Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Rainesh

Forumguru
Modeljaar 2015

Heel stom....maar met vcds 12.12 deze stond op de laptop die ik op dat moment bij me had.
 

ertromp

Forumguru
Modeljaar 2015

Heel stom....maar met vcds 12.12 deze stond op de laptop die ik op dat moment bij me had.
En waarschijnlijk een clone kabel gebruikt. Die versie 12.12 is totaal ongeschikt om dat soort coderingen uit te voeren waar je zowel in 09 als in 5F het media systeem moet. De label files uit die versie ondersteunen dat niet. Dat wordt dus voor jou of degene waar je het voor uitgevoerd hebt een dealert bezoek om alle origineel software/coderingen weer te laden
 

Rainesh

Forumguru
Mijn originele kabel had ik uitgeleend. Maar als de labelfiles niet overeenkomen, dan zou het toch niet werken?
 

ertromp

Forumguru
Mijn originele kabel had ik uitgeleend. Maar als de labelfiles niet overeenkomen, dan zou het toch niet werken?
Deels kun je dan coderen en dat blijkt nu wel na de chaos die door de clone kabel is ontstaan.
Zeker geen log file van de adaptiewaarden gemaakt
En je originele kabel uitgeleend :pieker: Spannend allemaal. Ik heb medelijden met degene van wie de O3 is. Toevallig een foru,lid hier??
 

Rainesh

Forumguru
Ik krijg mijn kabel eind februari pas terug. Zolang wil ik niet wachten. Super stom van mij om 12.12 te gebruiken. Lesson learned. Auto rijdt zelf prima en geen foutmeldingen of iets dergelijks.

Maar nu tijd voor oplossingen.
1) opnieuw inladen door de dealer. Aan wat voor bedrag zal ik moeten denken?
2) heeft het veel haast? Aangezien de auto geen problemen vertoond.
3) forumlid wat mij op korte termijn kan helpen?

Exact probleem:
- menu ESC is er niet meer.
- lane assist is greyed out. Via Colombus kun je het niet aanvinken maar via stuurwiel wel.

Uiteraard zijn de kosten voor mijn rekening.

Auto is niet van een forumlid maar leest wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Heb bij mijn O3 MY2016 ook de verkeersbordenherkenning aangezet met een originele VCDS kabel. Laneassist werkt gewoon naar behoren, ook in Columbus. PROactieve bescherming inzittenden is sindsdien alleen niet meer beschikbaar...
Kan dat hiermee te maken hebben? Voor de rest werkt alles perfect ook de verkeersborden herkenning in MAXIdot en op de Columbus.
 

ertromp

Forumguru
Heb bij mijn O3 MY2016 ook de verkeersbordenherkenning aangezet met een originele VCDS kabel. Laneassist werkt gewoon naar behoren, ook in Columbus. PROactieve bescherming inzittenden is sindsdien alleen niet meer beschikbaar...
Kan dat hiermee te maken hebben? Voor de rest werkt alles perfect ook de verkeersborden herkenning in MAXIdot en op de Columbus.

Met welke versie VCDS gedaan? De Columbus gen 2 die in mij 2016 zit was nl. niet te coderen in 5F met versie 15.7.2 en eerder. Dan werden er bepaalde coderingen/adaptiewaarden om zeep geholpen. Nu is er wel weer veilig in 5F te coderen met versie 15.7.3
 
Met welke versie VCDS gedaan? De Columbus gen 2 die in mij 2016 zit was nl. niet te coderen in 5F met versie 15.7.2 en eerder. Dan werden er bepaalde coderingen/adaptiewaarden om zeep geholpen. Nu is er wel weer veilig in 5F te coderen met versie 15.7.3

Dit is gedaan met versie 15.7.1.0 (Engelse versie) dus dat zal het probleem zijn. Was tot een maand terug de laatste versie dacht ik zo. Is er een mogelijkheid om dit weer te activeren? Zo ja waar zou ik dit kunnen vinden?

Edit: Nieuwste versie 15.7.3 wordt nu geïnstalleerd
 

ertromp

Forumguru
Dit is gedaan met versie 15.7.1.0 (Engelse versie) dus dat zal het probleem zijn. Was tot een maand terug de laatste versie dacht ik zo. Is er een mogelijkheid om dit weer te activeren? Zo ja waar zou ik dit kunnen vinden?

Edit: Nieuwste versie 15.7.3 wordt nu geïnstalleerd
Je zou nu als je nog logfiles hebt van de oude adaptiewaarden en long codings kunnen kijken waar de verschillen zitten. Die verschillen met 15.7.3 herstellen
Maar er zijn gevallen die opnieuw door de dealert voorzien moeten worden van de software.
Tja je moet constant ontwikkelingen blijven volgen want anders zie je wat nu de gevolgen van zo'n versie zijn die bepaalde zaken niet ondersteund
 

MacManiac78

Forumguru
Mooi verhaal allemaal maar ik geloof er geen (_'_) van. Een originele kabel uitlenen en dan 12.12 op je PC. SJOOEEERRR! Niet complete labelfiles trappen andere waarden in het honderd. En kunnen opties geheel UITzetten..... ja..... het werkt toch? Prima gedaan hoor! Alleen andere dingen werken NIET meer. En nu mogen anderen dat vast oplossen.
 

Bakkertje

Forumguru
Even los van de originele vs niet originele kabel, ik lees hier dat het met een originele kabel met de verkeerde vcds versie net zo fout gaat. Je moet hoe dan ook heeeeeel goed weten waar je mee bezig bent.
 

MacManiac78

Forumguru
Een clone kabel werkt niet op de originele kabel en vice versa. Er is dus gewoon met een clone geprutst. Oude labelfiles kunnen een lagere bit waarde hebben waardoor de modules niet eens meer vindbaar kunnen zijn geworden. Dan moet er een dealer flash plaatsvinden.
 

MacManiac78

Forumguru
Hahahaaaaa..... Pas eind februari komt de kabel terug? Er is dus een "nieuwere" clone kabel onderweg uit China. TOP!! :bloemen:

MENSEN LEER TOCH EENS OM TE VRAGEN NAAR DE LAATSTE VERSIE. EN OF ER TER PLAATSE EVEN NAAR EEN UODATE GEZOCHT WORDT!! TEGENQOORDIG HEEFT IEDEREEN TOCH INTERNET BIJ DE HAND? Kijk anders ZELF op www.ross-tech.com
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan