Kodiaq vragen en weetjes

Japanese Power

Donateur
Volume is niet het issue, meer dat het volume niet automatisch inschakelt aan de voorzijde, net even dat ene klikje met de hand om hem te activeren wil ik geëlimineerd hebben...
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij schakelt dan gewoon echt de parkeer assistent in, hetzelfde als wanneer ik op de knop druk. Dus ook met piepertjes..
 

Japanese Power

Donateur
Bij mij schakelt dan gewoon echt de parkeer assistent in, hetzelfde als wanneer ik op de knop druk. Dus ook met piepertjes..
Ik denk ik ben toch niet gek, net even het werk laten liggen en even wezen testen.

Starten: PDC voor- en achter aan met geluid, rondje rijden (boven 30KM/H), kom aanrijden op muur af (heel rustig) en alleen visueel aan de voorzijde een waarschuwing op de Amundsen, geen piepjes... pas na handmatige activatie kwamen ze weer mèt geluid. Had het bij de aflevering ook al nagevraagd aan de dealer omdat het me toen ook direct opviel, nee, was niet mogelijk om aan te passen.
 

Bakkertje

Forumguru
pas na handmatige activatie kwamen ze weer mèt geluid. Had het bij de aflevering ook al nagevraagd aan de dealer omdat het me toen ook direct opviel, nee, was niet mogelijk om aan te passen.

Ik ben benieuwd of dat bij alle Kodiaqs zo is. Bij leenauto's is het bij mij ook altijd zo geweest (golf VII en Touran, ik twijfel even over de O3 die ik ooit mee heb gehad) dat het inclusief piepjes ingeschakeld is.
 

johnboy

Donateur
Ik denk ik ben toch niet gek, net even het werk laten liggen en even wezen testen.

Starten: PDC voor- en achter aan met geluid, rondje rijden (boven 30KM/H), kom aanrijden op muur af (heel rustig) en alleen visueel aan de voorzijde een waarschuwing op de Amundsen, geen piepjes... pas na handmatige activatie kwamen ze weer mèt geluid. Had het bij de aflevering ook al nagevraagd aan de dealer omdat het me toen ook direct opviel, nee, was niet mogelijk om aan te passen.
Als ik ergens arriveer, bijv. Parkeergarage, en ik rij door de poort: piepjes zijkant en zijkant voor. Doet denk ik de aeraview. Ik weet niet of bij het inrijden parkeeplek met betonnen muur zonder apart activeren ook aan voorkant piepjes komen. Ga ik proberen...
 

vinom

Actief lid
Ik vermoed dat het wel hetzelfde is op de Octavia facelift. Als ik te dicht langs een muur of wat dan ook ga op lage snelheid zal de Columbus dat laten zien en ook met piepjes. Zelfde geld voor de voorkant.
 
Na 5500 heerlijke kilometers begint mijn 2.0 diesel te vragen on Ad-blue. Binnen 2400 km bijvullen dus uiterlijk na 7500 km. Lijkt me erg snel. Mijn Sharan hoefde naar om de 20.000 km, bij de beurt.

Komt het door de vele snelweg km? Hoge gemiddelde snelheid? Of hoort het gewoon zo?

Andere vraag: tankdop zit nu netjes aan de buitenkand, bij de tankdop. Kan ik gewoon bij een benzinestation de Ad-blue tank voor vrachtwagens gebruiken? Vulopening leek me wel vrij smal namelijk.
 

Sailor-mars

Nieuw lid
Ik denk ik ben toch niet gek, net even het werk laten liggen en even wezen testen.

Starten: PDC voor- en achter aan met geluid, rondje rijden (boven 30KM/H), kom aanrijden op muur af (heel rustig) en alleen visueel aan de voorzijde een waarschuwing op de Amundsen, geen piepjes... pas na handmatige activatie kwamen ze weer mèt geluid. Had het bij de aflevering ook al nagevraagd aan de dealer omdat het me toen ook direct opviel, nee, was niet mogelijk om aan te passen.
Nee je bent niet gek.
Ik heb hetzelfde. Ook een auto zonder camera's waarbij de alarmering aan de voorzijde pas aangaat na handmatig inschakelen of na achteruit rijden.
 

Japanese Power

Donateur
Update van mijn kant. Het zat me niet lekker.

Ben vanavond naar de lokale parkeergarage gereden en heb daar e.e.a. uitgezocht. Rustig aanrijdend naar een obstakel, PDC voorzijde is standaard uitgeschakeld na een rit (foto 1). Rustig laten rollen en de visuele weergave treed in werking, zonder geluid dus. Dit is voor de buitenste serie streepjes op de Amundsen (foto 2). Kom je nog dichterbij dan komen de piepjes erbij en zit je in de binnenste streepjes (foto 3).

Vraagstuk opgelost, ik verwachtte de piepjes veel eerder, eigenlijk al bij de buitenste streepjes.
Ze werken dus wel degelijk maar later dan in eerste instantie verwacht. Problem solved.

Foto 1.
1.JPG

Foto 2.
2.JPG

Foto 3.
3.JPG
 

johnboy

Donateur
Als ik ergens arriveer, bijv. Parkeergarage, en ik rij door de poort: piepjes zijkant en zijkant voor. Doet denk ik de aeraview. Ik weet niet of bij het inrijden parkeeplek met betonnen muur zonder apart activeren ook aan voorkant piepjes komen. Ga ik proberen...
Vanochtend getest.Sensoren voor geven automatisch beeld en geluid.
 

Bakkertje

Forumguru
Ook weer opgelost!
Goed bezig @Japanese Power

En geleerd dat de Kodiaq ook een <rest> knopje heeft op de climate control waarmee je zodra de auto uitstaat de restwarmte kunt gebruiken om het interieur (eventjes) op temperatuur te houden.
 

Sailor-mars

Nieuw lid
Na 5500 heerlijke kilometers begint mijn 2.0 diesel te vragen on Ad-blue. Binnen 2400 km bijvullen dus uiterlijk na 7500 km. Lijkt me erg snel. Mijn Sharan hoefde naar om de 20.000 km, bij de beurt.

Komt het door de vele snelweg km? Hoge gemiddelde snelheid? Of hoort het gewoon zo?

Andere vraag: tankdop zit nu netjes aan de buitenkand, bij de tankdop. Kan ik gewoon bij een benzinestation de Ad-blue tank voor vrachtwagens gebruiken? Vulopening leek me wel vrij smal namelijk.
Na de eerste 10.000 km heb ik er ongeveer 9 liter ad blue ingegoten. Ik had toen nog wel een marge van 2-3000 km.
Daarna zou ik weer 8500 km kunnen rijden.

Maar inmiddels op 19000 km en volgens maxi dot nog voor 4000 km ad blue over.

Tanken doe ik via jerrycan, gaat prima.
 
Bij 8200 km heb ik voor het eerst 10,25 liter Ad-bleu getankt. In die tussentijd, heb ik ondermeer een rit met een flinke caravan gereden van ruim 3000 km. Dit zal zeker geholpen hebben bij het Ad-bleu verbruik, aangezien de auto er behoorlijk wordt belast. Echter na het tanken kwam als nieuwe actieradius voor de Ad-bleu 6500 km te staan in het scherm? Ik heb ondertussen 1500 km gereden, maar de actieradius staat nog steeds op 6500 !?
Overigens heb ik gewoon getankt aan de pomp bij de speciale Ad-bleu zuil, dit gaat erg goed. Tank rustig, anders gaat het er overheen, aangezien de vulopening vrij klein is. Met een jerrycan heb ik slechte ervaring ivm. morsen.

Wij hebben dezelfde uitvoering dus wil ik je vragen, hoe bevalt de auto je? En wat is jouw verbruik?

Mvg. Huib
 

Bakkertje

Forumguru
Waarom zou je ze altijd aan willen hebben? Word vervelend met file rijden of in de rij bij het stoplicht :-)

Als je je parkeerknop even indrukt wanneer je wenst dan doen ze het op dat moment.

Het werkt alleen als je langzaam rijdt. Het werkt overigens ook als de persoon voor je bij het stoplicht langzaam achteruit komt. Ik ervaar het niet als hinderlijk in ieder geval, ik vind het juist heel handig, met name bij het inparkeren.
 
Bovenaan Onderaan