Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

In mijn geval kan het dus ook fout gaan met een originele kabel met daarbij de op dat moment de laatste software versie (Beta versies niet meegeteld) van VCDS.
Nu even gaan puzzelen waar het probleem gevonden kan worden. Of weet iemand in welke hoek ik moet zoeken? Ga in ieder geval de log files even checken.
 

ertromp

Forumguru
In mijn geval kan het dus ook fout gaan met een originele kabel met daarbij de op dat moment de laatste software versie (Beta versies niet meegeteld) van VCDS.
Nu even gaan puzzelen waar het probleem gevonden kan worden. Of weet iemand in welke hoek ik moet zoeken? Ga in ieder geval de log files even checken.
Als officieel VCDS gebruiker kun je daarover info terugvinden in het forumgedeelte van Ross Tech

http://forums.ross-tech.com/showthr...IB2-Columbus-amp-Amundsen-on-MY16-Octavia-III
 

MacManiac78

Forumguru
Er is versie 12.12 gebruikt.. Dat is een versie van rond september 2011. Dat deze man een originele kabel heeft, dan kan je mij niet wijsmaken dat hij clone versie blijft gebruiken. Vandaar dat mijn CAPS is vastgevroren. Mensen zijn veelal TE goed van vertrouwen en met regelmaat zie ik de problemen voorbij komen. Hele modules volledig in storing omdat er geprutst is. Auto's waarvan de hele electronische veiligheid buiten werking is gezet. Hierdoor is de persoon door een ander gewoon in gevaar gebracht. Dat ik daar wat aandacht voor vraag lijkt me niet meer dan normaal. En dat er om gelogen wordt is al helemaal om te huilen. Veelal vraag ik de mensen zich er vooraf in te verdiepen. Wat vinkjes aan of uitzetten kan iedereen. Hier open en eerlijk in zijn schijnt behoorlijk moeilijk te zijn. De module coderingen zijn op diverse fora en sites terug te vinden.
Module nummer, Byte, Bit aan of uit, Longcoding of Adaptation, alles is te vinden.
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb deze auto bij mij op bezoek gehad dit weekend.
Er zijn een paar modules goed door de war geraakt en geven zelfs storing.
Ik kreeg het toch niet voor elkaar ook omdat als ik wat veranderde er wat anders bij kwam in het scherm.
In overleg met de berijder afgesproken dat hij eerst naar de dealer gaat om alles weer fabrieks af te zetten.
Het gaat hier om een Octavia my2016 auto van eind 2015 waar alle opties wel aanwaren gezet die er niet fabrieks af op zaten.
Wel een camera in de auto vandaar dat verkeersborden herkenning was aangezet.
Ik zal daarna de auto weer met wat opties voorzien wat de berijder wil.


Tja het is jammer dat er met de Chinees aan de vag groep is gesleuteld:shutup:

Marco.
 

Badsloefke

Forumguru
Iemand die weet of er voor mijn Octavia RS230 ook de VIM en Koffer dicht met sleutel geactiveerd kan worden ? En mss nog andere zaken ?
 

Frenkie

Forumguru
Heb bij mijn O3 MY2016 ook de verkeersbordenherkenning aangezet met een originele VCDS kabel. Laneassist werkt gewoon naar behoren, ook in Columbus. PROactieve bescherming inzittenden is sindsdien alleen niet meer beschikbaar...
Kan dat hiermee te maken hebben? Voor de rest werkt alles perfect ook de verkeersborden herkenning in MAXIdot en op de Columbus.
Met welke versie VCDS gedaan? De Columbus gen 2 die in mij 2016 zit was nl. niet te coderen in 5F met versie 15.7.2 en eerder. Dan werden er bepaalde coderingen/adaptiewaarden om zeep geholpen. Nu is er wel weer veilig in 5F te coderen met versie 15.7.3

Ditzelfde probleem heb ik dus ook even gehad. Het kan de beste overkomen. Ondertussen is bij mij het PROactieve bescherming weer actief, maar een paar andere zaken zijn nog verdwenen of werken niet helemaal. Ik mis bijvoorbeeld ook mijn "drivegreen" optie in het "CAR" menu en bijvoorbeeld ook de comfortverbruikers in de wagenstatus.

Weet iemand wat het kost om de originele software terug te (laten) zetten?
 

