Nazomer meeting 2015, zaterdag 5 september, @ TVS Engineering BV, Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Praatje bij dit plaatje !!


In de categorie ‘je moet het maar willen’ zijn er nu 22-inchwielen voor de Skoda Yeti. De Duitse offroad-specialist Delta4x4 levert ze exclusief voor de Tsjechische auto. Volgens het bedrijf op verzoek van een jonge vrouw, die voor haar Yeti grotere wielen wilde dan maatje 20-inch onder de Audi Q7 van haar man.


Die kwamen er dus, en om ze te laten passen op haar auto, is ook de Yeti wat aangepast. Zo staat deze auto 20 mm hoger op z’n wielen en zijn de wielkasten wat vergroot. Om de 4x4-look compleet te maken, zijn er een bullbar en treeplanken gemonteerd. De bodemvrijheid is nu 21 centimeter. De prijs voor de wielen alleen bedraagt € 3.700, en dat is nog zonder de overige genoemde opties.
 

CDK

Forumguru
Bezoekers nazomer meeting 2015:

01) @Corné de Kluijver
02) @Antera
03) @Blacky
04) @peterrapid
05) @Thokozanoah 2 personen
06) @Joske
07) @Petrolhead
08) @bobbl
09) @Jee13 2 personen
10) @Octavia32
11) @Tallguy
12) @Pendragon
13) @KJvO
14) @dirkkroneman
15) @Steve
16) @Blackokkie2
17) @ertromp
18) @andrehj
19) @Dennis Nijholt
20) @Ed13 2 personen
21) @micky
22) @Kippie-style
23) @johnboy 3 personen
24) @JHteB
25) @ingo262
26) @Rallye
27) @DeVisdude
28) @lovely305
29) @blauwkeut
30) @Picassosax 3 personen
31) @SuperBeeb 2 personen
32) @jonbongoofy
33) @evlier 4 personen
34) @dutchman79
35) @jaco 2 personen
36) @Race Bleu 18inch 2 personen
37) @philip
38) @Reggiereg 2 personen
39) @Beun12 2 personen
40) @achbrouwer
41) @Dave_de_W
42) @Groen13 2 personen
43) @micheltjeu123
44) H. Westbroek
45) @fanSkoda
46) @superb51
47) @Oenoud
48) @Peter_Octavia
49) @Tuner111
50) @Taffy
51) @mmsol78 3 personen
52) @rhaak1991
53) @jeroen0212 2 personen
54) @S.O.C.3
55) @newwolf84
56) @koreaan 2 personen
57) @Der Einser

image.jpg

Tuning op maat met vermogensrapport:

1) @peterrapid
2) @blauwkeut
3) @dutchman79
--------------------
4) @johnboy
5) @jaco

Vermogensrun met uitdraai:

1) @Antera
2) @Octavia32
3) @Petrolhead
4) @achbrouwer (in de ochtend!!)
5) O.V.B. vriend van @Octavia32 Ford Mustang V8
6) @dirkkroneman
7) @Kippie-style
8) @koreaan

Voor de goede orde, planning voor het rollen wordt gemaakt door TVS, dus volgorde wordt later bepaald.

Aircoservice door @TheoStek:

1) @Corné de Kluijver
2) @ertromp
3) @Thokozanoah
4) @andrehj
5) @Reggiereg
6) @newwolf84
 

TheoStek

Forumguru
@TheoStek een vraag over de aircoservice op deze dag. Bij de dealer hadden ze het naast onderhoud ook over een geurbehandeling. Ik neem aan dat bij de door jou beschreven procedure toch ook geen nare geurtjes optreden? Wellicht een domme vraag maar vroeg het me wel af. :pieker:

Nare geurtjes treden niet bij mij op, maar bij de houder eigenaar zelf, dat is de enige verantwoordelijke wat er schuldig aan is.
Nare geur, zweet voeten, muffe lucht, stinken, rotte eieren, aardappelen geur ik hoor en zie ze allemaal, is afkomstig van de verdamper buitenaf. Ontstaat door bacteriën en schimmels die zich vormen op een natte verdamper, die op een donkere lekkere vochtige plaats zit, door niet tijdig het gebruik van de airco uit te zetten, vormen deze zich razendsnel, de schimmels zijn als eertste daar en vermenigvuldigen zich zeer snel, daarna komen de bacteriën.

Na een periode van verzadiging, begint de airco te stinken, de airco niet maar de lucht...Maar om dit feit zijn er airco reinigers uitgevonden door fabrikanten om dat te bestreiden!! Nee nee nee, die bestreiden niet de bron, maar wel de oorzaak van muffe lucht en dat is maar teidelijk.
Dus, men heeft dan teidelijk een frisse geur de oorzaak wordt weg genomen maar niet de bron, de bron zijn de bacteriën en schimmels.

