Goofy@5E

Forumguru
Eens! :jaja:
Waarom niet de gebruikelijke 30 naar beneden maar maar een bescheiden 20 voor en 10 achter...... :pieker:
Belgische wetgeving? :pardon:

Dit is de enige eibach set die gehomologeerd is voor de belgische wetgeving, en met de nodige goca attesten, vandaar men keuze,
moest het anders kunnen.......
 

bartvw

Forumguru
@Goofy@5E Vind de band keurig om de velg zitten absoluut niet getrokken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij fan was van Dunlop banden.
Van waar de keus voor de Good Year banden?
Bedankt voor de foto's :thumbsup:.

Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
@Goofy@5E Vind de band keurig om de velg zitten absoluut niet getrokken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij fan was van Dunlop banden.
Van waar de keus voor de Good Year banden?
Bedankt voor de foto's :thumbsup:.

Grt Bart

Was ook eerst men bedoeling om de sportmax rt te plaatsen, maar is momenteel niet meer verkrijgbaar volgens de bandenman, wegens een nieuw vervangmodel alleen nog de gt, dus alternatief voor de rt was deze G Y, zijn van de zelfde fabrikant en de zou het dichtst bij de rt aanleunen, tot nu toe géén klachten, rijd goed en maakt niet te veel lawaai, op natte ondergrond kan ik nog niets zeggen, voordeel is ook wel de velgbescherming die deze heeft, hebben ze in deze maat niet allemaal, we zien wel
Gr Kris,
 

bartvw

Forumguru
Dat van de velgrand bescherming begrijp ik, prijstechnisch zijn de Good Years een stuk aantrekkelijker dan de Michelin's.
Heb ergens gelezen dat de Good years een A waardering krijgen op een nat wegdek net zoals de Michelin Pilot super sport.
Ik hoop dat deze week mijn velgen binnen komen en dan zien we wel weer verder.

Grt Bart
 

s-line

Forumguru
Ik vind de verlaging ook tegenvallen, zo op de foto's.
Ik denk dat 3cm gewoon altijd net ff te weinig is voor een Skoda. Dus 2cm zeker...:nono:;)
 

bartvw

Forumguru
@s-line Soms heb je niet zoveel keuze, ik heb een schroefset bij Mark besteld van KW.
Deze set kan ook niet erg laag maar de eis thuis (vrouwlief) , was dat het geen stuiterbak mocht worden.

Grt Bart
 

s-line

Forumguru
Met een schroefset van kw wordt het echt geen stuiterbak! En je kunt ook de poten aan de voorzijde nog 1 tot 1.5 cm inkorten dan zak je nog die centimeters en dan achter het stelpotje weg,ook 1cm.
Dan heb je een hele brute, lage Skoda en nog prima rijdbaar!;):thumbsup:
 
Jou streetcomfort kan laag genoeg hoor . Stelpotjes verwijderen zal niet nodig zijn , tenzij je extreem laag wil .
Ik heb wel een Fabia , maar voor zeker 5cm draad over en achter 2 a 3 cm . Er rijden hier nog wel wat S2 en rond met streetcomfort en een O1 , maar een O3 zal u denk ik de eerste zijn . Correct me If i'm wrong ..

Edit: en het rijd geweldig , sportief en zeker wel comfortabel
 

s-line

Forumguru
@internetboarder een streetcomfort gaat echt niet lager als een variant 1,2 of 3 hoor.
Dus dan ben ik benieuwd hoe laag een variant1 gaat voor een Fabia3.
Ik weet niet of het bij een streetcomfort ook gaat de hardheid verstelling zit daar volgens mij, maar misschien is het wel mogelijk, dat zou je moeten bekijken als je de set hebt @bartvw
 

Goofy@5E

Forumguru
Ondanks de kritiek dat de verlaging optisch niet perfect is, vind ik dat dat ze wel mooi is, lager kun je altijd, maar ben woonachtig in België, fiscaal zijn wel misschien iets in het voordeel tegen over onze noorderburen, maar de technische controle hier is hier niet van de poes, dus ik heb voor de zekerheid gekozen, en een gehomologeerde set gekozen, en ik val misschien in herhaling maar hij is toch mooier als te voren met betere wegligging.
 

Tuner111

Forumguru
Ondanks de kritiek dat de verlaging optisch niet perfect is, vind ik dat dat ze wel mooi is, lager kun je altijd, maar ben woonachtig in België, fiscaal zijn wel misschien iets in het voordeel tegen over onze noorderburen, maar de technische controle hier is hier niet van de poes, dus ik heb voor de zekerheid gekozen, en een gehomologeerde set gekozen, en ik val misschien in herhaling maar hij is toch mooier als te voren met betere wegligging.

is voor me ook de priortijd @Goofy@5E :)
 

bartvw

Forumguru
Ik begrijp jullie allebei goed zou er denk ik ook zo over denken als ik in Belgie zou wonen.
Als het weg gedrag van de Skoda oke zou zijn zou ik alleen veren nemen auto staat gewoon te hoog.
Dat ik nu voor een schroefset ga is puur dat ik hoop op beter grip.

Grt Bart
 

Witte76

Forumguru
JP-Performance (youtube-kanaal) heeft er van H&R onder gestoken. Regelbaar. Ziet er heel goed uit maar gelijk er hier wordt verteld, in België doen ze nogal moeilijk over verlagen met verstelbare veren:tongue::mad:.
Ga het bekijken als ik m heb achter 10 dagen. Als hij optisch laag genoeg is voor mij blijft m origineel, anders moet ik een andere oplossing zoeken. Heb nu nog eventjes mijn Audi A5 sportback en die ligt optisch standaard zeer mooi. Hoop dat de rs230 even mooi gaat zijn standaard want in de showroom ist toch altijd een beetje anders. Nog 10 dagen :yeehaa: en dan vlammen :yeah:
hier de link van JP-Performance :
 
Bovenaan Onderaan