LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Pendragon

Forumguru
Super. Heb je de weerstanden gewoon met de unit weer terug gedrukt of ergens aan vast gemaakt? Lijkt me dat die toch wel warm worden.
 

nietje72

Forumguru
Heb ze los met de unit terug geplaatst. Heb nog gekeken waar ik ze aan vast zou kunnen maken maar zag zo snel geen geschikte plaats. De weerstand is best groot en de ruimte om 'm vast te maken beperkt. Als jij een oplossing hebt hou ik me natuurlijk aanbevolen.
 

ertromp

Forumguru
Dat durf ik voor de S2 niet te zeggen maar bij mijn O2 FL heb ik prima mogelijkheden om de weerstanden met trekbandjes vast te zetten
 

EdK

Forumguru
@Pendragon gaat morgen weer koffie drinken bij postnl.

Is het niet om te vertellen dat hij een tijdje niet meer langskomt dan wel om weer die zending terug te sturen
 

nietje72

Forumguru
Waar zitten die stangetjes precies @ertromp en krijg je dan de verlichtingunits er nog wel uit als je toch nog een keer bij je lampen moet?
 

ertromp

Forumguru
Lampunit eruit en voelen aan de kant van de radiator. Daar is mogelijkheid om eea met een tie rip vast te zetten en echt je krijgt je complete lampunit er echt wel uit.
Die weerstanden moet je niet los laten hangen/liggen achter je lamp unit want dan gaat er meer sneuvelen!
 

Pendragon

Forumguru
Dat was ook mijn idee @ertromp dus ik ga morgen zeker kijken waar ik ze aan kan bevestigen. Paar kleine tie rips doet meestal wonderen. Wilde ze vanmiddag gaan plaatsen, maar helaas dacht het werk daar anders over..dus weer laat thuis.
 

nietje72

Forumguru
Ik moet morgen naar Utrecht, gaat dat wel lukken met loshangende weerstanden? Anders ga ik ze nu nog vastzetten. Dan maar ff prutsen met een lamp buiten. :pieker:
 

ertromp

Forumguru
ik heb geen idee bij het gewicht van die weerstanden maar bij de eerste hobbel kunnen ze al door de reflector van je mistlamp vliegen. Maar het lijkt me niet echt een klus om in het donker bij een lampje te doen.
Heb je echt even de tijd voor nodig
 

nietje72

Forumguru
Ben ik weer met een oplossing zonder tie wraps. :D Ik heb zojuist dat witte kunststof staafje die in de unit zit vastgeklemd (waarvoor is dat ding eigenlijk?!) even losgehaald, daarachter de draad van de weerstand gedaan en daarna dat stangetje weer terug gedrukt. De weerstand zelf kan dan tussen de DLR en de mistlamp vallen. De unit kan probleemloos worden terug geplaatst en losgehaald indien nodig en de weerstand heeft volgens mij te weinig ruimte om te gaan rammelen. Zie foto.
 

Bijlagen

  • IMG_1045.JPG
    IMG_1045.JPG
    388,2 KB · Weergaven: 41

ertromp

Forumguru
Mijn stelling blijft dat ik zelf niet los van die blokjes op zo'n lamp zou willen hebben liggen en de weerstand toch ergens aan geborgd wil hebben. Die "staafjes"daarmee kun je de spiegel van de mistlamp enigszins mee verstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Ik ga straks kijken wat ik kan doen met tie wraps. Gaat het dan alleen om vastzetten of ook vanwege de warmte die ze maken?
 

ertromp

Forumguru
Ik herken dit niet zo bij mijn O2 maar dat is een goed punt om aan vast te maken met een tie rip
 
Bovenaan Onderaan