Daarop heeft Vrom beslist dat deze produkten niet werken en schadelijk zijn en mogen niet meer gebruikt worden, verkocht of wat dan ook en uit de handel moeten worden genomen en dat is europees geregeld.
Maar er zijn nog winkels, groothandels, importeurs die dit verkopen ! terwijl het niet mag.
Ik meen dat hier ergens een draadje staat/topic dat die producten uit duitsland worden ingekocht, terwijl deze producten niet zijn toegelaten en moeten beschikken over een EEG nr en vermelding van gevaren enz, enz.

Deze producten desinfecteren niet, zijn tenslotte schadelijk bij inademing en gevaarlijk bij het gebruik ervan...met name in de electronische componenten van de auto...dit product komt als schuim te voorschijn en lost op naar water en wordt dan afgevoerd naar buiten.
Dan is er een uitleg bij met via de zij roosters en midden roosters in spuiten? de verdamper zit niet in de zijroosters maar achter de midden roosters, waar gaat dan de rotzooi naar toe via de zij roosters? als het in water is opgelost.
Tevens moet bij dit product gebruik, alle energiebronnen worden losgekoppeld...De Accuu in dit geval.

Er zijn maar 2 produkten toegelaten door VROM en hebben een nr van goedkeuring, en kan alleen ingekocht worden door bedrijven die aan airco's werken. Ik ben daar al op gecontroleerd door VROM.

Als de airco begint te stinken is het afgelopen, dan rest nog maar 1 ding, handmatig reinigen van de verdamper...maar dan moet heel het dashbaord eruit.
Daarom doe ik dat ook niet meer, stinken van de airco kan beperkt en voorkomen worden, maar 1 maal stinken kan er per 3 maanden opnieuw de spuitbus gebruikt worden, het gaat niet weg.

Waarom is deodorant? voor zweet geuren te verbergen..de bron wordt aangepakt tijdelijk, maar niet de oorzaak.
Wat is de oorzaak, ga douchen!
 

TheoStek

Forumguru
Daarom is het denk ik ook wel een noodzaak dat hier naar gekeken wordt @TheoStek. Zoals jij ook al aangaf de airco is wel erg vaak het ondergeschoven kindje van de auto. Zolang er maar een beetje koude lucht uit komt dan wordt er aangenomen dat het wel werkt en dus goed is.

Ik kan me er in elk geval voor de na zomer meeting me er al op verheugen dat hij nu echt professioneel onderhanden genomen wordt.

Hoe lager de druk wordt door ontoereikende vulgraad, zal ook de temperatuur worden, alleen als die ijs en ijskoud is, todat het niet meer toereikend is.
Ijskoud wil niet zeggen dat het systeem juist functioneerd, wil je die ijskoud hebben kan ik wel voorzorgen...totdat hogere temperaturen de kop op steken en is niets meer van koelen aanwezig.

Koudemiddel heeft een dampdruk bij omgevings temperatuur, maar bij te weinig daalt de temperatuur en kan de airco nog wel werken, djuu man die is lekker koud? ja heerlijk hé...Nou zeg die van mij is niet zo koud hoor..?
3 dagen later 23 graden...pfff man drie dagen geleden was het koud en nu niet...kan dat nu?

simpel, hoe lager de temperatuur hoe lager de dampdruk, hoe hoeger de temperatuur hoe hoger de dampdruk...koudemiddel krimpt en zet uit.
 

TheoStek

Forumguru
Nog even ter aanvulling...De hoge druk leiding is dunner dan de lagedruk leiding en dat is niet voor niets.

Even een gewoon simpel voorbeeld: stel we hebben op 1 meter hogedrukleiding 200gram koudemiddel zitten in vloeistof vorm...en willen dat in gasvorm naar dezelfde diameter in pompen als de hoge drukleiding, dan gaat dat niet! dan wordt er 100 gram ingepompt.
Koudemiddel in gasvorm heeft 2x zoveel plaats nodig dan vloeibaar koudemiddel.
 

