Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

jalex_h

Forumguru
Ik zit met de afloop van mijn leasecontract in hetzelfde schuitje als @Bakkertje . En ik loop er nu al over te denken om het leasecontract nog een half jaartje te verlengen. Als het bestellen na de zomervakantie wordt, heb je welliswaar een hele ruime keuze uit uitloopmodellen. Niet alleen de Superb, maar ook de Passat, Mondeo en V70 lopen op hun laatste poten. En gaan (of zijn nu al) in de ramsj. Qua uitrusting en/of catalogusprijs ongetwijfeld zeer aantrekkelijk (leaseprijs valt nog te bezien), maar motorisch (behalve de V70 D4) is er inmiddels beter spul in omloop. Hetzelfde geld voor zaken als navigatie. En je kunt er donder op zeggen dat de nieuwe modellen daar ook mee uitgerust worden.

Nu is sec de bijtelling voor mij niet doorslaggevend (het totaalplaatje van bijtelling en leaseprijs speelt wel een rol, omdat ik die zelf op mag hoesten), maar het idee om na een paar maanden al in een oud model rond te rijden is nu al ligtelijk onverteerbaar. Nou ja, uitgezonderd de V70 dan, die blijven (imho) tijdloos. Maar ja, daarvan is het totale prijsplaatje toch wel erg begrotelijk...

Kortom, waar kan ik bijtekenen?
 

Bakkertje

Forumguru
@jalex_h zit je bij die van jou aan de leeftijd of aan de km'ers? Ik las in de voorwaarden dat verlengen kan als de max km'ers nog niet bereikt zijn. In mijn geval zit ik dit jaar aan de 160k km'ers en zal ie er waarschijnlijk toch uitmoeten.
Luxeproblmen denk ik dan maar :-)

Eerst maar eens kijken wat de s3 moet gaan kosten, eind van het jaar komen er aardig wat interessant nieuwe modellen op de markt, een nieuwe 508 om nog maar eens iets te roepen ..
 

lugolux78

Forumguru
Hij lijkt inderdaad net als de octavia een tikkeltje saai!!:jaja: De combi lijkt iets beter.


Saai is wat je van een auto maakt met visie.

Maar waarom zou een skoda spannend moeten zijn? Daar hebben ze binnen VAG Seat en met grotere geldbuidel Audi en nog grotere geldbuidel Porsche...

Vind de S3 niet verkeerd. Maar eerst in het echt beleven. Fotomateriaal is heel vaak vertekend...
 

s-line

Forumguru
Ik weet heus wel wat ik van een auto kan maken hoor! Als ik de showroom binnen kom kijk ik altijd naar de mogelijkheden die een model bied, maar die zie ik in iedergeval niet bij de octavia 3, zelf al is hij goed verlaagd en een paar mooie wielen kan hij mij nog steeds niet bekoren. Wat ik bij de octavia 2 en superb 2 wel had.
Sorry hoor..:nailbiting:
 

Karolina

Forumguru
Shortlease: Leasemaatschappijen hebben altijd een paar auto's staan die je voor een korte periode kunt inzetten om zo een brug te slaan tussen de oude leaseauto en de nieuwe leaseauto die er nog niet is.
 

TL@

Forumguru
Ik heb ook met een S2 (TDI 170pk) gereden en met de O3 2.0TDI en O3 RS, ik vond dat de RS zeker niet moest onderdoen voor de S2. De RS was tijdens de testrit wel duidelijk stiller dan de gewone 2.0TDI.

Ik was in ieder geval wel overtuigd door de O3 (als de S2 leverbaar was met de nieuwe Colombus en dashboard zou ik nog kunnen twijfelen, misschien, als hij ook 184pk had :laugh:)

De S3 zal er toch nog anders uit gaan zien, denk ik. In ieder geval wel jammer dat het "familiegezicht" bij alle merken zo prominent aanwezig moet zijn. Toch irritant dat je het verschil tussen een A3 en een A8 niet ziet (vooral voor de eigenaar van de A8 dan :deuk:) en nu moet dat schijnbaar ook voor Skoda (de facelift van de S2 trekt nu al zo hard op de O3, jammer)
 

lugolux78

Forumguru
Mooi! Mooier dan nu
Ik denk dat dit een mooie opvolger van de o3 kan worden over paar jaar.... (wat zegt ie nou???)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
@ertromp dat plaatje stond ook op de link in m'n eerste bericht ;)
Maar inderdaad een geslaagde achterkant. Wat ik persoonlijk minder fraai vind aan de hatchback (ook bij de O3 overigens), is de achterdeur die aan het uiteinde nog een knikje omhoog maakt.
Ander minpuntje vind ik de chromen strip die enkel aan de onderkant van het raam geplaatst is, ik vind het persoonlijk mooier als dat rondom is, net als bij de combi..
Op autoweek staat nu ook een artkel over de relatie tussen de vsion c en de nieuwe Superb..
http://www.autoweek.nl/video/3985/reportage-skoda-vision-c-is-80-procent-superb

De designer baas uit het filmpje meldt nog even dat de Superb in Geneve 2015 gepresenteerd wordt, die beurs is begin maart.
 
Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Duitsers die Engels praten...:pieker:

De Skoda Cut zo heet dat knikje. Op de C vind ik het mooi ook op de nieuwe Superb op de octavia wat minder...
 
Bovenaan Onderaan