Mijn DSG is niet zo schokvrij meer :(

De Stip

Forumguru
Het valt me op, dat m'n DSG bak bij de tweede en derde versnelling meer schokt dan voorheen. Zijn er meer die dat hebben of heb ik gewoon pech? En, is er iets aan te doen?
 

CDK

Forumguru
klinkt als een mechatronic probleempje?? @VEEJAY is helaas de ervaringsdeskundige op dit gebied...., maar zoals @Noord26 al aangeeft, TVS in Varsseveld kan dit 100% voor je fixen!
 

ertromp

Forumguru
Ik zie staan in je handtekening "ziptuned 212 pk/313Nm" is de DSG daar ook op aangepast?

Hoeveel km heeft je auto gereden?

Wellicht kan uitlezen middels vcds meer aangeven
 

CDK

Forumguru
lees net in je onderschrift dat je ZIP tuning hebt, maar als je een DSG hebt en je gaat tunen moet je die DSG ook laten aanpassen en die kennis hebben ze niet bij ZIP...... ik vrees dat we hier van goedkoop naar duurkoop gaan :cry:
 

Noord26

Forumguru
Op zich kan die 313Nm geen kwaad. Het is echter de manier waarop het opgebouwd wordt bij de tuning of dat koppel wel of niet verwerkt kan worden. Als het er te snel in komt bij te lage toeren kan de koppeling het niet verwerken en zal hij licht slippen wat overmatige slijtage kan geven; dat zou hier het geval kunnen zijn.

Ik zou die uitdraai wel eens willen zien van die ZIP-tuning om eerlijk te zeggen. Kan dat mooi langs een andere uitdraai van een 1.8tsi met dsg gelegd worden van een andere tuner.

;)
 

De Stip

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties. Over tuning zullen altijd de meningen blijven verschillen. Ben er tevreden over en is al de 3e auto waarbij ik het heb laten doen. En dan heb ik maar een "Skodaatje". M'n vrienden rijden dikke bakken en ook die gaan steeds naar Zip. Maar nogmaals je kunt erover discussiëren tot je een ons weegt.
De DSG bak is ook door hen aangepast, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Het is overigens niet zo, dat de auto slecht rijdt, integendeel. Hij rijdt prima, maar dat schokken viel mij op en een bijrijder ook.
 

ertromp

Forumguru
Je zou eens met VCDS kunnen kijken want misschien heeft de koppeling de limietwaarde bereikt betreffende verstelwaarde. Dit geeft nog geen melding op het dashboard maar kan al wel slip/schokken geven.
Maw je koppelingen zijn dan bijna versleten
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@supersjors

Herhaal maar even:

"Ik zou die uitdraai wel eens willen zien van die ZIP-tuning om eerlijk te zeggen. Kan dat mooi langs een andere uitdraai van een 1.8tsi met dsg gelegd worden van een andere tuner."

Want wat hebben ze dan precies aangepakt met de DSG? Naar mijn weten hebben ze daar helemaal geen verstand van om eerlijk te zeggen?
 

muurman

Senior Member
(ben persoonlijk niet voor tuners van ALLE merken.. kan nooit dezelfde kwaliteit zijn als een merk gespecialiseerde tuner)
Mijn idee.

en mbt tevreden zijn na tuning:
Als ik een tuning bedrijfje start is ook een groot deel tevreden. Ik weet ook hoe er brandstof bij moet zodat de klant voelt dat er meer power is. Een gemiddelde klant kan niet beoordelen of de tuning goed is of niet.
En er hoeft niet eens brandstof bij... pas de driverwish map aan dat de auto extremer reageert op het gaspedaal en de auto voelt sneller.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ziptuning slecht is ! Daar kan ik niet over oordelen.
 

guitar_billy

Senior Member
Ik weet niet hoe het zit met de DSG7 (droge koppeling) maar bij de DSG6 met natte koppeling moet je elke 60.000 km de bakolie +filter verversen. En daarna schakelt die altijd soepeler.

verder eens met @ertromp; Kan zijn dat je koppeling(en) bijna op zijn en dat het daardoor schokkeriger schakelt. Zou normaal niet voorkomen na 60000km maar ja jij hebt wel een snelle bak met veel peekaa...
 

CDK

Forumguru
er zijn tuners die veranderingen kunnen aanbrengen aan de DSG bak, of ZIP tuning dat kan weet ik niet, ik weet wel dat TVS de enige is die de DSG softwarematig geheel op maat kan aanpassen. :jaja:
 

Joske

Forumguru
VAG techniek doet ook dsgoptimalisatie. Maar weet niet of ze het werkelijk zelf doen (vermoed van wel, zou het aan Lucas moeten vragen) :)
 
Bovenaan Onderaan