EdK

Forumguru
Na een periode van verzadiging, begint de airco te stinken, de airco niet maar de lucht...Maar om dit feit zijn er airco reinigers uitgevonden door fabrikanten om dat te bestreiden!! Nee nee nee, die bestreiden niet de bron, maar wel de oorzaak van muffe lucht en dat is maar teidelijk.
Dus, men heeft dan teidelijk een frisse geur de oorzaak wordt weg genomen maar niet de bron


@TheoStek volgens mei heb je het zo niet geleerd op school........:facepalm::nailbiting::pieker::pieker::nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
@jonbongoofy, een geurbehandeling is volgens mij alleen nodig als je je interieurfilter al heel lang niet hebt vervangen, maar @TheoStek kan daar absoluut meer over vertellen. Overigens is het wel aan te bevelen on minimaal 1 x per jaar het interieurfilter te vervangen, is heel makkelijk zelf te doen (zit meestal onder het handschoenenkastje aan de bijrijderskant)

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. De belangrijkste oorzaak van de stank in auto's met airco is dat men de airco altijd aan heeft, en niet een paar kilometer voor het einde van de rit uit zet. Dan blijft het bij de verdamper (zit in je dashboard) altijd vochtig en dit geeft schimmelgroei. En de lucht die je interieur in blaast, blaast dan langs die schimmels. Lekker gezond... Als je de airco wat eerder uit zet, kan de instromende lucht de verdamper opwarmen en drogen.
Bovendien heeft het op tijd uitzetten van de airco ook nog als voordeel dat je (bij warm weer) voor het uitstappen vast kunt wennen aan de hogere buitentemperatuur.

Dus: airco alleen gebruiken als nodig (maar in de winter wel zo nu en dan even aanschakelen om de onderdelen gangbaar te houden) en vooral voor het einde van de rit uitzetten.

Dan over het interieurfilter: Wij hebben twee auto's die beide zo'n 14.000 km per jaar rijden. Bij beide vervang ik om de twee jaar het interieurfilter (stelt inderdaad niets voor), en dan zijn ze maar licht vervuild, en zitten ze zeker nog niet dicht. Die twee jaar (of 30.000 km) is overigens ook het fabrieksvoorschrift, en dit blijkt makkelijk te kunnen.
Elk jaar vervangen is als je niet te veel kilometers rijdt zeker niet nodig.

Dat deze methode werkt, mag een ieder bij mij controleren: Beide auto's hebben nog nooit een anti-geur behandeling nodig gehad en ruiken gewoon fris.
 

CDK

Forumguru
Bezoekers nazomer meeting 2015:

01) @Corné de Kluijver
02) @Antera
03) @Blacky
04) @peterrapid
05) @Thokozanoah 2 personen
06) @Joske
07) @Petrolhead
08) @bobbl
09) @Jee13 2 personen
10) @Octavia32
11) @Tallguy
12) @Pendragon
13) @KJvO
14) @dirkkroneman
15) @Steve
16) @Blackokkie2
17) @ertromp
18) @andrehj
19) @Dennis Nijholt
20) @Ed13 2 personen
21) @micky
22) @Kippie-style
23) @johnboy 3 personen
24) @JHteB
25) @ingo262
26) @Rallye
27) @DeVisdude
28) @lovely305
29) @blauwkeut
30) @Picassosax 3 personen
31) @SuperBeeb 2 personen
32) @jonbongoofy
33) @evlier 4 personen
34) @dutchman79
35) @jaco 2 personen
36) @Race Bleu 18inch 2 personen
37) @philip
38) @Reggiereg 2 personen
39) @Beun12 2 personen
40) @achbrouwer
41) @Dave_de_W
42) @Groen13 2 personen
43) @micheltjeu123
44) H. Westbroek
45) @fanSkoda
46) @superb51
47) @Oenoud
48) @Peter_Octavia
49) @Tuner111
50) @Taffy
51) @mmsol78 3 personen
52) @rhaak1991
53) @jeroen0212 2 personen
54) @S.O.C.3
55) @newwolf84
56) @koreaan 2 personen
57) @Der Einser

Bekijk bijlage 37727

Tuning op maat met vermogensrapport:

1) @peterrapid
2) @blauwkeut
3) @dutchman79
--------------------
4) @johnboy
5) @jaco
6) @Der Einser

Vermogensrun met uitdraai:

1) @Antera
2) @Octavia32
3) @Petrolhead
4) @achbrouwer (in de ochtend!!)
5) O.V.B. vriend van @Octavia32 Ford Mustang V8
6) @dirkkroneman
7) @Kippie-style
8) @koreaan

Voor de goede orde, planning voor het rollen wordt gemaakt door TVS, dus volgorde wordt later bepaald.

Aircoservice door @TheoStek:

1) @Corné de Kluijver
2) @ertromp
3) @Thokozanoah
4) @andrehj
5) @Reggiereg
6) @newwolf84
7) @Antera
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Nog maar 3 plaatsjes vrij voor de aircoservice mensen, dus wees er snel bij! Anders wordt het een plekje op de reservelijst ;) :jaja:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan