Mijn Skoda Fabia 1.4 MPI 2001

Cordoba

Forumguru
Had ik al ingeschat: de MPI lust net iets meer dan mijn auto, en de Micra van mijn nichtje verbruikt minimaal 20% meer dan mijn Fabia.
 

turboturbo

Forumguru
Mooi gebied, daar! Ben daar vorig jaar in de buurt op vakantie geweest en even een bezoekje aan de Ring gebracht....
 

huubvanvugt

Forumguru
Zo, ben een tijdje afwezig geweest door een drukke periode op school.

Maar er is het een en ander gebeurd in de tussentijd aan de auto! Nieuwe koplampen erin, met een H7 lampen setje. Moet zeggen erg goed licht!

Ook is mijn uitlaat lek, en toen begon bij mij natuurlijk het dilemma sportpijp of de standaard er weer onder.. Na veel twijfelen gekozen voor een sportpijp, deze zou deze week aan moeten komen, dus ben eens benieuwd!
 

ertromp

Forumguru
Leuk de updates!
Waren de "glazen" van je lampen slecht? (Plastics klinkt zo vreemd)
Post straks als je uitlaat binnen is weer een plaatje van de auto met sportpijp
 

Blacky

Forumguru
Gaat allemaal net hè, veel breder had het niet moeten zijn. Leuke foto's. Ziet er goed uit al die veranderingen. :cool:
 

huubvanvugt

Forumguru
Leuk de updates!
Waren de "glazen" van je lampen slecht? (Plastics klinkt zo vreemd)
Post straks als je uitlaat binnen is weer een plaatje van de auto met sportpijp

Die waren enorm dof geworden, dus heb ik ook maar meteen vervangen ipv te laten polijsten.

@Blacky, Ja dat was passen en meten om hem daarop te krijgen :tongue:
 

huubvanvugt

Forumguru
Gisteren de Ulter exhaust eronder gezet, wat een geklooi. De middendemper was rechtstreeks verbonden met de einddemper...

Dus even flexen, nieuwe einddemper erop en testrijden natuurlijk. Gelukkig geeft deze einddemper een mooi diep geluid, wat niet te overheersend is op de weg of vervelend wordt tijdens het rijden van een constante snelheid, dus ik ben tevreden!

Ik zal morgen overdag even een foto uploaden!
 

huubvanvugt

Forumguru
We waren daar toevallig toch in de buurt en wilden toen daar natuurlijk ook eens een kijkje gaan nemen. Was ook erg mooi om te zien.

We zijn ook al in Bastogne naar het oorlogsmonument gegaan en daar in de buurt hebben we nog wat kleine omweggetjes gemaakt :D
 

huubvanvugt

Forumguru
Zo na een lange tijd afwezigheid, ben ik weer terug! En dat kan natuurlijk niet zonder meteen de beloofde foto's!

De sportuitlaat:



Ook zijn er nog plannen die waarschijnlijk aan het einde van de week worden uitgevoerd. Er komt een open luchtfilter aan en deze wordt natuurlijk meteen geïnstalleerd.

De plastidip waar ik het eerder over had in dit forum is ook besteld en de wintervelgen krijgen dus ook een nieuw kleurtje!

Zo, weer genoeg gekletst voor vandaag. Tot de volgende update!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Uitlaat ziet er bijzonder en toch beschaafd sportief uit. Velgen zien er ook netjes uit (op eerdere foto's lastig te zien die BBS-en), al is het niet mijn ding: veel te lastig poetsen met al die kleine openingen.
 

huubvanvugt

Forumguru
Uitlaat ziet er bijzonder en toch beschaafd sportief uit. Velgen zien er ook netjes uit (op eerdere foto's lastig te zien die BBS-en), al is het niet mijn ding: veel te lastig poetsen met al die kleine openingen.

Ik was ook al aan het twijfelen om de BBSjes te gaan verkopen,puur omdat ze lastig schoon worden. De enige reden waarom ze nog niet verkocht zijn is omdat ik er gloednieuwe banden om heb laten leggen en ik zelf even wat krapper bij kas zit nadat ik een *alweer* een nieuwe radio voor de skoda heb gekocht.
 

huubvanvugt

Forumguru
Zo weer een update voor mijn ''Skobaru Fabreza'', waarom deze bijnaam zie de foto's.

Wat is er weer allemaal aan veranderd?
- Kuipstoelen zitten er nieuw in
- Brembo remmen gemonteerd
- Mijn zilveren BBSjes heb ik overgespoten naar goud
- Nieuwe open luchtfilter gemonteerd

Ook heb ik met de skoda in meerdere keren stilgestaan, eerst was de bobine kapot gegaan. Niet veel later ging in Luxemburg tijdens een tour mijn startmotor kapot. Alles vervangen en hij loopt weer prima! Binnenkort komt de schroefset er aan.

Zoals hij nu is:


De kuipstoelen:



De Brembo's:


En ook mijn skoda heeft meer dan een kwart miljoen op de teller staan, reden voor een feestje namens vrienden:
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
misschien als ze een maatje groter waren geweest dat het wel gekund zou hebben.. maar ik vind het ook echt niet mooi, die goudkleurige wielen onder een zilverkleurige Faab..

(sorry voor de eerlijkheid, maar ben nog steeds van de overtuiging dat op lange termijn daar de mensen het meest aan hebben!)

het interieur daarentegen vind ik dan wel weer tof :thumbsup:
 

huubvanvugt

Forumguru
misschien als ze een maatje groter waren geweest dat het wel gekund zou hebben.. maar ik vind het ook echt niet mooi, die goudkleurige wielen onder een zilverkleurige Faab..

(sorry voor de eerlijkheid, maar ben nog steeds van de overtuiging dat op lange termijn daar de mensen het meest aan hebben!)

het interieur daarentegen vind ik dan wel weer tof :thumbsup:

Allemaal bedankt voor de reacties! Over de velgen was ik zelf ook nog aan het twijfelen, ik sta nog open voor andere kleuren (ik zat te denken aan metallic grey)
 

Cordoba

Forumguru
Fraaie kuipstoelen Huub. Die foto voor die verlaten fabriek, waar is dat?

Als je een donkerder kleur metallic grijs kiest voor je velgen dan de lakkleur, staat het misschien wel aardig maar ook saai. Misschien dat een fel kleurtje ook wel leuk is voor de velgen.
 
Bovenaan Onderaan