Mijn DSG is niet zo schokvrij meer :(

VEEJAY

Forumguru
Reclame vliegt je om de oren hier :). Ik zou beginnen met:

1. Ziptuning bellen, probleem voorleggen. Hun reactie hier posten.
2. Dsg dokter bellen, probleem voorleggen vragen of ze een idee hebben. Hun reactie hier posten.
3. Voor de zekerheid engine en auto trans modulen uitlezen met vcds.

Verder moet je wat specifieker zijn in je probleem beschrijving. Dat helpt soms een betere diagnose te stellen.

Sterkte
 

Frankw

Lid
Lijkt mij gewoon een gevalletje verversen van de olie. Elke 60.000 km nodig en dat merk je ook echt.
Al diverse keren moeten doen en ja, als de DSG bak weer tegen de volgende 60.000 km zit wordt het schakelen rond de 3e versnelling minder soepel. Na verversen schakelt de DSG weer als een zonnetje.

Wacht ook niet langer, schijnt funest voor de bak te zijn!
 

ertromp

Forumguru
Lijkt mij gewoon een gevalletje verversen van de olie. Elke 60.000 km nodig en dat merk je ook echt.
Al diverse keren moeten doen en ja, als de DSG bak weer tegen de volgende 60.000 km zit wordt het schakelen rond de 3e versnelling minder soepel. Na verversen schakelt de DSG weer als een zonnetje.

Wacht ook niet langer, schijnt funest voor de bak te zijn!
De TS heeft een DSG 7 dat is er eentje met droge plaatkoppelingen.
De DSG 6 zoals in jou auto heeft een natte plaat koppeling waarvan de olie inderdaad om de 60k ververst moet worden.
 

De Stip

Forumguru
De software update met olie vervanging is een aantal weken geleden uitgevoerd en heb er nu alweer zo'n 2000k mee gereden. Ik vind de bak sloom geworden. Vooral bij gebruik van de kick down. Daar lijkt hij eerst na te moeten denken, eer er wat gebeurt. Ook in S is hij minder snel dan voorheen. Kan zijn dat de bak nu volgens de fabrieksnorm staat afgesteld en tegenvalt ten opzichte van de Zip afstelling. En ja, ik weet inmiddels dat er heel wat voor en tegenstanders zijn van deze tuner... Maar daar gaat mij deze post niet om. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen ervaren hebben na de update. Kan het zijn dat de fabriek de instellingen zodanig heeft laten veranderen, dat de auto sloom is geworden, maar daardoor behoud van techniek heeft? Oftewel, dat er minder kans op slijtage/storingen is na deze update?
 

CDK

Forumguru
@supersjors, heb jij ook met de 1e OEM software af fabriek gereden, of heb je de auto gekocht met ZIP software? als je met de OEM software gereden hebt, probeer je dan het verschil voor en na de DSG optimalisatie te herinneren.
Bij aanpassing aan de bak door een tuner kunnen o.a. de snelheid van het schakelen tussen de verschillende versnellingen aangepast worden, als dit nu met de aangepaste fabriekssoftware weer langer duurt kan je dat inderdaad als trager ervaren. Maar je kan toch terug naar ZIP om weer te laten overschrijven? Als het goed is doen ze dat kosteloos, anders bij VAG Techniek met de hoge korting of bij TVS met 10% forumkorting of een individuele deal met JD zien te sluiten ;)
 

ertromp

Forumguru
Er is de laatste fabriekssoftware geladen als je een update hebt laten uitvoeren dat is een ding wat zeker is.
Verschil ten opzichte van vorige versie fabriekssoftware is dat schakelmoment van 1 naar 2 bij ca. 1700 rpm ligt nu wat eerder een stuk lager was.
 
Bovenaan Onderaan