Antera

Donateur
Ik heb deze auto bij mij op bezoek gehad dit weekend.
Er zijn een paar modules goed door de war geraakt en geven zelfs storing.
Ik kreeg het toch niet voor elkaar ook omdat als ik wat veranderde er wat anders bij kwam in het scherm.
In overleg met de berijder afgesproken dat hij eerst naar de dealer gaat om alles weer fabrieks af te zetten.
Het gaat hier om een Octavia my2016 auto van eind 2015 waar alle opties wel aanwaren gezet die er niet fabrieks af op zaten.
Wel een camera in de auto vandaar dat verkeersborden herkenning was aangezet.
Ik zal daarna de auto weer met wat opties voorzien wat de berijder wil.


Tja het is jammer dat er met de Chinees aan de vag groep is gesleuteld:shutup:

Marco.


Er is gebleken dat VCDS de boel ook in het roet kan gooien dus het verwijt naar Chinese kabels alleen is niet helemaal juist. VCDS heeft een versie tussendoor gehad die de boel op zijn kop gooit sterker nog deze gooit diverse module's en coderingen in de vernieling die je niet meer terug kan zetten met VCDS . VCP is de enigste software tot op heden die de boel netjes houd zoals het is.

Naar de dealer gaan en zeggen dat je wat opties mist en waar die gebleven zijn en dat je die misschien ergens aan of uit kan zetten. Dan gaan ze het vanzelf terug zetten om het op te lossen @Frenkie zoals ik je al eens gezegd hebt. Niks aan de hand

Dus wees gewaarschuwt heren
 

Bakkertje

Forumguru
De mijne staat nu bij dealer en daarna kom ik graag nog een keer bij je langs @Antera met m'n Passat. Een paar instellingen zou ik toch graag terug willen naar origineel en ik vrees dat het instelling per sleutel vinkje voor rare dingen zorgt.. Ik heb een kabel overwogen, maar ben toch te huiverig geworden na al de vorige berichten. Dan laat ik het liever over aan mensen als jij om de aanpassingen te doen ;)
 

Rickm

Senior Member
Voor de zekerheid nog even de volgende vraag:
Als ik Lane Assistent bestel, kan ik het Travel pakket (grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning) toch met VCDS vrijschakelen?

De benodigde multifunctionele camera en stuurmodules zijn dan toch aanwezig?
Ik beschik zelf over een originele Ross-Tech kabel, maar heb me tot nu toe alleen met aanpassingen aan Audi's bezig gehouden.
 

B@s0302

Senior Member
Weet dat ik t ergens gelezen heb maar kan het zo niet terugvinden.. Is het sproeien van de koplampen te beperken via een software instelling? Heb afgelopen week 4l ruitensproeiervloeistof verstookt en moest alsnog bij de pomp het ijs van de koplampen krabben dus kan wel wat minder dacht ik ;)
 

martijn v o

Forumguru
Voor de zekerheid nog even de volgende vraag:
Als ik Lane Assistent bestel, kan ik het Travel pakket (grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning) toch met VCDS vrijschakelen?

De benodigde multifunctionele camera en stuurmodules zijn dan toch aanwezig?
Ik beschik zelf over een originele Ross-Tech kabel, maar heb me tot nu toe alleen met aanpassingen aan Audi's bezig gehouden.

Ja volgens mij wel, tenzij de inelkaarbouwers in Tjechie weer wat hebben veranderd.
 

martijn v o

Forumguru
Weet dat ik t ergens gelezen heb maar kan het zo niet terugvinden.. Is het sproeien van de koplampen te beperken via een software instelling? Heb afgelopen week 4l ruitensproeiervloeistof verstookt en moest alsnog bij de pomp het ijs van de koplampen krabben dus kan wel wat minder dacht ik ;)

Ja je kan hem korter zetten.
 

Rickm

Senior Member
@martijn v o Dankjewel!
Dan gaan we dat Travel pakket niet bestellen. Nog andere tips voor opties die je vooral wel of niet moet bestellen?
Heb de verschillende lijstjes met VCDS aanpassingen doorgenomen, maar kon zo geen andere te bestellen opties vinden die niets meer dan een VCDS aanpassing zijn.
 

ertromp

Forumguru
Voor de zekerheid nog even de volgende vraag:
Als ik Lane Assistent bestel, kan ik het Travel pakket (grootlichtassistent en verkeersbordenherkenning) toch met VCDS vrijschakelen?

De benodigde multifunctionele camera en stuurmodules zijn dan toch aanwezig?
Ik beschik zelf over een originele Ross-Tech kabel, maar heb me tot nu toe alleen met aanpassingen aan Audi's bezig gehouden.
Zowel grootlichtassistent als de verkeersbordenherkenning zijn achteraf vrij te schakelen als je lane assist besteld.

Nog een feature die achteraf te coderen is: hill hold control
 
Bovenaan Onderaan