Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Joske

Forumguru
maar waarom dan op een 2014 model wel? :pieker:

Heeft Skoda dit "door gehad" en daarom versleuteld op het 2015 model zodat ze later dit als een "extra" kunnen aanbieden op zeg maar het 2016-model ofzo?

Vraag me echt af wat de redenering is.. Veel andere zaken (die "optie" zijn bij een ander merk) bieden ze dan wel weer standaard aan.
 

Antera

Donateur
Die van de passat blijkt wel omcodeerbaar te zijn maar weet helaas niet welke daarin zit. Maar even een regensensor vervangen is beetje te veel van het goede vrees ik. Geen idee wat die kost maar zal niet altijd even leuk zijn.
 

VWim

Forumguru
@VWim die snap ik niet helemaal, hoe kies je dat dan? ik dacht dat de columbus alleen zelf kiest, moet wel zeggen dat ik de handleiding daarover niet heb geraadpleegd.
Precies wat je zegt, Columbus kiest een route die ik niet aan kan passen. Dat wil echter niet zeggen dat ik exact de route ga rijden die Columbus heeft bedacht, daar wil ik best wel eens van afwijken als ik dat handiger vindt.
 

Canon-Eye

Forumguru
daar wil ik best wel eens van afwijken als ik dat handiger vindt.
Doe ik met de tomtom ook heel vaak - die wil me voor minder dan 1 minuut tijdwinst graag 18 kilometer laten omrijden als ik "snelste route" heb gekozen. En formeel heeft-ie gelijk, natuurlijk...

Echter, als ik op onbekend terrein ben wéét ik natuurlijk niet of een andere route misschien handiger is. En dan zou het wel prettig zijn als je 2 routes kunt laten berekenen en vervolgens kunt kiezen welke je voorkeur heeft.

Bij de TT kun je dan kiezen voor "zoek alternatief" - voor bepaalde routes die ik vaak rij, heb ik ergens onderweg een punt tot favoriet benoemd dat ik dan als "via" opgeef. Dan gaat het goed en kan ik mijn verwachte aankomsttijd weer zien.
 

Antera

Donateur
De juiste regensensor is voor € 75 te koop (onderdelenlijn.nl) voor de liefhebbers die toch regen sluiten willen hebben.
 

blauwkeut

Forumguru
Mochten jullie het nog niet tegen gekomen zijn, ik heb op het Duitse Skodaforum nog een codering gevonden die ik zelf nog wel zou willen. Wanneer je drive modus hebt, en de motor draait, dan zie je de gekozen drive modus linksboven in de statusbalk staan van de Columbus (zie ook hier). Het blijkt dan toch mogelijk te zijn dat weg te halen en altijd de naam van de straat waar je bent weer te geven, net zoals bij een wagen zonder drive modus.

Weer maar eens een VCDS'er zoeken :)

Codering:

im 5F:

(86)-Vehicle menu operation-menu_display_charisma,not activated ;

(87)-Vehicle menu operation-menu_display_charisma_clamp_15_off,not activated ;

(88 )-Vehicle menu operation-menu_display_charisma_over_threshold_high,not activated ;

(89)-Vehicle menu operation-menu_display_charisma_standstill,not activated ;

(90)-Vehicle menu operation-menu_display_charisma_after_disclaimer,not activated ;


Bron
 

micky

Forumguru
dikke LIKE @blauwkeut !!! :D

in het begin zo niet... maar nu erger ik er mij eigenlijk dagelijks aan. :banghead:

@ertromp @micky @Antera

testen die handel ;)

#wilikookgraaggeactiveerdzien!


Oke, hier de resultaten:

wel even laten inwerken op de computer, dus het is niet direct zichtbaar, foto 1 is voor de aanpassing en foto 2 na, heb nog niet verder gereden dan 500 meter om het huis, maar het lijkt erop dat het werkt :)

Foto's worden later opnieuw geplaatst
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Zie nu dat de 2de foto is genomen op het moment dat de klok van 37 naar 38 springt, je ziet de 7 en 8 door elkaar:cool:
 

Falcon

Donateur
@micky: Misschien slim om de dievengilde niet aan te trekken richting jouw auto door even de foto's opnieuw te maken op een andere locatie dan rond je huis ;)

Leuke optie erbij!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

blauwkeut

Forumguru
Nice, het werkt dus echt. Euhm, heeft er nu iemand zin om dat bij mij ook om te coderen? :dankje: (misschien toch maar een kabel aanschaffen, want elke keer naar Breda rijden om een instelling van de auto aan te passen is ook wat lastig uit te leggen thuis :deuk:)
 

micky

Forumguru
Wat mij wel opviel vandaag is dat ik een heleboel instellingen in de columbus niet meer onder het rijden kan/mag instellen/wijzigen, ik krijg verschillende meldingen, 1 dat de auto stil moet staan en bij een andere staat er snelheid te hoog, sta ik stil dan werkt het uiteraard wel.
ASR uitzetten wilde sowieso niet onder het rijden en nu ook niet dus.


nu denk ik niet direct dat het met deze codering te maken heeft, ik heb nl. de accu een hal uur van de auto gehad gisteren...

bijv. lane-assist aan of uitzetten of de intensiteit wijzigen kan niet meer
zaken als ruitenwisser en spiegels kan ik ook niet meer wijzigen... kan iemand mij vertellen of dat normaal is en dat het bij mij juist "geluk" was dat het werkte?
@Antera is dat zelf in te stellen?

@blauwkeut ik ben regelmatig in Mullem bij Oudenaarde, als dat niet te ver voor je is neem ik de kabel een keer mee en pas het aan voor je als je langs komt.
 
Bovenaan Onderaan