Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

HarrieSkoda

Forumguru
Laatst ergens gelezen;

Claxon laten klinken zodra geprobeerd wordt het portier te openen aan de klink, terwijl de auto vergrendelt is, op een auto zónder alarm.

Is dit mogelijk? Weet niet meer waar ik het gelezen heb.

Maar dat de beste boef gealarmeerd wordt met de handelingen die hij verricht.
 

Spector

Forumguru
Ik denk dat er bedoeld wordt de claxon te laten klinken bij openen/sluiten auto zonder alarm.

Ik heb deze optie laten aanvinken in VCDS, maar inmiddels handmatig in het menu weer uitgeschakeld. Na een paar keer 's nachts thuiskomen ben ik bang dat de buren deze optie niet zo kunnen waarderen...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nee @Spector ik bedoel echt wat ik in mijn bericht omschrijf.

De functie waar jij het over hebt vind ik eerder hinderlijk dan functioneel, wat je nu zelf ook ondervindt.
 

Marcooctavia

Forumguru
Nee @Spector ik bedoel echt wat ik in mijn bericht omschrijf.

De functie waar jij het over hebt vind ik eerder hinderlijk dan functioneel, wat je nu zelf ook ondervindt.

Ja het is mogelijk om je auto een alarm functie te geven zodat de claxon afgaat als er een deur of motorkap geopend wordt als de auto opslot staat.

Marco.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is het alleen als de deur daadwerkelijk geopend wordt, of ook al als er aan de klink getrokken wordt?

Dat is wel even fijn om te weten om het duidelijk te hebben.
 

Marcooctavia

Forumguru
Is het alleen als de deur daadwerkelijk geopend wordt, of ook al als er aan de klink getrokken wordt?

Dat is wel even fijn om te weten om het duidelijk te hebben.

Het is mogelijk om je auto een alarm functie te geven zodat de claxon afgaat als er een deur of motorkap geopend wordt als de auto opslot staat.
Dus niet als er aan je handel gezetten wordt.

Marco.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Het is mogelijk om je auto een alarm functie te geven zodat de claxon afgaat als er een deur of motorkap geopend wordt als de auto opslot staat.
Dus niet als er aan je handel gezetten wordt.

Marco.

Dat is jammer, maar maakt de functie niet minder interessant!

Het zou helemaal mooi zijn geweest als de claxon ook af zou gaan als er aan de klink getrokken zou worden bij vergrendelde auto.

Al met al kun je met deze aanpassing een auto zonder alarmsysteem, toch een beetje 'alarm beveiligd' krijgen, tof!

Vraag me alleen af hoe je zou kunnen controleren of de functie echt daadwerkelijk werkt. In de auto gaan zitten, auto op slot, en middels de deurklink aan de binnenzijde de auto uitgaan?
 

Sharky

Actief lid
Vraag me alleen af hoe je zou kunnen controleren of de functie echt daadwerkelijk werkt. In de auto gaan zitten, auto op slot, en middels de deurklink aan de binnenzijde de auto uitgaan?

Gewoon je portierraam (b.v. bestuurderszijde) openen, uitstappen, deur dicht doen en vergrendelen via A.B. Vervolgens met je arm door het geopende raam de deur van binnen openen.
Als het goed is zou dan het alarm moeten afgaan ! :tegek:

Maar wat jij zegt kan ook :D
 

Antera

Donateur
Je deuren kun je altijd van binnen open maken dit is een veiligheid die erin zit mocht er onverhoopt wat gebeuren. je kan ook niemand opsluiten bv. het heeft geen zin het alarm af te laten gaan bij bedienen Portierhendel. beetje onzin ook lijkt me. Per ongeluk zit je kind of vrouw al een de hendel terwijl de auto nog niet open is. succes
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik denk dat je er te snel overheen leest.. Dat is ook niet de intentie, dat is de manier van testen! Of de functie daadwerkelijk (goed) geactiveerd is.
 

Spector

Forumguru
maar dit is als de deur van binnen wordt geopend, nu zie ik weinig verschil met van buiten maar toch. Als ze je ruit in slaan en via de binnenkant de deur openen gaat er dus een signaal af. Blijft interessant.
 

Schmart

Forumguru
Naar aanleiding van jouw tip @Antera, ben ik even gaan zoeken, en de bron die ik aanhaalde is inderdaad verre van volledig. Slecht hoor... Sympathiek dat je dat even meldt!
 
Bovenaan Onderaan