infotaiment update

Ik probeer alle termen en getallen te begrijpen maar overal staan stukjes uitleg maar niets compleet (in mijn beleving natuurlijk)
Amundsen versie 2 , heb ik die of niet?
wat zijn die MIB dingen, als ik die download krijg ik een totaal andere directory structuur, dus die heb ik kennelijk niet, ik heb alleen een map MAPS
Als een kaartje met updates in sd2 stop mist hij de configfile (of zoiets) of hij ziet het kaartje niet eens.
Ik had flitsers gedownload van scdb maar ik kan ze nergens kwijt, gelukkig was het een gratis probeer file.
de afbeelding is mij model 2019/2020.
en klopt het dat skoda nog in 2019 hangt met de updates?
Ik hoop dat iemand helderheid kan geven.
 

Bijlagen

  • amundsen foto.jpg
    amundsen foto.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 34
Ja ja maar het ,systeem beschouwt het niet als een update, gewoon maps copieren ja, eerste keer starten hij en inderdaad een ander versienummer. 2e start, kan geen navigatie vinden
 

SuperBeeb

Forumguru
Bij mij vandaag hetzelfde in de Passat. Alle stappen gezet volgens handleiding, originele VW kaart, maar foutmelding bij updaten in de auto. Gelukkig staat de oude kaart nog op de schijf.
 

kwillems

Donateur
Welke foutmelding krijg je precies?
Het zou kunnen zijn dat er bij het uitpakken van de bestanden een extra map is gemaakt waarin de bestanden zijn geplaatst.
Ziet het eruit als op de bijgevoegde afbeelding? Want dan staat het goed.
Schermafbeelding 2023-01-15 om 14.51.53.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een kopie waarschijnlijk met een Mac gemaakt, er staan allemaal geheimzinnige bestanden op maar hij wel met een oude kaart helaas. Ik ben bang dat Skoda niet aan kaarten doet, zeker niet per half jaar.
Maar de auto,s zijn prima.
 

hemi24

Forumguru
Mac plaatst inderdaad bestanden erbij, daarom wordt ook altijd aangeraden om Windows te gebruiken.
Updates van kaartmateriaal komen doorgaans in Mei/Juni rond week 22 en in November rond week 47.
 
Ja dat begreep ik ook maar ik ervaar nu wegen en de info meer dan 2 jaar oud zijn en ze bieden het aan als 22/23 voelt als bedrog. Eigen waypoints is zo onmogelijk gemaakt dat je het opgeeft bij mij was mijn telefoon te oud. Neee zij hebben gewoon geblokkeerd denk ik . Gratis update, de garage zegt da,s 25 euro. Ik snap er niks meer van. Tt was leuker.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tt was leuker.
Tomtom is sowieso veel actueler, met lifetkme updates elk kwartaal (op mijn inmiddels ook al wat ouder wordende versie). Nieuwere modellen doen dat zelfs wekelijks via wifi.
Ik hou de kaarten op mijn MIB2 Amundsen in de Seat ook zo actueel mogelijk, maar die lopen consequent jaren achter bij de werkelijkheid en zien zelfs NU nog steeds geen kans om uit de database en de tijdsaanduiding de juiste maximumsnelheid op de autosnelwegen af te leiden.
Tomtom had dat op dag 1 van de huidige 100/120/130 dag/nachtregeling al voor elkaar, inclusief de aanpassing van de reistijdberekening.
Maak je borst maar nat als je eenmaal toe bent aan een na juli 2022 typegoedgekeurde auto toe bent die de zichzelf verplicht resettende snelheidswaarschuwing aan boord heeft. Mijd dan in elk geval VAG, want die gaan dat vast niet correct voor elkaar krijgen.
 

Antera

Donateur
Indien gewenst kan ik het mediasysteem vrijmaken zodat je elke SD kaart erin kan stoppen. De laatste update van de Amundsen past alleen op 64GB kaarten en niet meer op de oude SD kaarten van 16 of 32GB.

Let wel dat de kaarten. Nooit 100% up to date zijn.
 
Nee nooit 100 procent maar een beetje in de buurt en minder dan 2 jaar is geen overbodige eis denk ik, waarom zou ik daarvoor betalen. Hoe ver woon jij bij mij vandaan, Enschede.
 
Bovenaan Onderaan