, lastig. Met zwart speel ik op save voor mijn gevoel, met bruin heb je iets anders dan standaard/saai. Zou de beide varianten het liefst eens op één foto naast elkaar willen zien vanuit verschillende hoeken...
 

CoesDoes

Forumguru
Ik ben zaterdag in Varsseveld en waarschijnlijk is @Majefloti er ook met een zwarte, je zou zelf kunnen komen kijken naar het verschil ;)
(Hoewel het natuurlijk wel bij beide om een combi met chroom gaat wat toch ook een verschil is t.o.v. jouw HB)
Mijn ervaring is dat je een kleur het beste in het echt kan zien, maar zelfs nadat ik een bruine HB had gezien was ik nog niet echt overtuigd, komt waarschijnlijk ook omdat het Topaz Brown echt een kleur met meerdere gezichten is
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

svdm

Senior Member
Ik ben zaterdag in Varsseveld en waarschijnlijk is @Majefloti er ook met een zwarte, je zou zelf kunnen komen kijken naar het verschil ;)
(Hoewel het natuurlijk wel bij beide om een combi met chroom gaat wat toch ook een verschil is t.o.v. jouw HB)
Mijn ervaring is dat je een kleur het beste in het echt kan zien, maar zelfs nadat ik een bruine HB had gezien was ik nog niet echt overtuigd, komt waarschijnlijk ook omdat het Topaz Brown echt een kleur met meerdere gezichten is
Je maakt het me er niet makkelijker op @CoesDoes! Varsseveld ligt niet op de hoek.., ga er even een nachtje over slapen! Bedankt voor het aanbod in elk geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MothMan

Actief lid
Lastig, lastig, lastig. Met zwart speel ik op save voor mijn gevoel, met bruin heb je iets anders dan standaard/saai..
Herken de twijfel, had zelfde tussen platin grey en cappu beige. Erg blij met mijn keuze, temeer omdat er al zoveel platin grey afgeleverd worden. Mijn collega heeft ook een Topaz Brown ABL en vind die er sjiek uitzien. Zwart is zwart, en je blijft je een slag in de rondte poetsen.
Het blijft een kwestie van smaak... En over smaak.......
 

CoesDoes

Forumguru
Persoonlijk vind ik kleur één van de lastigste dingen om over te beslissen bij een auto.
Als @MothMan ook naar Varsseveld komt kan @svdm ook capu beige nog in de keuzemolen opnemen, want ook die kleur staat erg goed bij de O3!

Denk dat V'veld sowieso wel een mooi moment zal zijn om wat kleuren bij elkaar te zien, uit mijn hoofd zullen tenminste Platin Grey, Race Blue, Black Magic, Brilliant Silver en Topaz Brown aanwezig zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan