Mijn Skoda Fabia 1.4 MPI 2001

huubvanvugt

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik heb mezelf een tijd geleden al voorgesteld in het meet en greet topic, maar zal het hier ook even doen. Mijn naam is Huub kom uit Maastricht en rij sinds 1 jaar mijn 2e auto namelijk de Skoda Fabia (gekocht met 225980 km op teller)!

Zo was hij op de dag van de aankoop:


Nu een jaar verder heb ik toch besloten om een topic te gaan maken voor deze leuke auto. In dit afgelopen jaar is er veel gebeurd aan deze auto, bij kilometerstand 230215 stond ik langs de weg met deze Skoda, wat bleek was er een rubberen slang gescheurd van het koelsysteem waardoor de motor dus te warm is geworden.

3x raden... Nieuwe motor moest erin, voor een student zoals mij een erg dure grap.
Na veel geklooi een ``nieuwe`` motor met net geen 100.000 km op de teller.
Dat is helaas niet het enige wat is gebeurd, er is een fietser tegen mijn auto aangereden met als resultaat een deuk in het achterportier.

Maar desondanks heb ik veel plezier aan deze auto! Ik heb zo het een en ander wel al aangepakt en er staat nog veel te gebeuren.

Ik heb de dynamo vervangen ivm. flikkerende lampen, een nieuwe radio en versterker in de auto geplaatst.

Wat er nog gaat gebeuren? Waarschijnlijk een schroefset voor de fabia, nieuwe velgen en een stuk van de auto gaat geplastidipt worden.

Nog een paar leuke foto's van de afgelopen winter:

 

Cordoba

Forumguru
Welkom, en je eerste winterfoto, deed mij toch wel denken aan wat foto's die ik ooit van mijn auto heb geschoten.
Welke kleur wil je gaan plastidippen (behalve welke delen), en wat is de reden om voor andere velgen te gaan?
 

huubvanvugt

Forumguru
Leuk dat er intresse is in mijn projectjes, Ik wil de stijlen zwart gaan plastidippen en evt. de velgen ook!

Waarom andere velgen, ik zou graag een iets sportievere look krijgen, dus niet tunen maar gewoon clean houden.

(Paintstyle)

Overigens voor de mensen met goede ogen, heb ondertussen het Skoda logo er ook nieuw opgezet, het oude was eigenlijk alleen nog maar chroom..
 

Cordoba

Forumguru
Logo valt me nu pas op. Overigens heb ik volgens mij ook ooit een Fabia I gezien, waarbij de stijlen gewrapt waren, en dat zag er ook keurig uit, en is ook goed zelf te doen.
 

huubvanvugt

Forumguru
Ik denk dat ik het eerst eens ga proberen met plastidip, toch bedankt voor je tip!

Overigens iemand ervaring met ''Pop a dent''? Aangezien ik me best erger aan de best grote deuk in mijn auto
 

huubvanvugt

Forumguru
Hier in Limburg was het erg lekker weer vandaag, dus toch besloten om even een ommetje met de auto te maken.

Ik kwam een leuke foto locatie tegen en dacht ach waarom ook niet?


 

turboturbo

Forumguru
Mooie locatie, zo'n uitgebrand tankstation :D
Dat zijn nette velgen, zo. Niet té enzo, best bescheiden. De banden lijken ook niet ultra breed, die eronder zitten.
 

huubvanvugt

Forumguru
Nee, dat was ook de bedoeling. Officieel zijn de bbsjes van een golf mk2 ,heb ze zelf opgeknapt. De banden die eronder liggen zijn Uniroyal rainsport 2 195/50 R15.
 

Cordoba

Forumguru
Zelfde bandenmaat als er bij mij (af-fabriek) onder ligt. Wat mij wel verbaasd is Golf Mk II, die heeft toch maar 4 wielbouten?

Overigens wat is de ET-waarde van de velgen?

Ik heb voor de duidelijkheid wel de originele bandenmaat, maar niet de originele velgen.
 

turboturbo

Forumguru
En ik ook hier (195-ers).... :wink:
Hoewel de 185-ers 'm ook niet misstaan (geen fietswieltjes zeg maar) vind ik.
 

huubvanvugt

Forumguru
@ cordoba, Ik had mij vergist , het zijn golf 3 velgjes met de ET waarde: 38.

Overigens hadden vandalen tijdens carnaval mijn spiegel er af proberen te trappen, wat ik vandaag eindelijk zelf gerepareerd heb.
 

Cordoba

Forumguru
Velgen zijn technisch dus waarschijnlijk aan de A3 velgen die ik eronder heb liggen: ook ET38, ik denk alleen dat het schoonhouden/schoonmaken van de Golf-velgen lastiger is.
 

Cordoba

Forumguru
@turbo:Vraag aan mij of aan huub?
Mijn velgen zijn compleet, helaas is deze maat deksel/naafkap alleen niet verkrijgbaar voor Skoda of een ander Vagmerk (dan zou ie er zijn met klein rond logo, dat ik eenvoudig kon vervangen door Skoda-logo)
 

turboturbo

Forumguru
Nee, aan huub! Het lijkt zo dat daar een deksel mist.

Is idd wel jammer dat voor die prachtige Audi A3 velgen geen Skoda deksels zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Mooi gebied, toen mijn broer in Vaals woonde in die regio ook wel eens een rit gemaakt, maar iets zuidelijker met bijvoorbeeld Monschau in de route.

Foto's op de 'tankhellingen' zijn mooi, vooral met alle drie de auto's. (staat de grootste benzineslurper trouwens in het midden?)
 

huubvanvugt

Forumguru
Mooi gebied, toen mijn broer in Vaals woonde in die regio ook wel eens een rit gemaakt, maar iets zuidelijker met bijvoorbeeld Monschau in de route.

Foto's op de 'tankhellingen' zijn mooi, vooral met alle drie de auto's. (staat de grootste benzineslurper trouwens in het midden?)

Monschau hebben we niet gereden ivm tijdgebrek, zelf ben ik al vaak in Monschau geweest. Van de 3 auto´s zal het erom gaan hangen, tussen de Nissan Micra 1.4 16V en de Skoda van mij zal het niet veel schelen.
Nu blijkt dat de Nissan een gem. van 17,5 had en ik zat op 17,9 met de Skoda

De Toyota is een D4D en dus meteen een stuk zuiniger , namelijk 1 op 26
 
Bovenaan Onderaan