Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Aanzetten heeft geen zin aangezien de hendel niet aanwezig is en daarnaast is de ACC sensor anders dan die van de front Assist helaas
 

lugolux78

Forumguru
Als je navi aanstaat richting bestemming en je ziet een file die het systeem nog niet opgepikt heeft dan kun je door file vooruit nieuwe route laten berekenen.
Ik vind het heel nuttig. Zeker in buitenland waar file feed niet altijd even goed is...
 

andrehj

Forumguru
De vraag is dan natuurlijk of je door het vervangen van de sensor en de hendel je auto met ACC kunt upgraden. Dat zou mij wel wat lijken.:D
 

Darkside

Forumguru
Wat ik mis is de mogelijkheid om een stuk snelweg over te slaan. Ik weet bij Opel kan je in je manoeuvre lijst gewoon een "stuk weg" aanklikken en deze dan vermijden. Ik vond dat wel handig met een lange rit plannen als ik bepaalde wegen wou ontwijken.
Voor wat betreft file vooruit nog niet geprobeerd. In de oude Columbus vond ik dat lastig in te geven zodat ik goed de file kan ontwijken
 
Gisteren heeft Ertromp mijn VIM vrijgegeven. Daarnaast een aantal nuttige en leuke opties geactiveerd zoals:
DRL achter, DRL voor knippert mee met richtingaanwijzer, rechter buitenspiegel kantelt bij achterruit rijden, Greenline logo uit Columbus gehaald en nu het VRS logo tussen de klokken, bij tank hoeveelheid is nu zichtbaar, laptimer (je kunt niet zonder:D, en needle swipe is geactiveerd.

Was allemaal vlot geregeld en een voortreffelijke service!
Dank je wel Ertromp!
 

ertromp

Forumguru
Welkome onderbreking na het klussen aan de Benzen @Flavio01 :thumbsup:
Blijft elke keer weer leuk om te zien wat er allemaal mogelijk is op dat MQB platform.
Maar oh wat is dan zo'n Benz nog makkelijk die je gewoon met de multimeter kunt uitlezen :deuk:
 

TL@

Forumguru
Ik heb blijkbaar geen xds op mijn RS diesel. Zou dit achteraf nog te activeren zijn. Al die wielspin in bochten is namelijk redelijk nefast voor de levensduur van mijn banden :pardon:
 

Antera

Donateur
Heb de XDS tot op heden alleen nog maar een keer op de G7 gecodeerd maar op de O3 al diverse malen proberen te vinden met VCDS de volgende misschien maar eens polsen met VCP dat moet ik eerlijk gezegd nog een doen
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

lugolux78

Forumguru
@Antera @ertromp

Kun je via VCDS/VCP aan de afbeeldingen in de MIB Columbus?
Bijvoorbeeld, als je CAR indrukt krijg je plaatje van een auto + info zoals actieradius, storingen etc te zien
Het plaatje van de auto zou ik graag willen benaderen (meerdere ook op MaxiDot).
hetzelfde voor de radio/Media, hier zie je een wit/grijze achtergrond. Die zou ik ook graag willen omformatteren.

Waarom de vraag:

Ik wil graag een blauwe Skoda zien :)
En ik wil de achtergrond achter de radio logo's of transparant of zwart hebben.

Gekke vraag waarschijnlijk maar wel leuk als het zou kunnen.
Dan kan ik weer wat knutselen (grafisch gezien)
Dank u!

Gr. Luc
 

Darkside

Forumguru
@Antera @ertromp

Kun je via VCDS/VCP aan de afbeeldingen in de MIB Columbus?
Bijvoorbeeld, als je CAR indrukt krijg je plaatje van een auto + info zoals actieradius, storingen etc te zien
Het plaatje van de auto zou ik graag willen benaderen (meerdere ook op MaxiDot).
hetzelfde voor de radio/Media, hier zie je een wit/grijze achtergrond. Die zou ik ook graag willen omformatteren.

Waarom de vraag:

Ik wil graag een blauwe Skoda zien :)
En ik wil de achtergrond achter de radio logo's of transparant of zwart hebben.

Gekke vraag waarschijnlijk maar wel leuk als het zou kunnen.
Dan kan ik weer wat knutselen (grafisch gezien)
Dank u!

Gr. Luc
Zou idd leuk zijn als als die auto's ook de kleur van je echte auto heeft.
En dan natuurlijk ook de velgen niet vergeten.
 

blauwkeut

Forumguru
@Antera @ertromp

Kun je via VCDS/VCP aan de afbeeldingen in de MIB Columbus?
Bijvoorbeeld, als je CAR indrukt krijg je plaatje van een auto + info zoals actieradius, storingen etc te zien
Het plaatje van de auto zou ik graag willen benaderen (meerdere ook op MaxiDot).
hetzelfde voor de radio/Media, hier zie je een wit/grijze achtergrond. Die zou ik ook graag willen omformatteren.

Waarom de vraag:

Ik wil graag een blauwe Skoda zien :)
En ik wil de achtergrond achter de radio logo's of transparant of zwart hebben.

Gekke vraag waarschijnlijk maar wel leuk als het zou kunnen.
Dan kan ik weer wat knutselen (grafisch gezien)
Dank u!

Gr. Luc
Dat zou ik nu ook wel graag willen inderdaad... Maar ik vrees dat die afbeeldingen ingebakken gaan zitten in de software van de Columbus en ik betwijfel dat dat zomaar even te hacken valt...
 

Darkside

Forumguru
het zou toch érgens moeten staan.
Ik zie nl gewoon een VW ipv een Skoda.
Het moet dus te wijzigen zijn. De vraag is hoe makkelijk kan je er bij.
Voor de vorige columbus kon je ook het opstart scherm veranderen bv.
 

ertromp

Forumguru
Zeker zal het "ergens" in de software staan. Maar helaas met VCP nu (nog) niet bewerkbaar in module 5F het Infotainment systeem (de Columbus of de Discovery)
 

blauwkeut

Forumguru
Mja het zal zeker te wijzigen zijn. Maar bij de oude RNS en Columbus reeks was de firmware 'gemakkelijk' te verkrijgen, want de dat ging via CD's... Nu zit de software ingebakken in de Columbus, en totdat er een totale firmware upgrade ergens downloadbaar komt vermoed ik niet dat je aan de 'bronfirmware' raakt om dan deze aan te passen - zoals het logo op de RNS. Denk ook niet dat de firmware al gelekt is, ben 'm in ieder geval nog nergens tegen gekomen (legaal of illegaal)...

Denk ook niet dat de Columbus bv een seriële of andere interface heeft zodat je 'm kunt hacken (want dat wil je uiteindelijk doen). Weet zelfs niet waar de columbus op gebaseerd is - vermoed een unix-achtig systeem? Of gewoon custom? Geen idee...
 

Darkside

Forumguru
Firmware updates zullen nu via SD gaan ipv CD.
Maar ik ben ze idd nog niet tegengekomen. Niet eens een "officiele" zodat je zelf kunt updaten.
Laat staan idd een aangepaste die nog e.e.a kan aanpassen voor je (denk aan bootlogo .e.d)

PS ik dacht dat de meeste fabrieks navies op QNX gebasseerd waren.
 

Antera

Donateur
Vandaag ook even aan het zoeken geweest amar niet gevonden staat hardware matig weg geschreven in de software. Je kan namelijk net als bij de vorige niet even dat bestand uit de radio halen of er zomaar in zetten. Dat moest toen idd met een klein stukje software en vrees dat de O3 hetzelfde heeft
 
Bovenaan Onderaan