Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Joh@n

Forumguru
Word lastig is een Audi systeem geen Skoda systeem :-)

Skoda kent een driving mode dat wel maar is niet naderhand te activeren. wel is het mogelijk de stuurbekrachting en gasrespons aan te passen met VCDS
Duidelijk, dank! Ik heb de gasrespons laten aanpassen door @Yuxel maar toen ging de cruise control over de zeik :) Dus toch maar uit gezet weer.
 

Hamer

Lid
Als jou buurman software heeft tot 2016 dan heeft hij geen originele kabel en software.
Ik zou niet met deze kabel aan jou auto aan het werk gaan.
Daar is hier op het forum al genoeg over geschreven.
Maar het is jou auto en moet doen wat je zelf wil.
Zo te zien heb jij de nieuwste octavia en daar zitten wel wat veranderingen in de software als je voorganger.

Marco.

Bedrijf waar hij werkt heeft wel een originele.
Zo maar even doen dus.
 

Wam79

Lid
Een tijdje geleden heb ik naar tevredenheid wat aanpassingen laten doen door @Antera .
Nu ben ik vandaag voor wat garantiepuntjes naar de dealer geweest.
Waarschijnlijk heeft de auto daar even aan de kabel/computer gehangen, want naderhand stonden diverse aanpassingen uit. Gelukkig kon ik deze in het menu van de columbus weer activeren.
Ik had echter comfortknipperen naar 4x laten zetten en dit staat nu weer op 3x. Dit is niet zelf terug aan te passen. Geen wereldramp natuurlijk, maar zou de plaatselijke Skoda dealer dit kunnen?
 

EdK

Forumguru
Comform knipperen moet de dealer wel kunnen.
Maar zoals Antera een hele lijst heeft met mogelijkheden, al die mogelijkheden dat zal de dealer niet kunnen..
 

Marcooctavia

Forumguru
Een tijdje geleden heb ik naar tevredenheid wat aanpassingen laten doen door @Antera .
Nu ben ik vandaag voor wat garantiepuntjes naar de dealer geweest.
Waarschijnlijk heeft de auto daar even aan de kabel/computer gehangen, want naderhand stonden diverse aanpassingen uit. Gelukkig kon ik deze in het menu van de columbus weer activeren.
Ik had echter comfortknipperen naar 4x laten zetten en dit staat nu weer op 3x. Dit is niet zelf terug aan te passen. Geen wereldramp natuurlijk, maar zou de plaatselijke Skoda dealer dit kunnen?

Het zou kunnen zijn dat je op je Columbus je verlichting even moet resetten naar fabrieks instellingen.
En daarna comforte knipperen weer aan vinken.
De kans is groot dat hun dan weer 4 keer knippert.

Marco.
 

Antera

Donateur
Een tijdje geleden heb ik naar tevredenheid wat aanpassingen laten doen door @Antera .
Nu ben ik vandaag voor wat garantiepuntjes naar de dealer geweest.
Waarschijnlijk heeft de auto daar even aan de kabel/computer gehangen, want naderhand stonden diverse aanpassingen uit. Gelukkig kon ik deze in het menu van de columbus weer activeren.
Ik had echter comfortknipperen naar 4x laten zetten en dit staat nu weer op 3x. Dit is niet zelf terug aan te passen. Geen wereldramp natuurlijk, maar zou de plaatselijke Skoda dealer dit kunnen?

PS je mag onder garantie terug komen dat heb ik gezegd toen :-)
 

polle90

Forumguru
@Antera , ik heb een RS245 besteld met Lane Assist en Active cruise control. Als ik het goed begrepen heb kan dan
de verkeersbordherkenning geactiveerd worden. En bij het achteraf plaatsen van de achteruitrijcamera op het Admundsensysteem,
moet deze dan geactiveerd worden? Ik heb deze er niet bijgenomen omdat ik dan ook een achterruitwisser moest bijbestellen. Grt.
 

Antera

Donateur
@Antera , ik heb een RS245 besteld met Lane Assist en Active cruise control. Als ik het goed begrepen heb kan dan
de verkeersbordherkenning geactiveerd worden. En bij het achteraf plaatsen van de achteruitrijcamera op het Admundsensysteem,
moet deze dan geactiveerd worden? Ik heb deze er niet bijgenomen omdat ik dan ook een achterruitwisser moest bijbestellen. Grt.

hallo,

de TSR is idd naderhand te activeren. de camera voor achter zal je zeker aan moeten melden gaat niet vanzelf werken :-)
 

rick_l

Lid
Ik heb zelf een Octavia 1.6 TDI 116 pk DSG Style Business Ambition Business uitvoering, nieuw geleverd in september afgelopen jaar. Op het nieuwe Amundsen systeem, het kinder pakket en de wisser achter is hij standaard.

Spijt als haar op mijn hoofd dat ik geen DAB+ heb genomen. Is dit iets wat er stiekem gewoon al in zit en via jullie geactiveerd kan worden of moet ik hier echt voor bij de dealer zijn?
En is dit een schending van de garantie (ivm het feit dat dit lease is)?
 

Rallye

Forumguru
@rick_l DAB is niet softwarematig te activeren. Dat vergt namelijk een andere tuner en antenne. Als je echte DAB+ wilt zit je daarom aan een nieuwe navi of een aftermarket oplaossing (als deze: http://www.dension.com/automotive/products/dab-radio-solutions/dabu of http://www.gute-fahrt.de/bauanleitungen/radio_navi_handy_multimedia/dab+-fuer-alle/a12493.html) vast.

Andere software-aanpassingen vergen een ingreep in je auto. Ik heb echter nog nooit gelezen dat daar bij garantie moeilijk over gedaan werd.
 

Rallye

Forumguru
Die laatste moet je dan wel even checken. De genoemde radio’s lijken te duiden op de systemen uit de Octaivi II, niet de II. Ik zie ook de Amundsen en de Columbus (waarvan de meeste leaseauto’s voorzien zijn) niet staan.
 

richie81

Nieuw lid
@Antera schreef "Start stop uit schakelen ( zit een maar aan die ik uit kan leggen)" wat is het nadeel.

Ik ben daar heel benieuwd naar omdat ik overweeg het uit te laten schakelen. Bedankt alvast
 
Bovenaan Onderaan